Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella epävarma silmälaseistani

Vierailija
02.07.2022 |

Muistan jo lapsena pelänneeni, että saan silmälasit. 12-vuotiaana terveydenhoitajalla järkytyttiin, miten huono näkö mulla onkin. Sain lasit, mutten niitä pitänyt. 18-vuotiaana oli pakko hommata kunnon piilarit ja lasit ajokorttia varten.

Nykyään olen lähes 30-vuotias ja edelleen sama juttu, joskin lieventynyt, muttei paljon.

Ainoastaan lapsuudenperheen seurassa kehtaan laseja pitää, mutta jos poistun kotoa, laitan piilarit päähän.

Tämä aiheuttaa melkoisia ongelmia, esimerkiksi jos olen kavereiden kanssa vaikkapa reissussa tai vastaavassa, juhannuksen vietossa tms. Saatan pitää piilareita 20h putkeen silmät tulipunaisena, kun en vaan halua laittaa laseja päähän, koska koen olevani niiden kanssa niin ruma.

Sama esimerkiksi jos tapailen jotain tyyppiä, usein alkuhuuman pauloissa saattaa kiehnätä alkuun toisen kanssa ja sitten en vaan kehtaa, en millään kehtaa esim aamulla herätessäni laittaa laseja, vaan piilarit, ja hirvee päänsärky, kun pitää piilarit laittaa heti aamusta ja pitää yömyöhään.

Sanoisin tämän olevan melko ongelma, joka vaikuttaa suuresti elämänlaatuuni.

Laserleikkauksesta tuli esto, etten pääse poikkeavilla sarveiskalvoillani niihin, ja johan maailma romuttui jo siitä.

Ja tämä on outoa, koska en ketään ihmistä pidä rumana, oli hänellä lasit tai ei, ja muutenkin luonne ihmisessä on tärkeintä. Ihan sama, onko lasit vai ei.

Jotenkin itseni nään hirviönä aina. En tiedä, onko kompleksini niin paha, että vaikka olisin päässytkin esim laserleikkaukseen, olisinko keksinyt jonkin muun kompleksin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta silmälasit, joissa ohennetut linssit. Esim. Silhouette on malli, joissa huomaamattomia siroja kehyksiä. Itse tykkään hengettömistä eli semmosista, joissa linssien ympärillä ei ole kehyksiä ollenkaa. Ihan käytän päivittäin. Piilareiden käytön olen lopettanut jo aikoja sitten. Joskus mietin että oispa kiva, jos nuorena olisi poikakaverit kehuneet silmälasien sopivan mulle hyvin tms. Ihan söötti olin lasit päässä, mut enhän mä tietenkään itse sitä tajunnut vaan sähläsin piilareiden kanssa.

Vierailija
22/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikolle vain ja otat vaikka kaverin makutuomariksi. Suurin osa kehyksistä ok kun et ota mitään jättikokoisia ne ei sovi kenellekään 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä suoraan sanoen aika tyhmä kun riskeeraat silmäsi noin. Silmälasit ovat kivannäköisiä, minusta moni on paljon kivamman näköinen silmälaseilla kuin ilman.

Totta tämäkin. Olen nähnyt muutaman tuttavan ilman laseja ja pakko myöntää, että lasit päässä näyttävät paremmilta.

Vierailija
24/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pitää kehyksettömiä laseja, koska eivät mitenkään rajoita näkökenttää ja ovat kevyet käyttää. Viimeksi optikolla käydessäni tämä alkoi puhumaan "hengettömistä" laseistani, joka kuulosti todella alentavalta, ikäänkuin lasini olisivat jotenkin huonommat. Oli minusta vain jotenkin outo nimitys laseilleni.

Vierailija
25/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa naiset arkailette silmälasien käyttöä. Mun mielestä kasvoihin sopivat lasit tekee naisesta todella upean 👍

M35

Vierailija
26/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit ovat loistava i d io o t ti karkotin. En luopuisi näistä ikinä.

