Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko henkinen kotisi enemmän synnyinpaikkakunnallasi vai nykyisessä asuinpaikassa?

Vierailija
02.07.2022 |

Tämä kysymys lähinnä niille, jotka ovat muuttaneet synnyinseuduiltaan hieman kaueammaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nykyinen asuinpaikka. Samoin kaksi edellistä tuntui kodilta.

Vierailija
2/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat molemmat kotoisin Savosta ja meillä on siellä kesämökki. Itse olen syntynyt Tampereella ja asunut nuoruuteni Vantaalla ja aikuisuuteni Helsingissä. Identiteettini on puoliksi savolaisuutta ja puoliksi teininä asumani lähiön sekoitusta. En ole ikinä tuntenut itseäni tamperelaiseksi tai helsinkiläiseksi, vaikka olen asunut täällä jo puolet elämästäni.

Vierailija
4/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siellä synnyinseudulla on vaikka pienenä jo sieltä muutin ja olen päätynyt tänne satojen km päähän. Aion kyllä palata sinnepäin jahka pesä tyhjenee.

Vierailija
5/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös tietää, että onko porukka tehnyt pitkänkin muuton. Onko esim 80 km vai 500 km, ja mistä päin Suomea se henkinen koti sitten löytyi.

Vierailija
6/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen asuinpaikka, ehdottomasti. Siis ei paikkakunta, vaan kylä/asuinalue. Tämä on elämäni aikana (yli 50v) ensimmäinen paikka, jota haluan olla mukana kehittämässä. 

Tämä paikka tuntui kodilta jo ensimmäisellä käynnillä.

Vierailija
7/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen.

Vierailija
8/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä löytänyt sitä. Minulla on varmaan niin outo ajatusmaailma, etten tunne olevani kotona missään.

Vierailija
9/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täällä synnyinmailla on. Onneksi saan nauttia kesistä ja lomista lapsuuden tanhuvilla.

10/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummassakaan. En hahmota henkistä kotia noin. Minulle se on asuntoni.

Asunnon ulkopuolella luontoympäristö, varsinkin metsä, tuntuu kodilta.

Vierailija
11/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nykyisessä paikkakunnassa. 

Vierailija
12/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi myös tietää, että onko porukka tehnyt pitkänkin muuton. Onko esim 80 km vai 500 km, ja mistä päin Suomea se henkinen koti sitten löytyi.

Ulkomailta löytyi. Täällä halua kuolla ja tänne toivottavasti tuhkataan. Pitänee kirjoittaa hautajaistestamentti asiasta. En kuitenkaan Suomea ole unohtanut vaan seuraan asioita tiiviisti ja täälläkin palstailen. Kotiseudulle ei ole mitään tunteita enää. 

Vierailija
13/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummassakaan. Olen muuttanut 700 km synnyinseudulta. Lapissa on henkinen kotini.

Vierailija
14/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään päin Suomea. Vanhemmat täysin eri puolilta Suomea.

Me Naiset-testin mukaan kuulun henkisesti hämäläisiin. Siinä on mielestäni totuutta.

Me hämäläiset mm. emme tykkää pitää julkisesti meteliä itsestämme.

Vierailija
15/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin,mutta asuin synnyinkunnassa vain lyhyen aikaa aivan pienenä. Sattumaa, että olen kiintynyt kyseiseen paikkaan muutenkin.

Nykyisellä paikkakunnalla viihdyn, mutta en varsinaisesti kuulu tänne ainakaan vielä.

Yhdessä vaiheessa asuin yli 10v paikkakunnalla, jonne en tunne mitään yhteyttä. Älkää kysykö miksi.

Vierailija
16/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt montakin muuttoa. Suomen rajojen sisällä olen pysynyt. Nykyinen kotini sijaitsee n. 100 km päässä ensimmäisestä kodistani, ja 125 km päässä siitä kodista, jossa vietin suurimman osan lapsuudestani. n. 70 km siitä paikasta, missä olen asunut suurimman osan aikuisikääni. Mutta olen asunut myös satojen kilometrien päässä täältä, useammassakin paikassa. Ja nykyinen asuinpaikkani tuntuu eniten kodilta kaikista niistä paikoista, missä olen asunut.

Nuorena olin sellainen "siellä koti missä peti" -tyyppi. Ihan sama, missä olin, omalla asunnolla, kaverin luona, vanhempien luona, mummolassa, kaverin vanhempien luona, hotellissa, teltassa, missä kaikkialla sitä tuli nukuttuakaan, ei siinä isoa eroa ollut. Yhtälailla ne alkoivat tuntua kodilta hetken päästä.

Nykyisessä kodissani tunnen sellaista kotifiilistä, mitä en nuorempana kokenut missään. Jo siitä, kun reissuillani käännän auton kotia kohden, tulee hyvä fiilis.

Vierailija
17/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta maailmalla ja palasin keväällä takaisin lappiin. Nyt olen kotona

Vierailija
18/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen paikkakunta. 130 km synnyinpaikasta.

Vierailija
19/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 vuotta maailmalla ja palasin keväällä takaisin lappiin. Nyt olen kotona

Mulla taas ei ole mitään hinkua Lappiin takaisin vieläkään 30 vuoden jälkeen. Tuntuu, että on viimeinen paikka jonne haluaisin muuttaa. 

Vierailija
20/30 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen paikkakunta. 130 km synnyinpaikasta.

Samma här... Varsinais-Suomesta Uudellemaalle. Se oli paras päätös ikinä.