Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
Mitä brassailemista on siinä että ostaa lipun ja menee konserttiin? Musiikin kuulee livenä, artistin näkee (jos näkee ihmismeren takaa) sadan metrin päästä.
Jotkut meistä haluavat eturiviin nauttimaan keikasta, ei ole mikään pakko jäädä taakse.
Vierailija kirjoitti:
NKOTB Lahti 😎
Mä olin täällä!! Olin viidennellä luokalla silloin. Valokuvasin filmirullan täyteen kuvia kun Joe lauloi tyynysydämen päällä. Niistä kuvista ei saa mitään selvää. 10x15cm kuva ja sen sisällä sentin kokoinen möykky jostain punertavasta.
Mutta jäi siis keikkana mieleen, koska oli ensimmäinen iso keikka missä olin (äitin ja iskän kanssa).
Topi Sorsakoski& Agents. Monta kertaa 90-luvulla tanssilavoilla. Oli huikea. Se Esa Pulliaisen kitarasoolo aina alussa.
Bruce Springsteenin olen nähnyt kolmesti Suomessa ja olihan se viimeinen Stadikan konsertti ikimuistoinen. Lähes viisi tuntia täyttä tykitystä, 38kappaletta.
Robbie Williams oli myös hyvä.
Bon Jovin näin Tallinnassa 2019. Nostalgiapläjäyksenä mieletön, mutta olihan laulajan ääni jo melko heikossa kunnossa.
Paljon kotimaisia tullut nähtyä vuosien saatossa ja paljon loistavia keikkoja. Livemusiikki on parhautta.
Nirvana Ruisrock -92? Olihan se kova.
Kake Randelin useasti, samoin Frederik.
Kovia on molemmat 💪
Toto Joensuussa muuta vuosi sitten.
Rammstein 2005 ruisrock. Samalla within temptation myös. Ja monet muut.
Tuskassa 2000 Stone ja Children of Bodom
Suurimmat starat tainnut olla Alice Cooper Kuusrockissa Oulussa 1990 ja Black Sabbath Helsinki Areenalla 2006.
Kiss 1983 Helsingin jäähallissa. Olivat silloin ilman maskeja
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan keitä esiintyjiä oli Messilässä 1994?
Luulen, että ainakin Pandora oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NKOTB Lahti 😎
Mä olin täällä!! Olin viidennellä luokalla silloin. Valokuvasin filmirullan täyteen kuvia kun Joe lauloi tyynysydämen päällä. Niistä kuvista ei saa mitään selvää. 10x15cm kuva ja sen sisällä sentin kokoinen möykky jostain punertavasta.
Mutta jäi siis keikkana mieleen, koska oli ensimmäinen iso keikka missä olin (äitin ja iskän kanssa).
Minäkin olin!
Vierailija kirjoitti:
David Bowie, 2004, Provinssirock
Sama artisti, mutta 9.1. 1997 Madison Square Garden. David täytti 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozzy Osbourne, Def Leppard, Volbeat, Graham Bonnet ja se toinen purplen ex-laulaja yhteiskeikalla ja Robbie Williams oli hyvä kans
Purplella noita ex-laulajia on useampikin, oliko Glen Hughes vai Joelynn Turner? Sen itekin tiedän että Coverdale se ei ollut
Turner, olin itsekin samalla keikalla. Näin Turnerin myös Tuskassa lauantaina. Oli hyvä
Aikka Hakalan keikka Kotkan Seurahuoneella, ehkä -94.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ainakin AC/DC:n, Ramonesin, Ironmaidenin, Black Sabbathin, Van Halenin, Deep Purplen, Uriah Heepin, Ozzy Osbournen, Sepulturan, Slayerin, Acceptin, Danzigin, Aerosmithin, Bon Jovin, Slash's Snakepitin, Alanis Morrisetten, Oasiksen, Neil Youngin, Lynyrd Skynyrdin, Die Toten Hosenin, ZZ Topin, Stratovariuksen, Stonen, Bodomit, Waltarin, Tarotin, In Flamesin, Nightwishin, Hassisen koneen, Popedan, Eppu Normaalin, Pelle Miljoonan, Kolmannen naisen, Smackin, Rainmakersin, Problemsin, Neljä Ruusua, Funkykarkurit, Kotiteollisuus, CMX, Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus, Lyijykomppania, Eläkeläiset, Kumikameli, Dave Lindholm, Maija Vilkkumaa, TikTak, Indica, PMMP, Don Huonot, Yö, Von Herzen Brothers, jne jne. Jotkut useampaan kertaan ja on paljon sellaisia, joita ei heti muistakaan joskus nähneensä.
Kovimmat olivat Hassisen Kone paikallisella tanssilavalla 1980 ja Die Toten Hosen Nummirockissa joskus 90-luvulla (sopivalla humalatilalla lie osuutta asiaan:). Myös Nightwishin ja Bodomeiden ekat keikat Nummirockissa olivat parhautta. Samoin In Flames 2000-luvun alkupuolella Provonssissa.
Missä näit Van Halenin?
Tunnelmaltaan paras muisto on vuoden 2010 Sonispher, jossa Iron Maiden veti Slayerin kamoilla keikan 🤘
Tietäjät tietää.
Provinssissa joskus system of a down oli kova. Samana vuonna oli muitakin hyviä bändejä siellä soad jäi kuitenkin päällimmäisenä mieleen. Muse Olympia stadionilla oli myös kova.