Vierailija
27/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään pitää kehyksettömiä laseja, koska eivät mitenkään rajoita näkökenttää ja ovat kevyet käyttää. Viimeksi optikolla käydessäni tämä alkoi puhumaan "hengettömistä" laseistani, joka kuulosti todella alentavalta, ikäänkuin lasini olisivat jotenkin huonommat. Oli minusta vain jotenkin outo nimitys laseilleni.

2000-luvun alussa niistä käytettiin yleisesti nimitystä hengettömät. Kehyksettömät ei ehkä ole enää muodissa mutta itselleni ne on parhaat ja sopii omaan tyyliin. Joskus ihan unohtaa, että on lasit päässä 🤓

Vierailija
28/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alussa niistä käytettiin yleisesti nimitystä hengettömät. Kehyksettömät ei ehkä ole enää muodissa mutta itselleni ne on parhaat ja sopii omaan tyyliin. Joskus ihan unohtaa, että on lasit päässä 🤓

Nuo hengettömät ovat tosi rumia. Sopivat ehkä kuvankauniille välimeri-ihmisille, mutta eivät missään nimessä possunpunaisille skandinaaveille.

Vierailija
29/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengettömistä tulee just se fiilis, että käyttäjä jotenkin häpeilee tai yrittää peitellä sitä, että hänellä on lasit. Huono buugi ja näyttävät myös valjuilta. Ostakaa mielummin rillit jotka näkyvät ja tuovat väriä ja ryhtiä kasvoille!

Vierailija
30/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengettömistä tulee just se fiilis, että käyttäjä jotenkin häpeilee tai yrittää peitellä sitä, että hänellä on lasit. Huono buugi ja näyttävät myös valjuilta. Ostakaa mielummin rillit jotka näkyvät ja tuovat väriä ja ryhtiä kasvoille!

No sun fiiliksellä ei kyllä ole mitään totuuspohjaa joten voit unohtaa sen. Moni valitsee ne yksinkertaisesti siksi koska ne ovat kevyemmät päässä eivätkä paina nenää tai korvia kuten raskaammat kehykset. Tai sitten ihan vaan tykkää siitä miltä ne näyttää, ajatella.

Vierailija
31/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo hengettömät ovat tosi rumia. Sopivat ehkä kuvankauniille välimeri-ihmisille, mutta eivät missään nimessä possunpunaisille skandinaaveille.

Jos kasvoiltaan kaunis tai komea niin eihän sitä pelkät linssit rumenna.

Vierailija
32/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luovu silmälaseista koskaan ja ostan niitä sävytettyinä jotta väsymys ja silmäpussit eivät loista eikä tarvitse meikata. Silmäasemalta olen saanut laseja kaikilla herkuilla ja tarpeeksi leveitä kehyksiä kun ei ole kapea naama. Näyttöpäätelasit on olleet ihan mahtavat joilla voi kulkeakkin kun en tarvitse auton ajoon. Otan sävytetyillä ja ohennetulla linsseillä niin ettei paina nenää ne kun koko päivän pidän niitä. Tummenetut estävät päänsärkyä eikä valoisuus rasita silmiä niin paljon. Tällä hetkellä on neljät joita vaihtelen ja jos yhdet likastuu niin ei tarvitse heti putsata kun on vaihto laseja. Kaukonäössä ei ole vikaa muuta kuin lähinäkö on koko ajan iän myötä heikentynyt ja kuulemma se alkaisi paranemaan 60v jälkeen, niin silmälääkäri väitti. 

Vierailija
33/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/34 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mies ja nainen muka huononnäköisiä hengettömillä laseilla?

https://www.hoddbarnesdickins.co.uk/wp-content/uploads/2019/08/Silhouet…

https://www.isoptik.com/isoptik/img/lindberg/index/h_nn/181.jpg

Noi on malleja. Ne näyttäis hyvältä vaikka biojätesäkki päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi