Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
Listaan tärkeimmät kirjoitti:
Kaikki mainitsemat metrin etäisyydeltä ja nimikirjoitukset suosikkijärjestyksessä.
Kirka, Snoop Dog, Kari Tapio, Lee Scratch Perry, Juice, Kauko Röyhkä, James Brown, 50 cent. Remu, Metallica, Rolling STones.
Kirka on listassa ensimmäisenä, koska livenä hän on ehdottomasti aurinkoisin ja läsnä faneille.
Snoop Dog ei ole ihan niin läsnä ja jaksanut paljoa, mutta hyvin aurinkoisen ja samankaltaisen vaikutelman sain hänestä kuin Kirkastakin.
Satoja bändejä on tullut nähtyä, mutta näistä nyt voi laittaa erityismaininnat hyvyydestä.
Kirka oli Krunikan herrasmies.
Mä kanssa rakastan Kirkaa tosi paljon. Hyvä hevilaulaja. Tosi mukava ja läsnä faneilleen.
Harmi että meni nuorena.
Steve Reichin konsertti 2015. Säveltäjä oli itse paikalla ja esitti Clapping Musicin.
Couldplay Wienissä! Kova meno ja yleisö eli täydillä mukana. U2 Barchelona, espanjalaiset on mahtava yleidö eli tunnelma katossa.
Suomessa monissa konserteissa, mutta me suomalaiset emme ole niin eläväisiä.
Nirvana Munchenissa keväällä 1994 kuukautta ennen Kurt Cobainin kuolemaa!
Vierailija kirjoitti:
Nirvana Munchenissa keväällä 1994 kuukautta ennen Kurt Cobainin kuolemaa!
Nyt on kova! Tästä tuli mieleen, että ite näin Mötorheadin (niiku moni muukin, ihan vaan Helsingissä) samassa kuussa kun Lemmy kuoli.
Velcra Tavastialla. Saatanan kova!
Uriah Heep Helsingissä 1970. En muista oliko kova, koska olin 10-vuotias ja siitä on aikaa yli 50 vuotta 😁
Robbie Williams köperissä
Eric Clapton köperissä
Michael Flatley / Riverdance Köperissä
Tomas Ledin 3 kertaa
Tom Jones Helsingborg
Toto / Öland
Jotakin Olen Nyt unohtanut 🤔.
Moneen kertaan nähnyt tunnettuja DJ:tä kuten esim. Paul Van Dyk, Markus Schulz, Martin Garrix, Tiësto, Vini Vici... keikoilla/festareilla ympäri Eurooppaa ja USA:ssa.
Tomas Ledin x 3. Mikä brassattaa?
Job, muttei Stevia.
Vierailija kirjoitti:
Tomas Ledin x 3. Mikä brassattaa?
Job, muttei Stevia.
Ai anteeksi kovasti:
Onko näin parempi/ hyväksytty:
Tomas Ledin Malmö
Tomas Ledin Helsingborg
Tomas Ledin Växjö
Michael Jackson oli ihan paska Götebogissa 1997. Koko show oli yhtä katkoa, kun vaatteiden vaihto oli joka biisin välissä. Tina Turner futisstadikalla on ollut yksi parhaista, mutta voiton vie John Fogerty Hartwallilla -97 tai -98. Niin ja tietysti Ismo Alangon soolokonsertti Sellosalissa tänävuonna, ihan huippu.
Tehosekoitin Ankkarockissa joskus -99. Otto pyysi joka biisin välispiikeissä tyttöjä/naisia näyttämään tissit.
Mieleenpainuvimmat:
The Pirates (UK) Lappeenrannan vpk-talolla 1979. 13 v pojan ensikosketus rock'n rolliin meni "ytimeen"
Eppu Normaali Mansikkalan koululla 1980. Energistä meininkiä täälläkin.
Motörhead Lappeenrannan raviradalla 1982. Bändi soitti niin lujaa että se kuului kuulemma Neuvostoliittoon asti, eikä lähiseudun lehmistä herunut maitoa seuraavana päivänä.
Rolling stones Helsingin olympiastadionilla 1985
Gary Moore ruisrock 1986.
Onnistuin junailemaan itseni backstagelle ja keikan jälkeen lähestyin mr Moorea nimmarin pyyntiä varten. Jättikokoinen roudari/henkivartija paikoi minut mukkelismakkelis pitkin piennarta. Heh, nimmari jäi saamatta mutta muisto jäi.
Suzanne Vega provinssi 1989.
Van halen Helsinki 1998
Sôber nosturissa 2016 Ragen lämppärinä. Harvalukuinen yleisö tuskin tiesi että bändi on erittäin suosittu Espanjassa ja lat amerikassa.
Tina Turner Kölnissä. Oli todella mahtava.
Jos on itse esiintynyt jollain merkittävällä näyttämöllä, niin on on sentään jotain ylpeilyn aihetta.
Nykyään taso on ilmeisesti romahtanut niin alas, että jonkun bändin näkeminen katsotaan meriitiksi?
Kuinka alas ihmiset voivat vajota, palaammeko apinan tasolle ja ympyrä sulkeutuu?
Annikki Tähti ja oli kova!