Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?

Vierailija
01.07.2022 |

Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.

Kommentit (961)

Vierailija
721/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uriah Heep Lahdessa Sibelius talolla. Kehuivat järvinäköalaa ja suuria ikkunoita. Vetivät mimmit lavalle lopuksi. Ei haitannut, oli hieno rekka pihalla ja tunnelma muutenkin ok.

Vierailija
722/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

David Bowie, 2004, Provinssirock

Tämä. Keskellä päivää, aurinko paistoi.

Jollakin eturivissä oli käsinukkena sukasta tehty hevonen/aasi, ja David kehui "you have sock donkey, that's lovely".

Kaikkea on nähty mutta tuo oli aivan erityistä, klubikeikan tunnelma isolla kentällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guns n roses, Scorpions, Bon Jovi. Kaikki Helsingissä. Kuvaa tuon ajan musiikkimakuani.

Vierailija
724/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla Provinssikentällä, oisko ollu 2008, Patti Smith kehui kentän ympärillä olevia puita.

Vierailija
725/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy sellanen brassailu kun Jeff Healey Scandinavian Guitar Festivalissa 1991 ja oli myös BB King samassa - ja ne soittivat jopa yhdessä!

Muusikot hiffaa mitä harvinaista nannaa sellainen on, eli oli kyllä kova.

Sitten erittäin mieleenpainuva oli virtuoosi Jimmy Rosenberg & Gipsy kids Pori Jazzissa ja kun skittakieli katkes niin ei lopettanut soittamista, vaan teknikko tuli vaihtamaan kieltä samalla kun Jimmy sovitti soittoansa niin että soittaminen ja kielen vaihtaminen tapahtui samanaikaisesti! Melkoinen temppu ja hyvää gypsy jazzia. Chuck Berrykin oli samalla keikalla ja käveli vastaan kadulla. Starat viihtyvät Suomessa kun saavat olla rauhassa.

Sitten vielä Jeff Waters on käynyt eri kertoja Suomessa mutta Annihilatorin keikka Judas Priestin (Painkiller) lämppärinä ja lämppärin lämppärinä vielä Pantera oli kyllä niin kovaa settiä ettei edes megafestivaalien musiikillinen taso pysty samaan.

Kiva muisto oli kun alottelevat TikTak tytöt soittivat kesäkahvilassa ja näin potentiaalin ja kävinkin sanomassa että jos ulkomusiikilliset asiat loksahtavat kohdalleen, te tulette menestymään, ja niinhän siinä kävikin. Ei kova vaan kiva ja erityinen keikka. Joitain muitakin kahvilakonsertteja muistelen erityisen spessuina.

Vierailija
726/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albert Lee Tavastialla 2017.

Vanha mies ja edelleen virtuoosi chicken picker.

Vierailija
727/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla Provinssikentällä, oisko ollu 2008, Patti Smith kehui kentän ympärillä olevia puita.

"Look at the trees..." 

Ah, mä muistan tämän. Aivan järisyttävän hieno keikka ja kokemus. Smith oli niin hyvä, että multa jäi silloin festarit kesken, koska mikään ei tuntunut enää sen jälkeen oikein miltään. Hetken siellä hortoilin ja lähdin kotiin miettimään kokemaani.

Vierailija
728/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bowie kolme kertaa. Dr Feelgood maalla.

Vierailija
729/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tina Turner 1996 Helsinki

Vierailija
730/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 kirjoitti:

Viimeksi olin Alice Cooperin keikalla kuukausi sitten, oli kyllä paras keikka vuosikausiin jonka olen nähnyt. Harva 74-vuotias jaksaa vetää sellaista show'ta.

Olin samalla keikalla. Kova sana

Vierailija
731/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon käynyt vaan muutamalla keikalla, enkä voi paljo brassailla, mutta oli ne hienoja kokemuksia minusta.

Bon Jovi Hesassa 1996

Eric Clapton Hesassa, vuotta en muista, 1999 ehkä

B. B. King Budapestissa

Josh Groban Hesassa

Tämä on ainoa, mitä peukutin.

Tässähän se pointti onkin - ne olivat hienoja kokemuksia sinusta :)

Tässähän kysytään juurikin jokaisen subjektiivista kokemusta.

Samalla nyt vastaan, että se Maiden 2010 Porissa on jäänyt parhaiten mieleen kokonaisuutena: myrsky, jännitys festarin jatkosta, sumu... niitä ns. kiikkutuoli muistoja, jos muuten muisti menee.

Vierailija
732/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freukkarit ensimmäisissä Ankkarockissa Korsossa, silloi siellä oli vielä kivaa! :)

Vierailija
733/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingston Wall by Jylli, Kuoppis & VHB Ilosaaressa 2019 ja Mgła viime vuonna Turussa ovat parhaat keikat joilla olen ollut.

Vierailija
734/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lähes kaikki suurimmat bändit tai laulajat. Michael jacksonia en nähnyt koska 90 luvulla en saanut lastenkodin henkilökuntaa viemään minua sen konserttiin eikä itsellä ollut kyytiä.  Mutta oon nähnyt madonnan , metallican , bon jovin, ac dc n , linkin park, guns n roses mun lemppari jonka olen nähnyt 8 kertaa.

Vierailija
735/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsalla Hollies, Renegades Kalliossa oisko ollut Tuulensuussa, Eero ja Jussi Natsalla, Danny jollain maalaistanssilavalla,Särkisalmessa. Markku Aro Josafatissa Kalliossa.

Vierailija
736/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pet Shop Boys ja David Bowie ruisrock 1997 ,

Faithless Ja Black Sabbath provinssi rock 1998,

Vierailija
737/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikka, Puumalan Pistohiekalla, 1994. En tosin muista siitä keikasta mitään.

Vierailija
738/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingo, oliko Aitoossa vai Rönnillä, vai molemmissa, en muista.

Vierailija
739/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cisse Häkkisen kanssa olen soittanut ilmakitaraa ja Albert Pekka Järvisen kanssa olimme yhdessä veneilemässä, kun asuimme molemmat Merihaassa. Mukavia kavereita olivat molemmat.

Vierailija
740/961 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulta lähtien tuli kierrettyä kotimaassa kaikenlaisilla festareilla, ruisrock, Pori jazz ja mitä niitä siihen aikaan oli. Esim. Keimolassa oli parikin festaria, jossa oli kansainvälisiä sekä kotimaisia esiintyjiä.

The Band, Miles David, Sonny Rollins, Billy Cobham, Ron Carter, Chuck Berry, The Queen, Deep Purple, ymn.

Aikoinaan oli natsa ja alibi clubit, niissä tuli sitten istuttua iltoja ja seurusteltua sen aikaisten kotimaan ja muunmaalaisten muusikoiden kanssa.

Siihen aikaan, 70 luvulla bändin jäsenet oli hengailemassa yleisön seassa.