Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?

Vierailija
01.07.2022 |

Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.

Kommentit (961)

Vierailija
521/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan Himin ensimmäisellä uudenvuodenkeikalla. Marssin suoraan eturiviin ja moshasin pitkää fledaa basistin jalkoihin. Joku spede vieressä kysyi mitä olen ottanut, hänelle oli vissiin ihan uutta että hevikeikalla moshataan.

Vierailija
522/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain keikkoja nähnyt, mutta en nyt mahdottomasti kuitenkaan. Parhaat päältä eli...

- Spice girls (viimeinen yhdessä esitetty keikka ennen hajoamista)

- Rihanna

- Lady Gaga

- Tehosekoitin nyt vastikään (ensimmäistä kertaa näin ja ilmeisesti myös viimeistä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi rehvastella, mutta kerran näin Mikko Alatalon kävelemässä Tampereella Hämeensillalla.

Kova. Mun ns. kerran elämässä -hetki oli kävellä Kalevantietä kaikessa rauhassa, kun Martti Syrjä astui ulos Nääsbugerin ovista ja melkein käveli päin.

Vierailija
524/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maukka Perusjätkän ja Pelle Miljoonan. 

Vierailija
525/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aerosmith Hamptonissa Virginiassa. Stray Cats Saarijärvellä. Tietysti 1980- luvulla Varkauden toritorpalla Eput, Popeda ja Yö, ja mitä näitä nyt olikaan jo siihen aikaan.

Nyt tuntuu ihan uskomattomalta, että tosiaan silloin kusisella 80-luvulla kiersi peräkylien urheiluseurantaloja kaikki isot nimet. Itsekin näin Nurmeksen Mikonniemellä ja Siilinjärven Huvikummussa mm. juuri nuo Eput, Popedan, Yön, Dingon, ja Tarotin ehkä sata kertaa, sekä Peer Gyntin, Melrosen, Miljoonasateen, mitä näitä oli. Nyt tuntuu, että oliko se tottakaan, mutta aikalaiskertomukset todistavat näin käyneen. Hietala muuten kiljui jo 80-luvulla todella kovaa.

Vierailija
526/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro Tull Kultsalla joskus 90-luvulla.

Alice Cooper v. 1990 Oulun Kuusrockissa, teini-ikäiselle fanille aika kova kokemus!

Rammsteinin eka Suomen keikka Helsingin jäähallilla 2001. Sen jälkeen olen nähnyt bändin useasti, mutta eivät enää yllätä samalla tavalla. Sama show vuodesta toiseen...

Jean-Michel Jarre Hartwall Areenalla.

Madonna 2009 Jätkäsaaressa: siinä oli ehkä ammattimaisin show ja kovakuntoisin esiintyjä jonka olen nähnyt.

Sonisphere Porissa 2010 kokonaisuudessaan, traaginen mutta myös kummallisin festarikokemus jolla olen ollut. Iggy Pop akustisena (koska syöksyvirtaus kasteli soittokamat) oli ehkä paras koko viikonlopun esiintymisistä.

Olisin halunnut nähdä mutten koskaan ehtinyt / päässyt:

- David Bowie

- Billy Idol

- Kate Bush

Vierailija
527/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spin Doctors v. 1993 jossain antwerpenilaisella klubilla. Siellä oli myös muita bändejä joita en tuntenut. Näin rivi-moshausta eka kertaa eläissäni. Törkyinen paikka, tiputin hupparin lattialle enkä tiiä mitä koneöljyä siellä oli, en saanut sitä ikinä puhtaaksi.... hauskaa oli vaikken ottanutkaan kuin alkoholia!

Vierailija
528/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jethro Tull Kultsalla joskus 90-luvulla.

Alice Cooper v. 1990 Oulun Kuusrockissa, teini-ikäiselle fanille aika kova kokemus!

Rammsteinin eka Suomen keikka Helsingin jäähallilla 2001. Sen jälkeen olen nähnyt bändin useasti, mutta eivät enää yllätä samalla tavalla. Sama show vuodesta toiseen...

Jean-Michel Jarre Hartwall Areenalla.

Madonna 2009 Jätkäsaaressa: siinä oli ehkä ammattimaisin show ja kovakuntoisin esiintyjä jonka olen nähnyt.

Sonisphere Porissa 2010 kokonaisuudessaan, traaginen mutta myös kummallisin festarikokemus jolla olen ollut. Iggy Pop akustisena (koska syöksyvirtaus kasteli soittokamat) oli ehkä paras koko viikonlopun esiintymisistä.

Olisin halunnut nähdä mutten koskaan ehtinyt / päässyt:

- David Bowie

- Billy Idol

- Kate Bush

Niin unohdin arviot osasta!

- Jethro Tull: hieno, outo, proge, kodikas ja intiimi. Yleisöä kutsuttiin lavalle istumaan sohvalle ja laulamaan biisejä mukana. Ian Anderson soittamassa poikkihuilua yhdellä jalalle ei pettänyt odotuksia, energinen keikka kaikenkaikkiaan.

