Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Rauli Badding, monta kertaa 70_80 luvulla, ikisuosikkini!
Pogues, irkkupunkkia ja traditiota useamman kerran, oi Shane, valloittava mutta aina kaatokännissä
Passenger, Bostonissa, uskomaton akustista kitaraa soittava lauluntekijä
Guns and roses USA, vähän olivat jo kulahtaneet ja ylimieliset
Mike Oldfield Helsingissä, ikuinen instrumentti taituri ja säveltäjä
Muitakin olisi joista olen nauttinut livenä, mutta ehkä tuntemattomia Suomessa
Muse Kölnissä. Oli ihan sairaan hyvä keikka.
Juice Suonenjoen Mansikkamajalla (onkohan sitä enää edes olemassa) vuonna 1992. Kova oli!
Vierailija kirjoitti:
Tunnelmaltaan paras muisto on vuoden 2010 Sonispher, jossa Iron Maiden veti Slayerin kamoilla keikan 🤘
Tietäjät tietää.
Olin kanssa täällä
Nyt kun olen lukenut ketjun, niin ainoa mikä mua harmittaa etten koskaan nähnyt on Van Halen
Killswitch Engage, en muista missä keikka oli mutta oli hyvä
Iron Maiden ja Slayer Porispheressä 2010. En muista kuka tapahtumaa juonsi mutta tämä sanoi Slayerin ja myrskyn jälkeen että näin välillä käy herrojen soittaessa.
Olin itse vessajonossa juuri seuraavana vuorossa syöksyvirtauksen iskiessä ja muistan että muutaman henkilön kanssa pysäytettiin yksi rivistöstä liukumaan lähtenyt koppi kaatumasta. Aikamme koputeltua ja kysyttäessä oven läpi kävikö kuinkaan en vastausta kuultuani keksinyt muuta kuin riuhtaista oven auki jos vaikka olisikin käynyt pahemmin. Omani sekä kanssajonottajien yllätys oli suurehko, sillä bajamajan lattialla istui kaksi nuorta neitoa saksiasennossa hameet korvissa ja jointti paloi. Suljin kohteliaasti oven ja jakauduimme viereisiin jonoihin.
Tässä vaiheessa ei ollut tiedossa että yksi henkilö oli kuollut sekä muutama loukkaantunut vakavasti ja tunnelma oli kohtalaisen hilpeä. Mötley Cruen peruuntuminen ei sinänsä haitannut, mutta Maidenin odottaminen palkittiin. Dickinson liukastui heti lavalle juostuaan hypätessään monitorin päältä alas ja kuittasi hienosti tilanteen vinkkaamalla roudareille että you missed a spot tai vastaavaa.
Yhteislaulut varsinkin Dance of Deathin ja Fear of the Darkin aikana elävät mielessäni ikuisesti. Jälkimmäisen aikana oli koko Kirjurinluodon peittänyt sankka sumu joka antoi oman aavemaisen lisänsä jo valmiiksi poikkeukselliseen kokemukseen.
Vierailija kirjoitti:
NKOTB Lahti 😎
Tää oli tapaus Lahdessa. Suurhallilla hurjat jonot, itse olin jo yli 20v ja koin , tai kaverit kokivat, että oltiin liian vanhoja hysteriaan. Ja musakin oli kaverien mielestä noloa. Kierreltiin kuitenkin poikaystävän autolla kyttäämässä Suurhallin alueella ja ihmeteltiin väkimäärää. Olisin halunnut konserttiin, mutta kun kaveripiirin mielipide oli tärkeämpää... nykyään teen mitä itse huvittaa enkä mieti mitä muut ajattelevat.
Metallica, Oulunkylän kentällä 90-luvun alussa
Motörhead, monta kertaa, viimeisin Kaapelitehtaalla 2011
Guns n Roses, Käpylän urheilupuisto 2010
Ramones, Provinssirock 1988 ja Kulttuuritalo 1990
Hanoi Rocks, kasarilla muutaman kerran ympäri Suomea ja Tavastialla
Him, Tavastia 2001
Bo Diddley erikoisimpana ehkä, New Yorkissa 1991 jollain jazzklubilla, jonka nimeä en enää muista.
Tina Turner
Elton John
Michael Jackson
Bon Jovi
Spice Girls
Eppu Normaali Tavastialla. Olen nähnyt paljon maailmantähtiä, mutta heillä on usein ihan sieluton esitys.
Backstreet Boys Helsingissä joskus ysärillå
Lollapalooza Stockholm 1.-.3.7.2022: Imagine Dragons, Mäneskin, Veronica Maggio, Post Malone, Lorde, Pearl Jam
Mad Cool 6.-7.7.2022: Placebo, Metallica, Deftones, Killers
Tänään esiintyy Mad Coolissa The War on Drugs, Incubus ja Muse
Oon nähnyt niin paljon keikkoja että kaikkien bändien / artistien listaaminen on sula mahdottomuus.
Kaikkein mieleenpainuvimmat keikkareissut on ne kun ulkomailla on kiertänyt lempparibändien keikkoja useamman putkeen.
Van Halen 1993 Tukholma
Raptori 1989 Virrat Rantarokki
Frederik Aitoon kirkastusjuhlilla