IS: "Vanhusten palvelukodissa tukalat olot: lämpö nousi liki 30 asteeseen"
"Kesän helteet ovat nostaneet palvelukodin sisätilojen lämpötilat tukaliksi."
Kommentit (44)
Tämähän ei ole mikään uusi uutinen. Olen ollut alalla kymmenen vuotta ja joka kesä on taisteltu saman asian kanssa. Mitään viilentimiä ei vaan ole koskaan saatu. Viranomaisille on aivan turha tehdä minkäänlaisia ilmoituksia kun niistä ei koskaan seuraa yhtään mitään, nimimerkillä kokemusta on.
Voi olla, että minulla on asenneongelma, mutta minusta tämä viimeiset kaksi vuotta kestänyt ja mahdollisesti taas syksyllä jatkuva koronahysteria on täyttänyt vanhustenhyysäyskiintiön pitkäksi aikaa.
Siellä on varmaan taas säästetty energiaa alimitoittamalla poistoilman puhaltimet rakennusvaiheessa tai vähintäänkin jonkun huoltoyhtiön neronleimauksen varjolla "säästetty" energiaa kaupungin kiinteistöissä käyttämällä niitä liian pienillä kierroksilla... ei se sen vaikeampaa olisi.
Jokainen palvelukaodissa oleva vanhus tekee jonkun näköisen palvelusopimuksen tai jos vanhus ei itse kykene sitä tekemään sen tekee omaiset tai edunvalvoja. Jos palvelusopimuksessa ei ole että asuntoon kuuluu ilmastointi sitä on hiukan hankala lähteä jälkeenpäin vaatimaan.