Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi sananvapaudesta vouhottavat etupäässä ihmiset joilla...

Vierailija
02.07.2022 |

...ei loppujen lopuksi ole mitään järkevää sanottavaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiselle ihmistyypille on vaikea käsittää että oikeus on sellainen ying ja yang; vapaus mutta myös vastuu ja velvollisuus. Heille on vain minä minä minä ja minun oikeudet.

Oikeus on, mutta ei sitten olekaan. 🤪

Vierailija
22/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiselle ihmistyypille on vaikea käsittää että oikeus on sellainen ying ja yang; vapaus mutta myös vastuu ja velvollisuus. Heille on vain minä minä minä ja minun oikeudet.

Oikeus on, mutta ei sitten olekaan. 🤪

Tarkoitatko tässä kohtaa oikeusvaltion periaatetta, että jokainen on syytön, kunnes toisin on toteen näytetty? Sehän tuntuu toteutuvan hivenen valikoivasti riippuen siitä, minkäkin sukupuolen asioista nyt on kyse. Nainen? Aina vahva ja itsenäinen, jee go woman. Mutta myös uhri. Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhut vähän mutta asiaa.

Korjaan tuota ihan vähän: sekä ap että tämä yllä oleva kommentoija puhuu vähän asiaa. Tuskin nimeksikään.

Vierailija
24/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole enään sananvapautta.

Sinulla on varmaan joku todistekin tälle väkevälle väitteellesi? Esitätkö muutaman sellaisen, kiitos?

Vierailija
25/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaudesta meuhkaa eniten ne jotka ovat itse rajoittamassa sananvapautta jos se kohdistuu heihin itseensä. Peruslogiikalla sananvapaus kuuluu vain heille eikä kenellekkään muulle.

Vierailija
26/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhut vähän mutta asiaa.

Noloa vastailla itselleen.

Auts.

Vierailija
27/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sananvapauden puolustaminen ole vouhottamista. Se, että käytät tuollaista halventavaa verbiä, kertoo ettet kunnioita sitä ihmisoikeutta.

Kyllä se on silloin, jos jotkut vouhottaa vaan siksi, että pääsisi sanomaan jotain loukkaavaa.

Tuo on vain sinun omasta näkökulmastasi antama tulkinta sanalle. Sananvapaus on tärkeintä juuri silloin, kun se loukkaa sinua tai minua. Ei kukaan yritä pliisua puhetta tukahduttaa, vaan itselleen vaarallista tai loukkaavaa. Juurikin sen takia loukkaava puhe tarvitsee suojaa. Vain sitä yritetään sammuttaa.

Saanen kysyä mitä on tämä sinua loukkaava puhe?

Kysy vaan, mutta koska sen sisältö ei ole tämän keskustelun kannalta oleellista, en keskustelun harhautumusen varalta kerro siitä esimerkkiä.

"Upeasti väistetty", koska silloin voi heitellä pipostaan erilaisia aforismeja ja luulla olevansa kovinkin fiksu. Ei tuolla lailla käydä mitään keskustelua, vaan halutaan ainoastaan hämmentää. 

Vierailija
28/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla ne ovat jokaisen oikeudet. Samoin vastuut. Tuskin ihmisoikeuksien julistusta olisi laadittu, ellei niillä olisi merkitystä. Mukaanlukien sananvapaudella. Vastapainoksi on luotu mm. journalismin etiikka.

Suomessa ei ole ihmisoikeuksia, koska ne eivät koske kaikkia. Tästäkin hiljennetään ihmisiä.

Tämä on jo niin paksua puhetta, että kirjurin pitää tulla jostain rajan takaa, jossa hän tuntee vain sen maan käytännöt. Onkos teillä siellä Nevajoen rannalla lämmintä? 

Vierailija
29/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, sallitaan vain yksi narratiivi ilmastoasioista, monikulttuurisuudesta, liberaaleista arvoista, globalisaatiosta ja Venäjän Ukrainan sodasta.

Vierailija
30/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, sallitaan vain yksi narratiivi ilmastoasioista, monikulttuurisuudesta, liberaaleista arvoista, globalisaatiosta ja Venäjän Ukrainan sodasta.

