Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka pesette hiukset n kerran viikossa: ettekö urheile?

Vierailija
01.07.2022 |

En vois kuvitellakkaan olevani viikkoa pesemättä tukkaa, kun harrastaa hikiliikuntaa joka päivä/joka toinen päivä. Te jotka ette pese usein hiuksia, ettekö siis harrasta hikiliikuntaa vai miten pystytte olla viikon ilman pesua?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä päänahan peseminen on vaikeaa jos omistaa paksut ja kiharat hiukset. Hiuslaatu on karkeaa ja helposti takkuuntuvaa. Mieluummin sutaisen hiukset kiinni. Illalla harjaan luonnonharjalla hiukset pää alaspäin.

Ja yöksi letitän löysän palmikon. Kerran viikossa pesen hiukset.

Vierailija
42/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka päivä, mutta käytän shampoota ja/tai hoitoainetta vain kerran kuukaudessa. Hiukset ovat tuuheat, kiiltävät ja hyväkuntoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä vain minun kehon outous mutta en oikeastaan hikoile edes urheillessa. Joskus ehkä kainaloista vähän, jos oikein kovaa tekee mutta ei koskaan esim. päänahka. 

Vierailija
44/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan nää julkkikset pesee hiuksensa, nää jotka ammatikseen treenaa ja liikkuu, esim Martina tai Nanna Karalahti, meinaan ku niiden hiukset näyttää ihan hyväkuntoselta, jättääköhän neki vaan hiet sinne päänahkaan🤭

Vierailija
45/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen noin 2x viikossa, harrastan urheilua joka toinen päivä suunnilleen. En pese hiuksia jokaisen urheilukerran jälkeen, sillä päänahkani kuivuu sitten liikaa, enkä pysty nukkumaan pään kutinalta.

Vierailija
46/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka neljäs suomalainen aikuinen ei harrasta liikuntaa ollenkaan. Siihen päälle vielä ne, joiden liikunta on esim. kävelyä, niin varmasti paljon ihmisiä, joiden ei tarvi pestä päätä liikunnan aiheuttaman hikoamisen takia.

Ihanko oikeasti 75% harrastaa liikuntaa? Ylipainoisia kuitenkin on 66%.

Ylipainoisia ja ylipainoisia. Voi se ylipainoinenkin liikuntaa harrastaa...

Jep. Täällä yksi BMI:n mukaan ylipainoinen, joka urheilee aktiivisesti ja monipuolisesti.

Vierailija
47/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka neljäs suomalainen aikuinen ei harrasta liikuntaa ollenkaan. Siihen päälle vielä ne, joiden liikunta on esim. kävelyä, niin varmasti paljon ihmisiä, joiden ei tarvi pestä päätä liikunnan aiheuttaman hikoamisen takia.

Ihanko oikeasti 75% harrastaa liikuntaa? Ylipainoisia kuitenkin on 66%.

Minä käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja olen ylipainoinen. Sillä salilla jolla käyn käy muitakin ylipainoisia. 

Vierailija
48/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastan painonnostoa tavoitteellisesti ja mulla vaan ei hikoo pää tai muutkaan paikat kovin helposti

Vierailija
49/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ohittaa vaihdevuodet, niin kaikenlainen rauhaseritys hiljenee, niin myös päänahan talirauhasten (ja ehkä hikirauhastenkin?). Tämä oli yllättävää, kukaan ei kertonut että näin voisi käydä, mutta näin siis ainakin mun kohdalla. Pesin aiemmin hiukset kahdesti viikossa, nyt riittää viikon väli. En harrasta säännöllisesti rankkaa hikiliikuntaa, kevyempää kylläkin, missä ei niin kovin hikoiluta. Pari kertaa sairauden tms. takia pesuväli on venähtänyt pitemmäksi, ja siinä 10 päivän kieppeillä alkaa jo tuntua, että nyt pitää päästä pesulle. Kyllä nämä on yksilöllisiä asioita, peskää päänne sen mukaan, miltä tuntuu.

Olen samaa mieltä että jokainen tuntee sen pesun tarpeensa itse eikä se mitä muut tekevät niin päde kaikille ja ikäkin vaikuttaa. Nyt kun on vaihdevuodet niin jos joka hien takia täytyisi läträtä suihkussa niin ei rahapussi kestäisi vesilaskua. Onneksi hiki ei haise ja se haihtuu ilmaan tai vaatteet imevät ja joka päivä vaihdan puhtaat vaatteet mitkä ovat ihoa vasten. Jos tulisi haju ongelmia niin apteekista saa apua ja puolisoni käyttää apteekin Bats-rollonia aina suihkun jälkeen kun hänelle tuli haju ongelmia vaikka on normaalipainoinen ja minulle ei ole tullut vaikka on ylipainoa ja kamalat vaihdevuodet eikä ole koskaan nuorena aktiivisenakaan ollut hienhajua. Minä inhoan hien hajua ja se alkaa oksettamaan jos sellaista on pakko haistella. Jos bussiin on tullut pistävän hien hajuinen äijä niin on pakko ollut jäädä pois sillä alan kakomaan välittömästi. Jos joku jossain haisee hielle niin heti neuvon menemään apteekkiin. 

Vierailija
50/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli shampoopalamerkkejä. Minun mielestä hyviä on esim. Dermosilin, Yves Rocherin ja Famon palat. Flown palat ei sopineet minulle, mutta ne ovatkin saippuapohjaisia.

Vierailija
51/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli shampoopalamerkkejä. Minun mielestä hyviä on esim. Dermosilin, Yves Rocherin ja Famon palat. Flown palat ei sopineet minulle, mutta ne ovatkin saippuapohjaisia.

Dermosilin palashampoo täällä myös, riittoisa ja tarpeeksi hellävarainen. Testattu myös Foamie, ei sopinut, kuivatti liikaa, tukka takkuuntui.

Vierailija
52/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän urheilua, jotta ei tarvitse käydä suihkussa joka päivä. On toiminut ihan hyvin.

Vierailija
53/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisaikaan riittää kun käy kerran kuukaudessa suihkussa, mutta nyt kesähelteillä joka toinen viikko.

Mutta kohtahan nuo helteet on onneksi ohi.

Vierailija
54/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä useammin peset hiuksesi, sitä nopeammin ne rasvoittuvat. Pese harvemmin, kyllä se rasvantulo siitä vähenee pikkuhiljaa.

Ei se nyt ihan noinkaan mene, hiustyyppi vaikuttaa tähän todella paljon. Toki pesuväliä voi yrittää pidentää hieman, mutta kaikille ei vain ole mahdollista pestä hiukset kerran viikossa.

Vierailija
55/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon neidit, rouvat ja herratkin: eikö teidän päähänne mahdu, että ihmiset ovat erilaisia. Jotkut hikoilevat erittäin herkästi, toiset taas eivät hikoile juurikaan ja kaikkea siltä väliltä. Minä hikoilen suunnilleen normaalisti, mutta jos esim. liikunnan jälkeen huuhtelen vain hiukseni haalealla tai viileällä vedellä, niin hetken päästä, kun ne ovat kuivahtaneet, ne makaavat päätä myöten ja suorastaan tihkuvat rasvaa. Tällä hetkellä liikuntani on fyysísistä rajoitteista johtuen vähäistä, joten hiusten pesu kahdesti viikossa riittää mainiosti. Tosin näinä helteisinä öinä hikoilen sen verran, että pesuväliä on pitänyt lyhentää. Kun ilmat viilenevät, palaan entiseen rytmiin.

Muuten: se paljonko ihminen hikoilee, ei ensi sijassa riipu elopainosta, vaikka siihenkin tuolla aikaisemmin selvästi viitattiin. Kai se on joidenkin mielestä niin mukavaa saada tölväistä toista ihmistä, joka ei ole ihan missin mitoissa. 

Vierailija
56/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 3x vko, en urheile. Riittää.

Vierailija
57/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys oikein huusi tätä vastausta. Ei ole enää hiuksia mitä pestä, enkä urheile

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä