Synkkyys ja ahdistus
Miten tätä voisi hallita? Minulla on ollut jo pidemmän aikaa todella synkkiä ajatuksia kuten itseni vahingoittaminen ja tappaminen. Eilen viilsin kyynärtaipeesta ison laskimon auki ja veren näkeminen toi jopa eufoorisen olon. Haava vuotaa edelleen melkoisesti mutta hallittavissa kun pitää kättä koukussa. En kehtaa lähteä ensiapuun. Pystyykö näitä itse tikkaamaan vaikka peruslangalla?
Olen niin uupunut ja nurkassa.
AP
Kommentit (19)
Mitä teet työksesi? Onko työ stressaavaa?
Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Pitää se haava hoitaa. Sehän voi tulehtua ja kuolet verenmyrkytykseen.
Onko jotain tiettyjä asioita, jota tekevät olosi synkäksi ja ahdistuneeksi?
Kaipa se pitäisi hoitaa mutta en voi mennä lääkäriin. Pitävät vielä umpihulluna. Joka ei taida kaukaa liipata.
Kaikki ahdistaa. Kesä, ihmiset, varsinkin iloiset ihmiset. Tulevaisuus ja mennyt. Iloa ei ole missään näköpiirissä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Työ on ehkä ainut asia jonka takia nousen ylös sängystä. Joka aamu sekin on vaikeampaa.
Olen 41v mies.
AP
Aamu-unisena ei ole kiva nousta herätyskellon soittoon. Kuitenkin jaksat nousta?
Työ pitää elämässä kiinni. Antaa päivään rytmin ja toivottavasti mielekästä tekemistä ja työkavereita.
Sitten ne perusasiat kuten terveellinen syöminen, liikuntaa riittävästi (no joo paraskin puhuja tässä minä) ja riittävästi unta pollaan.
Onko sinulla vapaus? Kukaan ei vainoa, saat tehdä päätöksiä omasta elämästä? Milloin viimeksi olit onnellinen? Voitko palauttaa jotain samaa elämääsi, mitä teit silloin eri tavalla?
Onko tapahtunut jotain ikävää?
Onko sinulla ajatusta sitä mitä pitäisi tapahtua että voisit paremmin?
Oletko hakenut apua? Sinä tarvitset sairaudenhoito ja olet oikeutettu siihen. Saatko nyt jotain apua? Onko sinulla hoitokontakti, lääkehoitoa?
Ollaankohan me kaikki vastanneet naisia.?Olisi kiva saada tänne joittenkin samanikäisten miesten näkemyksiä. Rupesin kelaamaan ihmisen elämänkaarta. Olen lukenut siitä joskus ja nyt sitten kysymys miespalstailijoille, onko miehellä nelikymppisenä elämän palikat hieman hakusessa?
Ihan asiallisia mielipiteitä kiitos?
Ahdistus johtuu siitä että mietit liikaa tulevaisuutta.
Pari suoraa kysymystä vastaa jos haluat, mutta ei kannata valehdella itsellesi.
Mistä uupumus mielestäsi johtuu? Suoritatko elämää / miellytätkö muita ihmisiä?
Oletko parisuhteessa?
Syötkö laadukasta ruokaa?
Nukutko tarpeeksi?
Käytkö salilla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?Työ on ehkä ainut asia jonka takia nousen ylös sängystä. Joka aamu sekin on vaikeampaa.
Olen 41v mies.AP
Oletko nyt lomalla?
Olen samaa ikäluokkaa oleva nainen, työ on tärkeää mulle, lomalla tunnen helposti ahdistusta.
Jaksamisia, sua tarvitaan vielä. Olet tärkeä.
Mene lääkäriin, ole kiltti. Tarvitset apua, tiedäthän sen itsekin.
Aloituksen täytyy olla trollausta. Koska näyttäisi siltä, että joihinkin vastauksiin hän laittaa hymiöitä, jotka ovat liian suuressa ja jyrkässä ristiriidassa aloituksen tekstin ja sen sävyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain tiettyjä asioita, jota tekevät olosi synkäksi ja ahdistuneeksi?Kaipa se pitäisi hoitaa mutta en voi mennä lääkäriin. Pitävät vielä umpihulluna. Joka ei taida kaukaa liipata.
Kaikki ahdistaa. Kesä, ihmiset, varsinkin iloiset ihmiset. Tulevaisuus ja mennyt. Iloa ei ole missään näköpiirissä.AP
Olen itsekin käynyt tikkauttamassa viiltohaavan ensiavussa, sinne vaan. Ei varmasti ole eka viiltelyhaava, jonka näkevät.
Ei voi olla trollausta.
Mun sydän melkein alkoi läpättään että siellä joku on oikeasti pulassa.
Pask! Ikinä en enää tuhlaa myötätuntoani keneenkään täällä!
Tää oli varmaan joku Allun versio.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen täytyy olla trollausta. Koska näyttäisi siltä, että joihinkin vastauksiin hän laittaa hymiöitä, jotka ovat liian suuressa ja jyrkässä ristiriidassa aloituksen tekstin ja sen sävyn kanssa.
Valitan. Ei ole trollaus vaan totisinta totta. Ja en ole lisäillyt mitään hymiöitä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?Työ on ehkä ainut asia jonka takia nousen ylös sängystä. Joka aamu sekin on vaikeampaa.
Olen 41v mies.AP
Oletko nyt lomalla?
Olen samaa ikäluokkaa oleva nainen, työ on tärkeää mulle, lomalla tunnen helposti ahdistusta.
Jaksamisia, sua tarvitaan vielä. Olet tärkeä.
En ole lomalla. Yrittäjä. Lomaa olen viimeksi pitänyt ehkä 4-5 vuotta sitten.
AP
veren myrkytys voi pelastaa jos kamala elämä
Onko jotain tiettyjä asioita, jota tekevät olosi synkäksi ja ahdistuneeksi?