Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G. Eka synnytys: Kauan kesti avautumisvaihe ja ponnistusvaihe??

Vierailija
18.10.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen alatiesynnytys. Esikoinen syntyi sektiolla. Kai paikat jo valmiiksi hiukan venähtäneet.

Vierailija
2/26 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistus 15 min ja repesin,kun tuli niin nopeasti,muuten hyvä kokemus pelkällä ilokaasulla,kun ei muuta ehtinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tunti ja kolme varttia eteenpäin olin täysin auki ja lapsen ponnistin kahdessa minuutissa.

Itse olen syntynyt alle tunnissa ja suvussani on paljon nopeita synnytyksiä.

Vierailija
4/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupoin siksi, että olen kontrollirfriikki ensisynnyttäjä ja haluaisin ennakoida, mitä tuleman pitää....vaikka eihän se välttämättä mene keskiarvojen mukaan.

Kauhistuttaa ajatus kahden vuorokauden pituisista megasynnytyksistä.

Vierailija
5/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkoi vesien menolla käynnistyksen jälkeen. Synnytyksen kesto siis noin 6 tuntia, josta vartin verran ponnistin.

Vierailija
6/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistus 10 minuuttia. Salissa ehdittiin olla 16 tuntia. Lohduksesi voin sanoa, että minusta tuo oli suht helppo synnytys. Supistukset tulivat melkein koko ajan 7 minuutin välein ja olivat siedettäviä. Kipulääkitykseksi riitti ilokaasu ja amme ja mukavasti meni. Eli pitkä synnytys voi olla myös helppo.

Toinen synnytys olikin vain 6 tuntia (ponnistus 4 minuuttia) ja edellistäkin helpompi.

Vierailija
7/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuminen 3 tuntia ja ponnistus 8 minuuttia. Mutta se kipu oli niin repivää, koska käytännössä paikat aukesivat kokonaisuudessaan alle tunnin aikana... Ei siinä ehtinyt paljon edes hengittää välissä, puhumattakaan, että oltaisiin laitettu jotakin tunnelmamusiikkia soimaan!!

Vierailija
8/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe 1 minuutin.

Vierailija
9/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 tuntia ja ponnistusvaihe 1 t 36 minuuttia...ei herkkua tuo viimeinen ponnistus ,).

Vierailija
10/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu yllätti kovuudellaan, mutta toisaalta se rakkauden määrä sitä lopputulostakin kohtaan yllätti! :)

Vierailija
11/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kärsi hapettomuudesta ja kärsii siitä nykyään. Tein synnytyksestäni tuolloin potilasasiamiehelle valituksen. Kätilö teki hoitovirheen.

Vierailija
12/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään vaiheessa edes mietitty sektiota??? Eikö kätilö kysynyt lääkäriltä mielipidettä?

Vierailija
13/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi lapsiveden menolla

Vierailija
14/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 min siitä alkoi supistukset, sairaalassa tunnin kuluttua, siinä vaiheessa olin täysin auki, ponnistus 38 min. Eli kaksi tuntia tuhrattiin koko touhuun, toinen lapsi tuli samaa tahtia ja minä olen kuulemma syntynyt myös aika vauhdilla.

Vierailija
15/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos synnytys alkaa venyä yli 20 h ja ponnistus 1 h, niin kannattaa siis alkaa kysellä sektion perään tai ainakin vaatia, että tarkkailevat kunnolla lapsen vointia.

Vierailija
16/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin sen 28 tuntia ja kaikki oli koko ajan ihan ok. Hitaan etenemisen syy oli ilmeisesti avotarjonta. Olin etukäteen toivonut mahdollisimman vähän lääketieteellistä puuttumista ja siksi ei annettu oksitosiinia, eikä puhkaistu kalvoja, vaikka sillä varmaan olisi saatu papereihin " nätimpi" synnytys. Luonnonmukaisesti edeten synnytys oli kuitenkin loppujen lopuksi helppo ja kivut vähäiset.

Vierailija
17/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuorokautta ennen syntymää ne alkoi tuntua jo siltä, että oliskohan nää supistuksia. Illalla klo 22 alkoi olla jo vähän kivuliaampia, sairaalaan tultiin 5.30 ja vauva syntyi puoliltapäivin. Eli avautumisvaihe kokonaisuudessaan kesti noin vuorokauden. Mutta kipeä olin noin 8-9 tuntia.

Olen tyytyväinen, että synnytys ei käynnistynyt mitenkään dramaattisesti, vaan sain rauhassa totutella ajatukseen.

Vierailija
18/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistin noin tunnin, ja vauva tuli ulos kun tehtiin eppari.

Vierailija
19/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen kestoksi merkittiin 27h (supparit alkoivat vähän myöhemmin) eli avautumisvaihe taisi olla sitten 26h

ponnistusvaihe taisi olla 45min

raskasta oli, olin todella nuori, 16v

avautumisvaihe olisi kestänyt vielä kauemminkin mutta laitettiin tippa auttamaan sitä koska yönkään aikana ei ollut juurikaan mitään tapahtunut, en edes halua ajatella mitä olisi kestänyt ilman tippaa

toinen synnytys sama juttu mutta supistukset alkoivat melkein heti, ilman tippaa ei taaskaan pärjätty... vähän ihmetyttää että miksi se laitetaan vasta kun toinen on pitkälti yli 20h saanut kärsiä

Vierailija
20/26 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen kesto säännöllisistä supistuksista 3h 20 min, josta ponnistamista tasan puoli tuntia.

Ei siihen väkisin kahta päivää mene. Mulla meni niin nopsaan että siinä ei juuri ehtinyt " kissa" sanoa kun koko ajan tohotettiin jotain (epiduraalin laittoa yms.)