Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Eminem Tukholmassa 2018. Elämäni paras ilta, mielestäni kaikkien aikojen paras artisti.
Käytin keikoilla ja festareilla käymistä tekosyynä juomiselle vuosikymmeniä.
Kävin myös jäähallin ja Hartwall areenan suurissa konserteissa.
Festareilla saattoi siis soittaa vaikka kuka, kuulin tai en kuullut, näin tai en nähnyt. Olin paikalla kun suurin osa täällä mainituista soitti ja vielä muitakin.
Nyt vanhempana kuuntelen YouTubesta kuulokkeilla, selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Tauskin livenä kulttuuriravintola Navigaressa, Turussa, joskus 2000-luvun alkuvuosina. Hyvissä ajoin työpaikalle saapunut taiteilija oli väsähtänyt virvokkeista ja henkilökunnan vikittelystä siinä määrin jo ennen keikkaa, että herra saatiin hädin tuskin lauteille. Oli melkoinen kokemus kun räkä poskella pisin ravintolaa horjuva Tauno örisi ja sammalsi hittejään jotka tulivat luonnollisesti playbackinä laulu mukaan lukien.
Arvostan tätä tarinaa! Mutta kuitenkaan en väitä olevani kateellinen tuosta keikalta, jota en nähnyt.
Hurriganes, Sleepy Sleepers sekä paras kaikista The Eagles.
Vierailija kirjoitti:
Nirvana ruisrockissa kun ruisrock oli vielä rock
Peesi tälle.
En ollut eturivissä, mutta siinä toisessa-kolmannessa. Tilanteen ainutkertaisuuden traagisuus aukesi myöhemmin.
Missattu (koska olen muutaman vuoden liian nuori) joka on harmittanut ois ollut Red Hot Chili Peppers tennissukat munissa Provinssissa 80-l lopulla. Tuolla olleita hieman kadehdin.
Bad Religionin keikka-93 Provinssissa kuuluu niihin koettuihin, jotka tekivät vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Spice Girls Helsingissä. Oli kova! Geri oli tosin luokaton ilmestys, ei ollut edes meikannut kunnolla eikä hymyillyt. Tiedän syyn, mutta aika törkeää faneja kohtaan. Mel B ja Mel C vetivät täysillä, se pelasti onneksi paljon.
Lämppäreinä oli jotain nevöhööd-kukkavaatteisiin pukeutuneita suomalaisnaisia, joiden dj-touhu tuntui kestävän ikuisuuden. Ei jatkoon lol.
Mikä se syy sit oli?
Kaihon Karavaani ja Kilpeläin, Pyhtään kulttuuritalolla. Oli kova.
Metallica Olympiastadionilla 2004. Olin 17 ja ihan eturivissä. Olin ensimmäistä kertaa isossa konsertissa ja pystyn edelleen muistamaan sen huumaavan tunteen nähdä silloinen lempibändi livenä niin läheltä. Olen enemmänkin urheilutapahtumissa kävijä, joten tuo konserttikokemus on edelleen yksi harvoista ja hakee vertaistaan. Ulkoilmatapahtumana oli myös hyvin miellyttävä - vertaan aina tätä seuraavana vuonna 2005 Hartwall Areenalla näkemääni Iron Maideniin. Siinä toinen silloinen lempibändini, mutta keikka oli niin HIKINEN että musiikista en muista mitään ja häviää näin kokemuksena mennen tullen tuolle Metallicalle.
Pahoittelut pitkästä sepustuksesta :)
David Bowie Saksassa -83, Let's Dance kiertua.
Unohtumaton elämys
HIM eturivissä Ruisrockissa olisko ollut 1998.. se oli 13 vuotiaan fanin unelma 😍
Gloria Gaynor, Diana Krall, Rolling Stones onhan niitä
Näissä ei ole mitään brassailtavaa - jääneet vain mieleen hyvinä keikkoina.
80 -Hanoi Rocks, Smack, Sielun veljet, Pelle Miljoona. Jopa Eppu Normaali oli hyvä sopivassa mielentilassa joskus -87. Metallica, Stone.
90 - Mdc, NomeansNo, Nirvana, Neil Young, Bob Dylan, Rage against the Machine.
Jopa Lemoheads oli hyvä Lepakolla. Kingston Wallin näin varmaan 15 kertaa ( samoin Flaming Sideburnsin ja 22 - Pistepirkon. David Bowie, Pink Floyd, Rolling Stones.
2000 etc. Dead Moon.
Onhan näitä. Viime aikoina en ole enää jaksanut innostua keikoilla käymisestä niin paljoa. Johtunee osittain iästä, mutta myös siitä, että ei jaksa kiinnostua enää uusista bändeistä ja vanhat starat ovat parhaat päivänsä nähneet. Jeff Beckin keikalle yritin ostaa lippua, mutta Johnny Depp - fanit jo ostaneet kaikki. Hauskaa ja surullista.
Näin kerran Behmin kahvilassa, jäi aika ikävä fiilis hänestä, valitti kaikesta kaikille
Chumbawamba Tavastialla joskus ysärillä.
Minäpä olen teininä nähnyt ehdottoman 90-luvun helmen. Urpo & Ana Leppänen show! Matti Nykänen, Mascara, kaikki menneiden vuosien tangokuninkaalliset jne. 😂 Nämä kaikki Luhangan Lomakeidas nimisessä tanssiravintolassa. Mieleenpainuvaa, melkein traumatisoivaa settiä.
ja oli kova, mun pippeli oli kova kun katoin sitä.