Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli kateudesta?

Vierailija
02.07.2022 |

Mitä tehdä, jos ei osaa olla onnellinen muiden puolesta voimakkaan kateuden vuoksi, ja nämä tunteet haittaavat myös ihan normaalia elämää? Mistään ei voi nauttia, eikä osaa arvostaa mitään, koska ihan kaikkeen heijastuu katkeruus siitä, ettei itse ole yhtä hyvä tai asiat yhtä hyvin kuin muilla.

Tämä on uuvuttavaa paitsi minulle, myös ympärillä oleville. Voin vain kuvitella, miten raskasta seuraa olen, vaikka yritän parhaani mukaan peitellä tätä.

Taustalla masennusta ja muuta mielenterveysongelmaa, ja niistä johtuvista syistä voimakas tyytymättömyys omaan elämään. Olin hoidossa vuosia, mutta hoitosuhde katkaistiin jo jokin aika sitten.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö kateus johdu siitä, kun tunnet että.muut menestyy epäreilysti, kun sinä et.

Tähtää ylöspäin ja hanki saavutuksia! Niin se kateus katoaa! Tai sitten sulla psykoottinen tai narsistinen persoonallisuus häiriö

Vierailija
2/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kadehtii usein sellaista, mikä olisi itselle mahdollista. Voisiko kateus olla viesti; jotain tuollaista kohti haluaisit edetä.

Ja voisitko sitten kääntää sen toiminnaksi, teoiksi kohti tavoitteitasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se oma hyvinvointi ja tyytyväisyys elämään on isossa roolissa siinä, että pystyy olemaan onnellinen toisten puolesta. Ilmeisesti hoitosuhteesi on katkaistu liian nopeasti, mikä tuntuu olevan kyllä todella iso ongelma . 

Vierailija
4/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla vanhemmiten katkera. Silloin on elämä tosi raskasta sulle ja läheisillesi.

Vierailija
5/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö kateus johdu siitä, kun tunnet että.muut menestyy epäreilysti, kun sinä et.

Tähtää ylöspäin ja hanki saavutuksia! Niin se kateus katoaa! Tai sitten sulla psykoottinen tai narsistinen persoonallisuus häiriö

En koe, että he menestyisivät epäreilusti. Lähinnä ehkä koen epäreiluksi, että omat mielenterveysongelmani alkoivat niin aikaisin, että ne veivät vuosikausia elämästäni ja pilasivat mahdollisuuteni moniin asioihin. Joten on vaikea katsoa muiden menestyvän, kun itselle on niin hirvittävän vaikeaa saada nykyään mistään kiinni. 

AP

Vierailija
6/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tartut toimeen saavuttaaksesi sitä mitä kadehdit! Moni menestyvä tekee töitä paljon sen eteen mitä heillä on. Tai jos kadehdit toisten ulkonäköä niin voisitko tehdä asialle jotain?

Nykyään voi muokata ulkonäköä jos siihen ei ole tyytyväinen. Onko kateus kenties elämäntapa? Keksitkö somessa uusia tapoja kadehtia, kun näet eri ihmisillä jotain? Silloin auttaa se että lopetat somen käytön. Elä sinun omaa elämää ja keksi ne asiat mistä juuri sinä nautit. Somen käytön lopetus on auttanut monia, tästä tehty tutkimuksia.

Vierailija
7/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veljeni aina kehui kuinka tienaa hyvin ja iso eläke. Nyt lopettanut työt ja minä aloitin extraamaan.

Nyt huutaa kurkkutorvi suorana että "miljonääri " ja paiskit töitä. En oisi uskonut että oma veli kadehtii.

Tuo miljonääri johtuu omistusosakkeesta .Jossakinhan on asuttava. 

Vierailija
8/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on tunne, anna sen tulla. Oma elämäsi ei ole mennyt niinkuin toivoit, on ollut sairauksia ja hankaluuksia. Tunnet kateutta kun kohtaat ihmisiä, jolla on mitä itsellesikin toivot.

Mutta elämäsi ei ole ohi, kateuden aiheet ovat kääntäen unelmiasi ja niitä kohti voi mennä.

Muista että kenenkään onni ei ole sinulta pois, ja jokaisella on omat murheensa vaikka sinä et niistä tietäisi.

Vierailija
9/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man up koska miehet ei ole niin neuroottisia eli ahdistuneita ja kateellisia.

Aina hyvä neuvo tässä kohtaa.

Vierailija
10/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Man up koska miehet ei ole niin neuroottisia eli ahdistuneita ja kateellisia.

Aina hyvä neuvo tässä kohtaa.

Joskus mietin auttaisko syöttää naisille mieshormonia.

Vierailija
11/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe, että he menestyisivät epäreilusti. Lähinnä ehkä koen epäreiluksi, että omat mielenterveysongelmani alkoivat niin aikaisin, että ne veivät vuosikausia elämästäni ja pilasivat mahdollisuuteni moniin asioihin. Joten on vaikea katsoa muiden menestyvän, kun itselle on niin hirvittävän vaikeaa saada nykyään mistään kiinni. 

AP

Minulle tehtiin noin väkivallan seurauksena ja olen menettänyt paljon. Siksi en ole kateellinen, että keskityn siihen, mitä voin vielä saada, enkä siihen, mitä olen menettänyt. En tiedä, mitä kuuta taivaalta tosin haluat, ehkä meillä on eri käsitys hyvästä elämästä.

Vierailija
12/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tartut toimeen saavuttaaksesi sitä mitä kadehdit! Moni menestyvä tekee töitä paljon sen eteen mitä heillä on. Tai jos kadehdit toisten ulkonäköä niin voisitko tehdä asialle jotain?

Nykyään voi muokata ulkonäköä jos siihen ei ole tyytyväinen. Onko kateus kenties elämäntapa? Keksitkö somessa uusia tapoja kadehtia, kun näet eri ihmisillä jotain? Silloin auttaa se että lopetat somen käytön. Elä sinun omaa elämää ja keksi ne asiat mistä juuri sinä nautit. Somen käytön lopetus on auttanut monia, tästä tehty tutkimuksia.

Tätä yritän koko ajan. Olen hakenut kouluun vuosien tauon jälkeen, ja teen osa-aikatöitä. Tämä kuitenkin jo venyttää jaksamisen niin tiukille, että nyt vain yritän sinnitellä ja toivon, etten päädy taas osastolle täyden romahduksen myötä. 

En kuitenkaan pääse yli siitä, että olen jäänyt paitsi niin paljosta, kun mielenterveysongelmat veivät toimintakykyni vuosiksi, enkä ole saanut aikaan mitään sellaista, mitä useimmilla minun ikäisilläni on. Aikaa ei saa takaisin.

AP

Vierailija
13/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minulle tehtiin noin väkivallan seurauksena ja olen menettänyt paljon. Siksi en ole kateellinen, että keskityn siihen, mitä voin vielä saada, enkä siihen, mitä olen menettänyt. En tiedä, mitä kuuta taivaalta tosin haluat, ehkä meillä on eri käsitys hyvästä elämästä.

Minulle esim. riittää, että jaksaa huolehtia itsestään, vaatteetkin mieluusti ovat tosi halpoja, mutta riittävän laadukkaita. Tänään minut tekee onnelliseksi järveen pulahtaminen ja lemmikin kanssa puuhastelu. Viiletävät juomat. Muuta ei tarvitse.

Vierailija
14/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä yritän koko ajan. Olen hakenut kouluun vuosien tauon jälkeen, ja teen osa-aikatöitä. Tämä kuitenkin jo venyttää jaksamisen niin tiukille, että nyt vain yritän sinnitellä ja toivon, etten päädy taas osastolle täyden romahduksen myötä. 

En kuitenkaan pääse yli siitä, että olen jäänyt paitsi niin paljosta, kun mielenterveysongelmat veivät toimintakykyni vuosiksi, enkä ole saanut aikaan mitään sellaista, mitä useimmilla minun ikäisilläni on. Aikaa ei saa takaisin.

AP

Minä elin tuossa "välivaiheessa" ja jälkikäteen sanoisin, että muista elää, vaikka olet huolissasi tulevaisuudesta! Niin hukkaat enemmän aikaa, että odotat asioiden olevan täydellisiä. Jos pääset opiskelemaan, sinulla on vielä vähemmän aikaa mihinkään. Olisinpa itsekin vain nauttinut, kun tein osa-aikaista yhtenä kesänä, enkä vain murehtinut.

Vierailija
15/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsisin ajassa taaksepäin, olisin väsyneenä ja lannistuneena vain mennyt shoppailemaan kivoja kesävaatteita, hankkinut sopivat bikinit, mennyt rannalle, lenkkeillyt, tehnyt päiväreissun johonkin, käynyt vaeltamassa pitkospuilla... Enkä ollut kotona suunnittelemassa, kuinka jonain päivänä voin elää. Elämä on tässä ja nyt, juuri tänään.

Vierailija
16/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on kateellinen jopa omille lapsilleen puhumattakaan näiden puolisoista

Vierailija
17/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan superkatteellinen lähes kaikesta. Onhan tämä aika kuluttavaa

Vierailija
18/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on tunne, jolla on itseasiassa mielestäni tärkeä viesti meille itsellemme.

Emme ole saaneet sitä mitä tarvitsemme tai kaipaamme. Kateutta pitää kuunnella ja ottaa opikseen sen hiljaisesta viestistä.

Jos kadehdit saavutuksia, sinun on kuunneltava sisintäsi, mitä itse haluaisit saavuttaa. Jos kadehdit lomamatkaa, todennäköisesti tarvitset itsekin pienen hemmotteluhetken ja jne..

Kateus, niin kuin kaikki muutkin tunteet, ovat vain fiksuja välineitä, itsensä tuntemiseen.

Vierailija
19/19 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus häviää kun kateellinen rikastuu tai kadehdittavalle käy huonosti. Mitä jos menisit töihin ja alkaisit tienaamaan oikein kunnolla tai perusta miljoonien tulosta tekevä yritys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan