Olen nyt maksanut kolmen kk vuokrat + laskuja. Uskallanko panostaa itseeni vai laitanko ylimääräiset säästöön?
Minulla on siis vielä hyvin rahaa ja pian tulee palkka, josta ei tarvitse maksaa mitään pakollisia enää.
Tulot ovat säännölliset. Olen vain niin huono rahankäyttäjä, että nyt kun sain ylimääräistä niin oli pakko heti maksella pois kaikkea välttämättömiä kuluja pitkälle ajalle varmuuden vuoksi.
Olisi kaikkea mihin haluaisin panostaa itsessäni esim. kosmetologiset menot, silmälasit, ehkä hieronta, muuttorahasto jne.
Auttaisiko joku tärkeyslista? En halua nuolla näppejäni ja kuluttaa holtittomasti.
Ehkä avaan säästötilin.
Kommentit (60)
Huono rahankäyttäjä? Et taida tietää siitä mitään.
Siis olet huono rahankäyttäjä = pelkäät että käytät vuokrarahat muuhun jos et maksa sitä etukäteen? Vai huono rahankäyttäjä = et tiedä mitä voisit tehdä kaikella sillä rahalla jota tulee ovista ja ikkunoista?
Mieti tarkkaan mitä oikeasti tarvitset ja minkä ostaminen ei kaduta jälkeenpäin. Missä asioissa on kyse egon haluamisista ja mitkä taas oikeasti ovat niitä tarpeellisia ja hyvinvointiasi tukevia. Älä hötkyile impulsiivisesti vaan mieti ihan rauhassa hyvää strategiaa. Tavara ym. odottaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mieti tarkkaan mitä oikeasti tarvitset ja minkä ostaminen ei kaduta jälkeenpäin. Missä asioissa on kyse egon haluamisista ja mitkä taas oikeasti ovat niitä tarpeellisia ja hyvinvointiasi tukevia. Älä hötkyile impulsiivisesti vaan mieti ihan rauhassa hyvää strategiaa. Tavara ym. odottaa kyllä.
Juuri tätä.
Tässä haaveilen monenlaisesta. Esim ripsistä, kulmista jne. Sitten vaatteista jne. En kuitenkaan voi haaskata rahaa turhuuteen vaan onhan minulla kaikkea oikeasti tärkeääkin ostettavaa.
Nyt siis sain ylimääräistä ja laitoin heti sivuun maksamalla jo etukäteen kaikkea pakollista ettei myöhemmin harmita.
Pitää yrittää pysyä nyt tietoisena eikä mennä juurikin impulssien mukaan.
Ap 
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko maksanut vuokraa kolme kuukautta etukäteen? Mieluummin pidät rahat vuokraisännän tilillä kuin omalla tililläsi?
Nykyisillä olemattomilla koroilla sillä ei ole mitään väliä kumman tilillä rahat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko maksanut vuokraa kolme kuukautta etukäteen? Mieluummin pidät rahat vuokraisännän tilillä kuin omalla tililläsi?
No sehän on vain sijoitus etukäteen. Olisin muutenkin joutunut maksamaan nuo vuokrat, joten maksoin ne heti niin tiedän, että asia on hoidettu eikä myöhemmin kaduta, jos käytän rahaa enemmän.
Ap 
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vain sijoitus etukäteen. Olisin muutenkin joutunut maksamaan nuo vuokrat, joten maksoin ne heti niin tiedän, että asia on hoidettu eikä myöhemmin kaduta, jos käytän rahaa enemmän.
Ap
Ei, se nimenomaan ei ole mikään sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Huono rahankäyttäjä? Et taida tietää siitä mitään.
Tiedän. Paljon enemmän kuin aloitukseni voi antaa olettaa. Tämä oli positiivinen yllätys, muuten yleensä köyhäilen ja olen se "tili tuli, tili meni" - tyyppi.
Nyt haluan muutosta siihen ja käyttää rahaa fiksummin.
Ap 
Voit budjetoida jonkin pikkusumman joka kuukausi huvikäyttöön. Jos ei kulu saat myöhemmin sillä vaikka loman pidettyä.
Minä siirrän s-pankin tilille niin on erikseen "oikeasta" tilistä
Kumma kun on ihan luvan kanssa humputtelurahaa niin senkin kanssa on tarkempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämän kommentin pointti oikein oli? Sinne vuokranantajan tilille ne rahat joka tapauksessa olisi päätyneet. Se oli maksu vuokrista, ei mikään jemma rahoille.
Jos se sinua piristää niin ota vaikka summa x minkä saat käyttää mihin vaan ns turhaan. Itse ajattelen että ei se itseensä panostaminen ole kuitenkaan turhaa,kun ei elä yli varojensa. Sitä sinä et ilmeisesti tee:)
Vierailija kirjoitti:
Voit budjetoida jonkin pikkusumman joka kuukausi huvikäyttöön. Jos ei kulu saat myöhemmin sillä vaikka loman pidettyä.
Minä siirrän s-pankin tilille niin on erikseen "oikeasta" tilistä
Kumma kun on ihan luvan kanssa humputtelurahaa niin senkin kanssa on tarkempaa.
Näin mäkin teen, että siirrän s-pankin tilille. Mutta sitten sitä tulee kyllä välillä tehtyä parikin kuussa, kun huomaa, että hups, rahat humputeltu, laitetaan vähän lisää.
Tässäkin huomaan, että olen ihan paska rahankäyttäjä kun olen tehnyt virheen ilmeisesti kun olen maksanut useamman kuun vuokran? En vain tajua mitä väärää siinäkin on ja miten pitäisi sitten toimia.
Ap 
Osta nyt ainakin ne silmälasit. Muuttoa varten säästäminenkin on järkevää.
Laita puolet säästöön ja käytä puolet kesätekemiseen.
On hyvä idea maksaa vuokrat ennakkoon, se on kuitenkin kuukauden suurin menoerä.
Itseensä kannattaa aina panostaa - se raha ei mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin huomaan, että olen ihan paska rahankäyttäjä kun olen tehnyt virheen ilmeisesti kun olen maksanut useamman kuun vuokran? En vain tajua mitä väärää siinäkin on ja miten pitäisi sitten toimia.
Ap
Älä välitä noista. Ei siinä ollut mitään väärää, jos se on vuokranantajalle ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kyllä minä mieluummi pidän ne rahat säästötililläni vaikka korko on minimaalinen, mutta miksi ihmeessä siirtäisin ne etukäteen vuokraisännän tilille?
Vierailija kirjoitti:
Itseensä kannattaa aina panostaa - se raha ei mene hukkaan.
Riippuu kyllä ihan siitä panostuksesta, että mitä se on.