Ja näin meille puhuu hahmo, joka selvästikin haluaisi täyttää "sananvapautensa" suomin oikeuksin kaikki paikat pelkällä propagandalla ja trollauksen mukanaan tuomilla vaihtoehtoisilla faktoilla.

Melko säälittävä yritys. 

Vierailija
31/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin meille puhuu hahmo, joka selvästikin haluaisi täyttää "sananvapautensa" suomin oikeuksin kaikki paikat pelkällä propagandalla ja trollauksen mukanaan tuomilla vaihtoehtoisilla faktoilla.

Melko säälittävä yritys. 

Olisi rehellistä jos ilmastonmuutoksen ohella puhuttaisiin enemmän elinympäristön muutoksista, järjettömästä kaupungistumisesta, maanisesta kulutusrumbasta, ruoan hamstraamisesta ... Hyvin toimivat demokraattiset kansallisvaltiot ajavat minun arvomaailmassani globalisaatiokehityksen yli. Demokratia vain ei toimi esim Eu:ssa. Liberaalien arvojen kestävyyttä voidaan perustellusti kritisoida. Länsimaiset yhteiskunnat on luotu konsetvatiivisten arvojen varaan.

Vierailija
32/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sananvapauden puolustaminen ole vouhottamista. Se, että käytät tuollaista halventavaa verbiä, kertoo ettet kunnioita sitä ihmisoikeutta.

Kyllä se on silloin, jos jotkut vouhottaa vaan siksi, että pääsisi sanomaan jotain loukkaavaa.

Tuo on vain sinun omasta näkökulmastasi antama tulkinta sanalle. Sananvapaus on tärkeintä juuri silloin, kun se loukkaa sinua tai minua. Ei kukaan yritä pliisua puhetta tukahduttaa, vaan itselleen vaarallista tai loukkaavaa. Juurikin sen takia loukkaava puhe tarvitsee suojaa. Vain sitä yritetään sammuttaa.

Saanen kysyä mitä on tämä sinua loukkaava puhe?

Kysy vaan, mutta koska sen sisältö ei ole tämän keskustelun kannalta oleellista, en keskustelun harhautumusen varalta kerro siitä esimerkkiä.

"Upeasti väistetty", koska silloin voi heitellä pipostaan erilaisia aforismeja ja luulla olevansa kovinkin fiksu. Ei tuolla lailla käydä mitään keskustelua, vaan halutaan ainoastaan hämmentää. 

Koeta olla keksimättä minulle motiiveja. Sinä voit olla samaa tai eri mieltä siitä mikä minusta olisi loukkaavaa puhetta. Koska voit vapaasti olla kumpaa mieltä tahansa, ei sillä ole merkitystä kumpaa mieltä olet. Koska mielipiteelläsi minua loukkaavista aiheista ei ole keskustelulle merkitystä, ei sellaiseen keskusteluun kannata ryhtyä. Ei se toisi

mitään lisää keskusteltavana olevaan aiheeseen. Sori, jos halusit ruveta riepottelemaan minua siit mikä minua loukkaa, mutta en tarjoa sinuöle siihen tilaisuutta.

Vierailija
33/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko säälittävä yritys. 

Stalininkin mielestä toisinajattelijat käyttivät sananvapauttaan valheiden levittämiseen (neuvostohallinnosta ja sosialismista). Ei hän suostunut sellaista sallimaan, vaan

sananvastuutti miljoonittain ihmisiä vankileireille.

Vierailija
34/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin suomalaiset edes ymmärtävät, että sananvapaus on koko yhteiskunnan toimivuuden kannalta aivan kriittinen asia. Sananvapaus on koko yhteiskunnan tärkeimpiä osa-alueita, koska se mahdollistaa ideoiden markkinat: hyvät ideat vapaassa yhteiskunnassa voittavat huonot ideat. Aihe on aika ajankohtainen, koska tuolla itänaapurissa hyvät ideat eivät pääse läpi. Erikoisoperaatio kestää ja kestää, ja tämän haastaminen ajoissa olisi ollut mahdollista vapaassa yhteiskunnassa. Sitäkin edeltäen vapaassa yhteiskunnassa parhaat kyvyt valikoituvat parhaisiin tehtäviin ja jos ajatellaan Venäjän asemaa, se on nyt merkittävästi heikentynyt, ja "NATO-laajentuminen", jonka ehkäisyyn tällä erikoisoperaatiolla haettiin, on päätynyt kahden merkittävän maan pyrkimiseen NATOn jäseneksi ja NATO rajan lisääntymiseen yli 1000 kilometrillä.

Ei suotta ole sananvapaus Yhdysvaltain perustuslain ensimmäinen lisäys, sillä se mahdollistaa asioita. Sen avulla voidaan myös turvata erilaisia vapauksia erilaisilta ideologioilta, jotka pyrkivät vapautta haastamaan.

Juu täällä pitää olla tasapäinen, samaa mieltä kaikkien kanssa ja olla aiheuttamatta ongelmia. Se on suomalaisen yhteiskunnan ydin.

Vierailija
35/38 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus persu-valehtelija. Suomessa on täysi sananvapaus. Jos olet erimieltä niin todista se postaamalla vastaukseksi pidätysmääräyksesi joka tuli siitä että rikoit "sananvapautta".

Vierailija
36/38 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että sananvapauden rajoittaminen ei haittaa niitä ihmisiä joiden juttuja rajoittaminen ei koske, koska ns.paremmat mielipiteet.

Vierailija
37/38 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko säälittävä yritys. 

Stalininkin mielestä toisinajattelijat käyttivät sananvapauttaan valheiden levittämiseen (neuvostohallinnosta ja sosialismista). Ei hän suostunut sellaista sallimaan, vaan

Venäjä on edelleen hyvä esimerkki, mihin sananvapauden rajoittaminen johtaa. Ja meillä ihmetellään, miksi venäläiset eivät nouse kapinaan Putinia vastaan. Juuri näistä mainituista syistä, miten kaikki kritiikki siellä tukahdutetaan valheiden levittämisenä ja propagandana ja on vain yksi totuus.

-Toisinajattelijat riskeeraavat henkensä, terveytensä ja työnsä Venäjällä.

Kyllä Venäjän vallanpitäjät ovat koko Putinin vallassaoloajan kaventaneet sitä tilaa, jossa kritiikkiä tai poliittista haastetta voidaan esittää. Eli poliittisia oikeuksia on kansalaisilta viety koko tämän ajan. Samoin kuin sananvapautta on rajoitettu.

Ehkä viimeiset 10 vuotta ovat olleet tässä suhteessa merkittäviä eli lakeja on säädetty enemmän ja niitä on sovellettu laajemmin. Tässä mielessä viimeinen vuosi on ollut aiempaa avoimemman ja röyhkeämmän toiminnan aikaa.

Tätäkö Suomeen halutaan? Meillähän tuomitaan jo sakkoihin vääristä mielipiteistä.

Vierailija
38/38 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko säälittävä yritys. 

Venäjä on edelleen hyvä esimerkki, mihin sananvapauden rajoittaminen johtaa. Ja meillä ihmetellään, miksi venäläiset eivät nouse kapinaan Putinia vastaan. Juuri näistä mainituista syistä, miten kaikki kritiikki siellä tukahdutetaan valheiden levittämisenä ja propagandana ja on vain yksi totuus.

-Toisinajattelijat riskeeraavat henkensä, terveytensä ja työnsä Venäjällä.

Kyllä Venäjän vallanpitäjät ovat koko Putinin vallassaoloajan kaventaneet sitä tilaa, jossa kritiikkiä tai poliittista haastetta voidaan esittää. Eli poliittisia oikeuksia on kansalaisilta viety koko tämän ajan. Samoin kuin sananvapautta on rajoitettu.

Ehkä viimeiset 10 vuotta ovat olleet tässä suhteessa merkittäviä eli lakeja on säädetty enemmän ja niitä on sovellettu laajemmin. Tässä mielessä viimeinen vuosi on ollut aiempaa avoimemman ja röyhkeämmän toiminnan aikaa.

Tätäkö Suomeen halutaan? Meillähän tuomitaan jo sakkoihin vääristä mielipiteistä.

Ei täällä vääristä mielipiteistä sakkoihin tuomita. Siitä voi tulla sakot, jos et osaa ilmaista mielipidettäsi loukkaamatta esim. toisen henkilön ihmisoikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi