Te jotka pesette hiukset n kerran viikossa: ettekö urheile?
En vois kuvitellakkaan olevani viikkoa pesemättä tukkaa, kun harrastaa hikiliikuntaa joka päivä/joka toinen päivä. Te jotka ette pese usein hiuksia, ettekö siis harrasta hikiliikuntaa vai miten pystytte olla viikon ilman pesua?
Kommentit (57)
Mitä ideaa on vaan huuhdella hiukset, samalla kait voi laittaa sit shampootaki🤔
Pesen kerran viikossa. Harrastan liikuntaa, mutta harvemmin niin rankkaa, että päänahkakin hikoaisi. Kasvot ja muu keho hikoilee kyllä.
Annan mahdollisen päänahan hien kuivua rauhassa, en ole huomannut että päänahka haisisi.
Oon 30kg ylipainoinen ja harrastan rankkaa liikuntaa 3-4 krt viikossa sen päälle vielä kevyttä liikuntaa päivittäin. Ja hikoilen kyllä mut tosiaan jos liikunta estäisi lihomisen en olisi lihava. Syön vain kaloripitoisesti.
Te ketkä huuhtelette hiukset joskus vain vedellä, tuleeko niistä ihan ns normaalit sen jälkeen? Itse jos käytän vain vettä, hiuksista tulee tahmean näköiset. Olisi kätevää vain huuhdella ne välillä, mutta lopputulos on aina likaisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun nuori on aktiiviurheilija, joka treenaa usein kaksi kertaa päivässä. Hänellä on pitkät ja erittäin paksut hiukset, joiden kuivumisessa kestää puoli päivää. Hän pesee hiukset muutaman päivän välein, mutta hänellä ei päänahka hikoa ollenkaan.
Mun ei taas tarvitse kuin juoda aamukahvit, niin on otsa märkänä... Urheillessa hikoillen niin paljon, että hiuket on pakko pestä aina.
Heh, tämähän oli kuin meiltä! Mun tytär on sm-tason urheilija ja pesee hiukset max. kaksi kertaa viikossa. Muuten vain kastelee vedellä tai käyttää kuivashampoota. Hänellä pitkät, paksut, kiharat hiukset, joiden kuivuminen kestää pitkään. Minä taas oon juuri kuin tämä yllä kirjoittanut, pesenkin hiukset joka päivä. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää hiusten pesu palashampoolla kaksi kertaa viikossa ja muuten huuhtelen hiet vedellä. Suosittelen ekologista palashampoota! Ihan selkeä ero: ennen pesin nesteshampoilla, mutta ihan vakiosti raavoittui niin että oli pakko pestä joka toinen päivä.
Mitä merkkiä käytät?
Vierailija kirjoitti:
Niin, niin, mitä ideaa on vain huuhdella hiukset.... No, ainakaan ei kuivata hiuksiaan liikaa tai rasvoita. Hiuksia ei tosiaankaan ole tarve joka päivä shampoolla pestä....
Mutta jokainenhan saa tehdä ihan miten haluaa...
Vierailija kirjoitti:
Monet shampoot kuivattaa päänahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Päänahka kuivuu ja alkaa lykkäämään rasvaa hiusten suojaksi, jos aina saippualla pesee.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä huuhtelette hiukset joskus vain vedellä, tuleeko niistä ihan ns normaalit sen jälkeen? Itse jos käytän vain vettä, hiuksista tulee tahmean näköiset. Olisi kätevää vain huuhdella ne välillä, mutta lopputulos on aina likaisen näköinen.
Minulla ainakin ovat aivan normaalin oloiset vedellä huuhtelun jälkeen... Lyhyet hiukset...
Käyn suihkussa päivittäin. Kyllä se hiki vedellä lähtee päänahasta ihan samalla tavalla kuin muualtakin kehosta. Tarvittaessa pesen välillää hiukset hoitoaineella. Shampoopesun teen kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa päivittäin. Kyllä se hiki vedellä lähtee päänahasta ihan samalla tavalla kuin muualtakin kehosta. Tarvittaessa pesen välillää hiukset hoitoaineella. Shampoopesun teen kerran viikossa.
Niin ja siis liikun joka päivä. Kiipeilyä ja kotijumppaa.
Mä oon käyttäny olaplex shampoota ja hoitoainetta nyt jo jonkun aikaa, ja sen jälkeen ku aloin käyttään niitä, niin ei tarvi pestä hiuksia ku 2 kertaa viikossa, ennen pesin melkeen päivittäin, ku tuntu että hiukset oli niin likaiset
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, miten kuivaa.
Itselläni on pitkät ja luonnonkiharat hiukset ja ne on kiukkuiset kastelustakin. Jos antaa kuivaa kiinni ollessaan, niin menee lyttyyn muualta kuin latvoista, joista taas tulee hirveä pehko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niin, mitä ideaa on vain huuhdella hiukset.... No, ainakaan ei kuivata hiuksiaan liikaa tai rasvoita. Hiuksia ei tosiaankaan ole tarve joka päivä shampoolla pestä....
Mutta jokainenhan saa tehdä ihan miten haluaa...
https://www.allergia.fi/iho/ihosairaudet/seborrooinen-ihottuma/seborroo…
Todellakin pesen päänahkani päivittäin, menee muuten aika hurjaan kuntoon. Joo, ei kaikki tästä vaivasta kärsi, mutta osa kyllä. Ja silloin tuo neuvo on ihan väärä. Olen koko aikuisiän tuosta kärsinyt ja ollut myös erilaisilla pesuväleillä. Parhaiten iho voi kun pesee päivittäin, oikeilla aineilla toki.
Urheilen treenaan 4 kertaa vkossa
Pesen shampoolla 2 kertaa vkossa hiukset
Vesihuuhtelu riittää kiitos hyvän shampoon : system4 syväpesee koko päänähan ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää hiusten pesu palashampoolla kaksi kertaa viikossa ja muuten huuhtelen hiet vedellä. Suosittelen ekologista palashampoota! Ihan selkeä ero: ennen pesin nesteshampoilla, mutta ihan vakiosti raavoittui niin että oli pakko pestä joka toinen päivä.
Mitä merkkiä käytät?
En ole tuo, mutta multa suositukset Foamie-palashampoille.
Mulla hikoaa päänahka hyvin herkästi, näillä keleillä nyt varsinkin ja hiukset on pakko pestä joka päivä. Hiukset on pitkät luonnonkiharat ja olen yrittänyt pidentää pesuväliä mutta jo viimeistään kolmantena päivänä tyvi on jo niin likainen että hiukset on pestävä.
Harrastan kyllä liikuntaa ja työ on fyysisesti raskasta.
Kävelen päivittäin 2-3 tuntia ja teen kotijumppia, mutta silti muutama ylikilo on. Ruokavalioon pitäisi kiinnittää enemmän huomiota.