Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt maksanut kolmen kk vuokrat + laskuja. Uskallanko panostaa itseeni vai laitanko ylimääräiset säästöön?

Vierailija
02.07.2022 |

Minulla on siis vielä hyvin rahaa ja pian tulee palkka, josta ei tarvitse maksaa mitään pakollisia enää.

Tulot ovat säännölliset. Olen vain niin huono rahankäyttäjä, että nyt kun sain ylimääräistä niin oli pakko heti maksella pois kaikkea välttämättömiä kuluja pitkälle ajalle varmuuden vuoksi.
Olisi kaikkea mihin haluaisin panostaa itsessäni esim. kosmetologiset menot, silmälasit, ehkä hieronta, muuttorahasto jne.

Auttaisiko joku tärkeyslista? En halua nuolla näppejäni ja kuluttaa holtittomasti.
Ehkä avaan säästötilin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet maksanut asiat ennakkoon, ovat sitten pois mielestä.

Mun ehdotus:

50% prossaa säästöön

40 % sijoituksiin

10 % käytät itseesi

Ruuan hinta tulee vielä räjähtää koska inflaatio on vasta alussa, sitä kannattaa ostaa varastoon.

riisiä, pastaa, säilykkeitä yms joka säilyy kauan.

Vierailija
22/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin huomaan, että olen ihan paska rahankäyttäjä kun olen tehnyt virheen ilmeisesti kun olen maksanut useamman kuun vuokran? En vain tajua mitä väärää siinäkin on ja miten pitäisi sitten toimia.

Ap

Koskaan ei kannata maksaa mitään etukäteen. Olisit saanut rahalla enemmän nyt (olettaen että inflaatio jatkuu) tai olisit voinut sijoittaa osan jolloin olisit saanut tuottoa - nyt et hyötynyt mitään. Ts. raha nykyhetkellä on arvokkaampaa kuin raha tulevaisuudessa ja hyödyn keräsi takiasi vuokraisäntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita puolet säästöön ja käytä puolet kesätekemiseen.

On hyvä idea maksaa vuokrat ennakkoon, se on kuitenkin kuukauden suurin menoerä.

Kiitos. Niin on, menee vuokraan 650€/kk, joten ne on nyt hoidettu. Voin keskittyä uuden asunnon etsimiseen ja joo, hommaan silmälasit.

Sitten ehkä niitä ulkonäköä kohentavia asioita mikäli ei muuta tärkeää tule.

Ap

Vierailija
24/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin huomaan, että olen ihan paska rahankäyttäjä kun olen tehnyt virheen ilmeisesti kun olen maksanut useamman kuun vuokran? En vain tajua mitä väärää siinäkin on ja miten pitäisi sitten toimia.

Ap

Älä välitä noista. Ei siinä ollut mitään väärää, jos se on vuokranantajalle ihan ok.

No totta kai vuokraisännälle on ok, että vuokralaiset siirtävät kuukausien vuokrat hänen tililleen etukäteen. 

Vierailija
25/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kyllä minä mieluummi pidän ne rahat säästötililläni vaikka korko on minimaalinen, mutta miksi ihmeessä siirtäisin ne etukäteen vuokraisännän tilille? 

Jos ei edes ole erikseen säästötiliä? Ja jos siellä ei ole kuin joitain tuhansia, niin se korko todellakin on niin mitätön, että on ihan sama vaikka niillä rahoilla maksaisi etukäteen vuokria. Varsinkin jos ja kun se tuo ap:lle mielenrauhaa.

Vierailija
26/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä järki on maksaa kolmen kuukauden vuokrat etukäteen? Oletko joku peliongelmainen, joka pelkää menettävänsä nuo rahat? 

Vierailija
27/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä välitä noista. Ei siinä ollut mitään väärää, jos se on vuokranantajalle ihan ok.

No totta kai vuokraisännälle on ok, että vuokralaiset siirtävät kuukausien vuokrat hänen tililleen etukäteen. 

Se ei se TIETENKÄÄN ole kaikille vuokranantajille ihan ok.

Vierailija
28/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa ei saa/voi maksaa etukäteen. Ylimääräiset maksut palautetaan! Ihme tollo taas, pakko olla provo!

Vierailija
29/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koskaan ei kannata maksaa mitään etukäteen. Olisit saanut rahalla enemmän nyt (olettaen että inflaatio jatkuu) tai olisit voinut sijoittaa osan jolloin olisit saanut tuottoa - nyt et hyötynyt mitään. Ts. raha nykyhetkellä on arvokkaampaa kuin raha tulevaisuudessa ja hyödyn keräsi takiasi vuokraisäntä.

Ei minulla ole mitään rahastoja tai korolle korkoa tilejä. Olen aina joutunut tyytymään siihen mitä on enkä ole osannut sijoittaa.

Ehkä tässä kuukausien aikana tutustun sijoittamiseen.

Nyt kuitenkin oletetaan, että jos en olisi maksanut vuokriani etukäteen, niin osa niistä rahoista olisi voinut kadota shoppailuun. Nyt on pelivaraa pohtia ja miettiä tarkemmin.

Ap

Vierailija
30/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tilillä on rahaa jäljellä?

Minulla on summa, jonka ali en saa mennä. Ylimääräisen voin tuhlata.

Vierailija
31/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ei se TIETENKÄÄN ole kaikille vuokranantajille ihan ok.

Miksi ei olisi? Mistä syystä joku ei haluaisi rahaa tilillensä korkoa tuottamaan, jos sitä joku vapaahtoinen etukäteen antaa? 

Vierailija
32/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa ei saa/voi maksaa etukäteen. Ylimääräiset maksut palautetaan! Ihme tollo taas, pakko olla provo!

Minä olen vuokranantaja ja kyllä minulle saa ja voi maksaa etukäteen jos haluaa.

Vierailija
33/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole huono rahankäyttäjä siksi, että maksoit vuokraa vähän etukäteen. Se on sinun tapasi turvata seuraavat pari kuukautta ja ottaa vähän rennommin.

Mieti, mitä tarvitset. Et tarvitse kynsiä tai kulmia, mutta talvella tarvitset ihan varmasti vaatetta. Kesähepeniin ei kamalasti kannata tuhlata. Tosin nyt on alennusmyynnit... Mutta jos pelkäät että se lähtee lapasesta niin älä mene aleen.

Kokeilepa sellaista, ettet ostakaan mitään. Jatkat elämääsi yhtä rahattomana kuin aiemminkin. Ja SITTEN kun on tarve, sulla onkin rahaa säästössä ostaa se tuote tai palvelu.

Mulla jäi tavaksi tunkea kaikki ylimääräiset kolikot säästöpossuun (käytin käteistä ettei olisi päässyt unohtumaan miten vähän rahaa oli). Nyt nostan sinne ihan tarkoituksella myös seteleitä, ja unohdan ne sinne.

Mutta mulla meni ainakin 5 vuotta siihen, että ns pääsin omilleni. Opintovelkaa kummempaa velkaa ei ole ollut, luottokorttia olen välillä joutunut käyttämään. Talouden tasapaino rikastumisesta puhumattakaan on pitkä tie.

Tsemppiä sulle! Nauti kesästä!

Vierailija
34/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei minulla ole mitään rahastoja tai korolle korkoa tilejä. Olen aina joutunut tyytymään siihen mitä on enkä ole osannut sijoittaa.

Ehkä tässä kuukausien aikana tutustun sijoittamiseen.

Nyt kuitenkin oletetaan, että jos en olisi maksanut vuokriani etukäteen, niin osa niistä rahoista olisi voinut kadota shoppailuun. Nyt on pelivaraa pohtia ja miettiä tarkemmin.

Ap

Ok, sulla on shoppailuongelma vähän niin kuin peliongelma. Rahat polttaa sormissa. 

Vierailija
35/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että olet maksanut asiat ennakkoon, ovat sitten pois mielestä.

Mun ehdotus:

50% prossaa säästöön

40 % sijoituksiin

10 % käytät itseesi

Ruuan hinta tulee vielä räjähtää koska inflaatio on vasta alussa, sitä kannattaa ostaa varastoon.

riisiä, pastaa, säilykkeitä yms joka säilyy kauan.

Tämähän on miljonäärien toimintatapa (:   no ehkä tuo viimeinen ei mutta sekin fiksua koska ruuan hinta tosiaan vaan nousee.

Vierailija
36/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on vuokranantajille ok. Heillä on minulle lasku, joulukuulle asti. Jos palauttavat niin palauttavat sitten.

Ap

Vierailija
37/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpöhöpö. Ei se rahan arvo kuukaudessa tai kahdessa muutu nyt miksikään. Ihan se sama summa sieltä tililtä olisi lähtenyt ensi kuussa ja sitä seuraavanakin. Hölmöjä kuvitelmia täällä. Ja säästöön hän voi laittaa vaikka siitä kohta tulevasta palkastaan. Mitään ei siis ole menettänyt.

Vierailija
38/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasin aikoinaan asuntoani ja ilomielin olisin ottanut kolmen kuukaudet vuokrat etukäteen. Kuka olisi estänyt vuokralaista maksamasta? No en minä ainakaan. 

Vierailija
39/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei voi? Joku lukko menee päälle, vai mikä ihme sen estää?

Vierailija
40/60 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole huono rahankäyttäjä siksi, että maksoit vuokraa vähän etukäteen. Se on sinun tapasi turvata seuraavat pari kuukautta ja ottaa vähän rennommin.

Mieti, mitä tarvitset. Et tarvitse kynsiä tai kulmia, mutta talvella tarvitset ihan varmasti vaatetta. Kesähepeniin ei kamalasti kannata tuhlata. Tosin nyt on alennusmyynnit... Mutta jos pelkäät että se lähtee lapasesta niin älä mene aleen.

Kokeilepa sellaista, ettet ostakaan mitään. Jatkat elämääsi yhtä rahattomana kuin aiemminkin. Ja SITTEN kun on tarve, sulla onkin rahaa säästössä ostaa se tuote tai palvelu.

Mulla jäi tavaksi tunkea kaikki ylimääräiset kolikot säästöpossuun (käytin käteistä ettei olisi päässyt unohtumaan miten vähän rahaa oli). Nyt nostan sinne ihan tarkoituksella myös seteleitä, ja unohdan ne sinne.

Mutta mulla meni ainakin 5 vuotta siihen, että ns pääsin omilleni. Opintovelkaa kummempaa velkaa ei ole ollut, luottokorttia olen välillä joutunut käyttämään. Talouden tasapaino rikastumisesta puhumattakaan on pitkä tie.

Tsemppiä sulle! Nauti kesästä!

Kiitos, tässä oli todella hyviä neuvoja.

Ei minun tarvitse ostaa mitään.

Minulla on se ongelma varmaan, että kun ylimääräistä rahaa on niin harvoin niin ajattelen lyhytnäköisesti, että nyt voi sitten ostaa kaikkea. Kestämätöntä, yritän todella muuttaa rahankäyttöäni.

Ap