"Ällöttävää, kun esittelet noita",
huusi tuntematon mies kevyesti pukeutuneelle naisella - Hs artikkeli siitä, millaisia törkeyksiä suomalaiset suoltavat kevyesti pukeutuneille naisille. Etenkin naisille!
Niin ollaan olevinaan siveyden sipuleita... siis nämä tökeryyksien huutelijat. Jos ei itse uskalla tai kehtaa, niin antakaa niitten olla, jotka uskaltavat ja kehtaavat... Kehtaa on tietty väärä sana, sillä miksi kenenkään pitäisi omaa vartaloaan hävetä? Ettehän te huutelijatkaan kykene häpeämään ulosantianne? Ja siinä sitä häpeämistä vasta onkin.
Huutelijat haluavat hallita toista ihmistä, itselleen vierasta ihmistä! Ou jee, siitä onkin kokemusta, miten kovasti yritetään... No, valitettavasti, pakko myöntää, että jossain kriittisissä paikoissa elämän kannalta ovat jopa onnistuneet... Ja naurettavinta on se, että tuohon hallintaa harjoittavaan porukkaan lukeutuu myös tyyppi, joka toisaalla heiluttelee keskisormeaan, poliisin selän takana toki, mielenosoituksessa vastapuolena olevaa n-tsiliikettä päin.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008917871.html
Vaatteiden suhteen omakohtaista: "etköhän sinä ole jo liian vanha tuollaista pitämään" kesällä sortsihame. Katsellaan päästä varpaisiin arvostellen kun t-paita ja sortsit. Naureskellaan kuluneita sääriä.
Mut siis hei, kesä on kesä, ja ihan sama jos sitä olis farkut jalassa, niin sitten naureskeltaisiin saman verran helleasua. Pitkä mekko, no, kato, mun mitoille sopiaa nilkkoihin ulottuvaa mekkoa ei löydy mistään... jää puoliväliin säärtä, mikä ei ole kiva... Ja pitkä nilkkoihin ulottuva mekko, no, onks se muka viileämpi kuin farkut?
Ja miksiköhän mä mitään selittelen.. Phtyi, hävetkää!
Kommentit (137)
Ja mun mies valittaa kun pidän liian peittäviä vaatteita ympäri vuoden. Helteillä kuulemma pitäis olla narutoppeja, napapaitoja, lyhyitä mekkoja, minishortseja jne. En todellakaan kehtaa mennä tuollaisissa ihmisten ilmoille ja tuollaiset huutelijat vielä vähentää haluja laittaa moisia päälle.
Eikö ookin jännä, että vain ei mallin mitoissa oleville naisille huudellaan vaatetuksesta?
Eihän kukaan tule meuhkaamaan laihalle urheilija naiselle, joka on pikkuruisissa juuri ja juuri kriittiset paikat peittävässä asussaan, vaikka hänkin voisi valita puoleen reiteen ja täysin pitkään toppiin pukeutumisen, kuten urheilijamiehet tekevät.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä huutelisi kenellekkää. Kuuluu ihan käytöstapoihin. Mutta en oli halunnut nähdä ruokaillessa valtavaa hyllyvää selluliittitakapuolta, jossa pienet sortsit olivat imeytyneet pöllön silmään.
Silmieni korkeudella keikkumassa.Mun teinikin tokaisi mulle, eikö ihmiset katso peiliin.
Mistä sun teini on oppinut että ihmisiä saa arvostella ääneen?
Vierailija kirjoitti:
On näitä tatuoituja naisia muuallakin. Olen joskus katsonut amerikkalaisia morsiuspuvun etsijöitä ja heillä on kyllä usein karmeita värikkäitä tatskoja.
"Mutku toikin," on aika surkea argumentti.
Naisten farkkusortsit niin lyhyet, että taskujen pussit roikkuu alempana kuin lahkeet!
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä että eikö maailmassa tapahdu mitään muuta, että lehdet on täynnä näitä "minulle sanottiin ikävästi" -juttuja?
Jep. Ja jotka ovat takkuvarmadti myös itse tirskuneet/kuvanneet/ilkkuneet ainakin selän takana muita ihmisiä. Vammaisia, vanhuksia, opettajia, myyjien ripsiä, julkkisten somekuvia tai sitä yksinäistä koululaista.
Näiden pöyristyjien minäkuva kun on just tuo maailmannapa ajatus.
Näitä ääneen arvostelijoita on ollut iät ja ajat. Olen monesti miettinyt mikä ongelma ihmisellä on jos tarvitsee ääneen arvostella ja loukata ihan tuntematontakin ihmistä. Kuvitteleeko se itse olevansa ihan täydellisyys. Minulla meni välillä meikit ihan pieleen ja pukeutuminen ja kun tunnen itsekkin epäonnistuneeni niin en tarvitse enää muiden negatiivisia huomautteluita niin että pidä ihan mölyt mahassasi niin ettet suolla niitä ulos. Siinä mitataan sitä kuinka fiksu ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ookin jännä, että vain ei mallin mitoissa oleville naisille huudellaan vaatetuksesta?
Eihän kukaan tule meuhkaamaan laihalle urheilija naiselle, joka on pikkuruisissa juuri ja juuri kriittiset paikat peittävässä asussaan, vaikka hänkin voisi valita puoleen reiteen ja täysin pitkään toppiin pukeutumisen, kuten urheilijamiehet tekevät.
Hieman kapoisemmalle naiselle ehdotellaan, kysellään hintaa, huoritellaan, lähennellään ja lääpitään, myös julkisella paikalla ja keskellä päivää. Tosin vaatteiden lisääminen ei poista ongelmaa, ei ole olemassakaan täysin neutraalia asua.
Vierailija kirjoitti:
Mallin mitoissa olevillekin huudellaan.
Olen pitkänpuoleinen ja laiha nainen ja tykkään käyttää pitkiä, ohutta materiaalia olevia silkkisiä, puuvillaisia tai viskoosisia kesähousuja. Käytän myös puuvillaisia (ei farkku) shortseja.
Arvatkaa miten monta kertaa olen saanut kuulla kommenttia pyjamahousuista ja huvittavinta on kun jotkut vielä itse nauraa räkättävät tämän vitsinsä päälle.
Käytän myös isoja, pitkiä t-paitoja shortsien kanssa. Ja joo, mulla ei kuulemma ole housuja jalassa ollenkaan.
Vartalon myötäinen paita ja farkut on kirvoittanut mm. kovaan ääneen huudetun kommentin: LAIHA NAINEN, HYYYYYIIII!
Vierailija kirjoitti:
No jaa, ei tuokaan ihan noin mene. Itse olen ns. mallin mitoissa, eli pitkä, urheilullinen ja hyvin hoikka luonnostaan. En tosin pukeudu paljastavasti koskaan, vaan kesähelteelläkin on aina peittävät vaatteet. Se johtuu siitä, että mua on kiusattu ulkonäöstä koko lapsuus ja nuoruus. Vielä aikuisenakin naiset kommentoi "hyi anorektikko" vaikken ole anorektikko tai alkavat jonkun suuriäänisen keskustelun rintaliivien ostamisesta, eli kuinka ihania pitsiliivejä löysi esim. jostain liikkeestä ja liivien koko täytyy aina mainita syrjäsilmällä pilkallisesti minua vilkuillen, koska minulla ei ole tissejä. Joskus työpaikan kahvipöytä -keskustelussa yksikin tokaisi, että "sunhan ei varmaan tarvi ostaa liivejä, kun sulla ei ole rintoja", jonka seurauksena kaikkien katseet kääntyi minuun ja olemattomiin tisseihini. Jos mies olisi sanonut tuon, niin olisiko se luokiteltu seksuaaliseksi häirinnäksi? Jos olisi - niin mitä se on toisen naisen sanomana? Voiko kaltaistani häiritä seksuaalisesti, vai miksi luokitellaan kehoani, sen ns. erogeenisina alueina pidettyjen osien arvostelu, kun en kovin eroottinen ilmestys ole?
Miehet ei ole koskaan tosin kommentoineet yhtään millään tavalla. Ei positiivisesti. Ei negatiivisesti. Ei minua kukaan mies ole koskaan edes kadulla katsonut. Olen kuin ilmaa, ja arvelen sen johtuvan siitä, että olen niin mitäänsanomaton tissittömänä laihana honkkelina, joka on vaatettu kaulasta nilkkoihin. Joskus harvoin saattaa olla löysä t -paita, jos on oikein kuuma. Luonnollisestikin vihaan helteitä.
Siis oikeasti tapahtuuko tätä? Oon yli 100kg täti ja tatuoitu vielä. Käytän minihameita ja bikineitä, kukaan ei kommentoi. Vuonna kivijakirves eli joskus 90luvun alussa isäni sanoi että on muhkea tyttö hänellä (sekin jäänyt mieleen ja aikuinen olin jo tuolloin, nykyään oisin ärähtänyt). Liikun paljon, käyn terasseilla, uimarannoilla, kylpylöissä jne ja ketään ei vaan kiinnosta mun pukeutuminen tai oleminen negatiivisellä tavalla, korkeintaan kehutaan mekon väriä tai jotain vastaavaa mukavaa.
Summa summarum: Yritetään olla kommentoimatta tuntemattomien ihmisten ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä että eikö maailmassa tapahdu mitään muuta, että lehdet on täynnä näitä "minulle sanottiin ikävästi" -juttuja?
Jep. Ja jotka ovat takkuvarmadti myös itse tirskuneet/kuvanneet/ilkkuneet ainakin selän takana muita ihmisiä. Vammaisia, vanhuksia, opettajia, myyjien ripsiä, julkkisten somekuvia tai sitä yksinäistä koululaista.
Näiden pöyristyjien minäkuva kun on just tuo maailmannapa ajatus.
Aika moni asia yhteiskunnassa lepää sen seikan varassa, että sopimattomat impulssit jätetään toteuttamatta. Vaikkapa koetetaan vaan olla tirskumatta, vaikka kuinka jokin asia näyttäisi huvittavalta, ja tosiaan jätetään ne möläyttelyt sikseen. Jos esimerkiksi sinulta aikanaan jäi tämäkin taito saavuttamatta, ei se tarkoita sitä, että muut aikuisen iässä olevat ihmiset eivät keskimäärin siihen pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä huutelisi kenellekkää. Kuuluu ihan käytöstapoihin. Mutta en oli halunnut nähdä ruokaillessa valtavaa hyllyvää selluliittitakapuolta, jossa pienet sortsit olivat imeytyneet pöllön silmään.
Silmieni korkeudella keikkumassa.Mun teinikin tokaisi mulle, eikö ihmiset katso peiliin.
Mistä sun teini on oppinut että ihmisiä saa arvostella ääneen?
Moukkamaiselta typerältä äidiltään tietysti.
Yleensä tollanen huutelu viestii huutajan pahasta olosta. Itse en edes kuule mahdollisia huutelijoita, koska pidän kuulokkeet korvilla kun kävelen yksin. Mutta jos joku mulkoilee, mulkoilen takaisin. Tai jos joku huutelee, näytän usein keskaria ja jatkan matkaa.
Kaveri kerto kuinka oli ollut lenkillä shortseissa ja topissa ja jotkut ala-aste ikäiset pojat oli huutaneet että pikkuLuTKA Että mitä se kertoo miehistä kun kasvattavat tollasia poikia. Poika oppii isältään
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti tapahtuuko tätä? Oon yli 100kg täti ja tatuoitu vielä. Käytän minihameita ja bikineitä, kukaan ei kommentoi. Vuonna kivijakirves eli joskus 90luvun alussa isäni sanoi että on muhkea tyttö hänellä (sekin jäänyt mieleen ja aikuinen olin jo tuolloin, nykyään oisin ärähtänyt). Liikun paljon, käyn terasseilla, uimarannoilla, kylpylöissä jne ja ketään ei vaan kiinnosta mun pukeutuminen tai oleminen negatiivisellä tavalla, korkeintaan kehutaan mekon väriä tai jotain vastaavaa mukavaa.
Varmaan kommentointia jonkun verran tapahtuu, ehkä känniset jonkun terassin ohi kulkiessa saattaa joskus huudella. Se vaan vaikuttaa, että tapahtuisi paljon, koska näitä juttuja julkaistaan lehdissä joka kesä, kun joku päättää uhriutua. Itsekin olen aina ollut tukeva tyttö ja kulkenut allit ja kaikki selluliitit ja läskit hyllyen vähissä vaatteissa kun on kuuma. Jos joku katsoo tai paheksuu, niin omapa on ongelmansa. Koskaan mulle ei ole kukaan sanonut mitään, enkä ole huomannut että kukaan olisi edes katsonut pahasti. Mitä nyt tuota katukuvaa helteillä katsellut, niin suurin osa ihmisistä on nykyään lihavia. Kun olin nuori ysärillä, niin läskiys oli aika harvinaista. Olin yksi harvoista läskeistä, mutta nykyään sulaudun muiden massaan sujuvasti. Mua jotenkin huvittaa nää kaikki "mun läskejä kommentoitiin" -jutut, kun ne on niin läpinäkyviä. Tietynlaista huomiohuorausta, että saadaan oma kuva johonkin lehteen ja "positiivista pöhinää" omaan instaan, kun kaikki muut lihavat naiset hyökkää sinne seuraamaan, tykkäämään ja kommenntoimaan "hyi kun törkeetä! Älä välitä! Oot tosi kaunis ja sexy juuri tuollaisena!" En usko että niistä "huuteluista" olisi oikeasti tapahtunut puoliakaan. Joku vaan keksii tarinan, koska haluaa huomiota ja sitähän nykyään tuolla tavalla helposti saa, kun muistaa mainita kaikki muodikkaat termit kehorauhat yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noita huutelijoita oikein on? En ole KOSKAAN nähnyt tuollaista käytöstä, siis että joku normaali ihminen sanoisi noin vain jollekulle yksittäiselle ihmisille.
Vai onko oikeasti kyse jostain pultsareista/alkkiksista/pummeista, jotka huutelee kaikille ohikulkijoille, jos ei saa rahaa? Tommosta olen nähnyt, siis joku juoppo pummaa rahaa ohikulkijoilta kaupungilla, ja vittuilee jokaiselle, joka ei anna rahaa. Silloin tuo ei ole mitenkään henkilökohtaista, vaan jokainen saa loukkauksensa. On jotenkin naurettavaa ottaa tommonen henkilökohtaisesti. Jos minulle joku huutaisi "vi tun ho mo", kun en anna rahaa, ja sattuisin olemaan homo, olisiko kyse silloin minulle seksuaalivähemmistöön kuuluvana osoitetusta pilkasta/vihapuheeesta? Ei.
Silloin näkee ja kuulee kun HALUAA. Sukua salaliittoteorioreetikoille.
Oikeesti... Sinä siis kiellät jopa tuossa HS:n artikkelissa mainittujen tapausten todenperäisyyden.
Kiva!
Vierailija kirjoitti:
Väärin, kato, ne joiden ulkoasu miellyttää huutelijoita, niin he harrastavat sitten seksuaalista häirintää, joka sekään ei ole jokaisen naisen mieleen.
Panisin... ja niin päin pois.
Yritätkö sinä nyt syyllistää näitä tökeryyksiä kuulemaan joutuvia mahdollisesti siitä, että eivät pidä itsestään huolta, itsehän ovat lihavia ja laiskoja... Älä ihmeessä.
Juntit on juntteja vaikka voissa paistaisi. Aina löytyy noita huomauttelijoita. Mua harmittaa, ettei kesäisin saa olla yläosattomissa omalla partsilla tai rannalla. Isot rinnat oikeasti kuumenee ihan järkyttävästi helteillä rintsikoihin sullottuina :(