Alice Cooper: shock-rockin isä oli vielä nuori, tuhma ja kovassa kunnossa. Mieletön show giljotiineineen jne!

Rammstein oli ihan järkyttävän hieno, pyrotekniikka kuumotti kasvot ja lavashow oli oikeasti todella kinkyä menoa aika ajoin. Silloin 2000-luvun alussa vielä aika ennennäkemätöntä touhua.... muistaakseni jo siellä oli myös yleisö"dive" kumiveneellä.

Jarren keikka alkoi sillä, että herra soitti muistaakseni Oxygenen avausmelodian jättimäisellä lasersäteistä koostuvalla "soittimella". Hieno intro!

Vierailija
529/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla oli italialaisen Alicen keikka Turussa.

Varsinainen vetonaula eturivin teinitytöille taisi olla David Sylvian, Japanin frontman, joka hoiteli koskettimet.

Musiikki taattua Alicea, taisi olla levyn julkistamiskiertue.

Jotkut saattavat muistaa Alicen ja Franco Battiaton yhteistyön Euroviisuissa taideteoksesta I Treni di Tozeur vuodelta 1984.

Parasta koskaan.

Vierailija
530/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkikäteen muisteltuna yksi kiintoisimmista keikoista on ollut Sielun Veljet ehkä -88 Onnenpyörä -kiertueella. Joensuun Karjalan Talolla (nyk. Kerubi).

Arpoivat isolla Onnenpyörällä aina seuraavan biisin. Esiintyivät kolmena eri bändinä itse saman illan aikana. Yksi soitti iskelmää, esim Vippaa Mulle Viitonen, Seinillä On Korvat jne

Googlailin ja vuosi 1988 taisi mennä oikein

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Onnenpy%C3%B6r%C3%A4_(albumi)

Vierailija
531/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi rehvastella, mutta kerran näin Mikko Alatalon kävelemässä Tampereella Hämeensillalla.

Kova. Mun ns. kerran elämässä -hetki oli kävellä Kalevantietä kaikessa rauhassa, kun Martti Syrjä astui ulos Nääsbugerin ovista ja melkein käveli päin.

Tähän lievästi liittyen:

Joskus 70-80 luvulla Tampereen Sound Centerin myyjä kehui NAD:n kasettidekkiä, että tällä ne Eputkin tallentaa demonsa.

Ostin myöhemmin hieman uudemman version, hyvä oli.

Vierailija
532/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HupSu kirjoitti:

Joitain keikkoja nähnyt, mutta en nyt mahdottomasti kuitenkaan. Parhaat päältä eli...

- Spice girls (viimeinen yhdessä esitetty keikka ennen hajoamista)

- Rihanna

- Lady Gaga

- Tehosekoitin nyt vastikään (ensimmäistä kertaa näin ja ilmeisesti myös viimeistä)

Tehosekoitin oli kyllä kova viime kesänä!

Vierailija
533/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pink Floyd Lahdessa 1989.

Vierailija
534/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juicen, Kikan ja Dingon ja Popedan.

Alkuaikojen Dingo olis ollu kyllä kova.

Vierailija
535/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lievästi liittyen:

Joskus 70-80 luvulla Tampereen Sound Centerin myyjä kehui NAD:n kasettidekkiä, että tällä ne Eputkin tallentaa demonsa.

Ostin myöhemmin hieman uudemman version, hyvä oli.

Ainoa kerta, kun olen törmännyt Martti Syrjään Tampereen kaduilla, oli kun se tuli ulos Hallituskadun Hifi-kaupasta... oli kylläkin jo paljon virrannut vettä Tammerkoskessa sitten kasettiaikojen tuossa vaiheessa.

Vierailija
536/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänen Ristiinan Metsälinnassa.

Vierailija
537/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassisen kone Hyvinkään pesäpallokentällä 80-luvulla

The Doors (Jim korvattu) Kulttuuritalolla Hesassa 2000-luvun puolen välin tienoilla

Hanoi Rocks Lepakossa 80-luvulla

Vierailija
538/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camel, Bordeauxissa 1980-luvulla. Olin Interreilillä, ja majoituspaikan vieressä oli vanha hieno teatterrakennus, kyltti Camelin keikasta. Kuinkas sattuikaan! Sain vielä puhuttuani itseni ilmaiseksi sisälle.

Paras live-äänentoista koskaan. Vanhan teatteri akustiikka. Camel, 1970-luvulla perustettu Englantilainen proge-yhtye. YouTubessa kuunneltavissa. Kaunista musiikkia.

Vierailija
539/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mötörhead. Lepakossa joskus 38 vuotta sitten

Vierailija
540/961 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elton John yksityisjuhlissa, pääsin juhliin hyvän ystävän kanssa, joka tunsi miljardöörin, jonka juhlissa olimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme