Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Voi kun muistaisin mikä yhtyeen oon nähnyt ysärin alussa, joka ei ollu vielä lyönyt läpi mut sittemmin tuli suosituksi. Mut olin liian kännissä, Aulavalla.
Nirvana ruisrockissa kun ruisrock oli vielä rock
Satoja bändejä ja viellä enemmän keikkoja mutta ykkösenä Sentencedin hautajaiset
Vierailija kirjoitti:
Nirvana ruisrockissa kun ruisrock oli vielä rock
Tästä vähän kade, kuten muutamasta muustakin ketjussa mainitusta keikasta.
Nirvana Ruisrockissa 1992. Sukupolvikokemus.
Springsteen, Dire Straits, Elton John, U2, Michael Jackson, Toto, Madonna, Bon Jovi nämä nyt ainakin ja kaikki Suomessa. Ehkä eniten mieleenjääneet oli Dire Straits 80-luvun lopulla muistaakseni, kun olivat suosionsa huipulla ja Michael Jackson oli kyllä hienoa nähdä, kaikesta huolimatta.
Viimeisin oli Kiss Helsingin jäähallissa reilu viikko sitten, oli hyvä 2h setti vaikka ei mitään uutta sinällään tarjonnut.
Hirveästi oon käynyt keikoilla, mutta mieleen on jääneet esim. Faith no more/Guns n roses/Metallica -keikka Jenkeissä. Samoin Festarit, joilla Pearl jam, Soundgarden, Ministry ja Red hot chili peppers. Mieleen jäi myös harvemmin keikkaillut Temple of the dog samoilta festareilta. Ja joo, Nirvana Ruisrockissa.
Onhan noita tullut nähtyä melkoinen läjä niin kansainvälisiä, kuin etenkin kansallisia tähtiä. Tapsa Rautavaara niistä varmaan kaikkein kovin. Toki olin silloin vielä sen verran nuori, etten osannut häntä silloin vielä niin kovasti arvostaa. Olavi Virtaa en valitettavasti koskaan kerinnyt livenä näkemään ja etenkin kuulemaan. Aika monen kotimaisen staran kanssa jutellut ja muutaman kanssa soittanutkin.
Kansaivälisistä suurimman vaikutuksen on vamaankin tehnyt Tower of Power ja varsinkin kyseisen bändin miksaajat. Soundi oli kertakaikkisen uskomaton. Olin kyseisessä tilassa kuullut monia bändejä, mutta yleensä soundi oli pikemminkin huono, joten sikäli kyseisen bändin miksaajien loihtima täydellinen soundi olikin aivan ällistyttävä. Toki olihan bändi itsessäänkin todella kova. Huippuosaajia kaikki. Pakko mainita myös Santana, sekä Earth, Wind & Fire. Nautinnollisia kokemuksia kumpikin.
Mötley Crüen jäähyväiskiertueen keikka Hesassa 2015.
Vierailija kirjoitti:
Olen luuseri ja kaikki varmasti nauravat, mutta itse pidin kovasti Britney Spearsista Helsingissä.
N30
Mun on tunnustettava sama Cheekistä Olympiastadionilla.
U2 San Franciscossa 80- luvulla Joshua Tree kiertueella. Oli se kova.
Näin Gobran Haukiputaalla. Rautaa!
Coldplay Lontoossa. Lady Gaga Helsingissä.
Jeff Lynne and ELO Amsterdamissa, Michael Jackson,The Rolling Stones, YES, Jean Michael Jarre ja mainitut Nirvana ja Faith No More ja monia muita
Huey Lewis and the News, Def Leppard, Prince
Mark Knopfler Hartwall:lla,surkea,,,,onneksi en maksanu lipusta
Ja perhana, olihan vielä Tina Turnerikin Olympiastadionilla 1996. Huikea nainen!