Te jotka pesette hiukset n kerran viikossa: ettekö urheile?
En vois kuvitellakkaan olevani viikkoa pesemättä tukkaa, kun harrastaa hikiliikuntaa joka päivä/joka toinen päivä. Te jotka ette pese usein hiuksia, ettekö siis harrasta hikiliikuntaa vai miten pystytte olla viikon ilman pesua?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pesen hiukset kaksi kertaa viikossa. Saan hikoilusta nokkosrokon, joten välttelen sitä mahdollisimman paljon. En käytä mitään hiusmuotoilutuotteita, hiukset ovat yleensä aina kiinni. Näi kesällä käyn monta kertaa päivässä uimassa (kloori edessä altaassa), aina kun alkaa olla hiki. En sitten jaksa enää erikseen käydä suihkussa, joten jää tukka pesemättä, nyt on 8 päivää edellisestä pesusta. Ohut, hento mutta erittäin kihara hiuslaatu, hiuspohja terve ei rasvoitu, muttei ole kuivakaan. Hiukset puolipitkät? Just harteille ylettää.
Tukka ei näytä likaiselta, ja tuoksuukin vain kloorille.
Sitten on nää tän perheen teinit joilla kolmantena päivänä houstenpesusta tukka on öljyä täynnä, haisee myskille ja hielle ja eltaantuneelle rasvalle.
Ymmärrettävää! Halusin itse pidentää hiusten pesuväliä, mutta mahdotonta se on kun kuivunut hiki alkaa kutista päänahassa, ja parin päivän päästä tuoksahtaa pää tunkkaiselta :(
ap
Joka neljäs suomalainen aikuinen ei harrasta liikuntaa ollenkaan. Siihen päälle vielä ne, joiden liikunta on esim. kävelyä, niin varmasti paljon ihmisiä, joiden ei tarvi pestä päätä liikunnan aiheuttaman hikoamisen takia.
Harrastan liikuntaa ja pesen hiukset kerran viikossa. Huuhtelen joka kerta hiukset suihkussa liikunnan jälkeen.
Voi sitä kuule käydä suihkussa ilman että kastelee hiuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Joka neljäs suomalainen aikuinen ei harrasta liikuntaa ollenkaan. Siihen päälle vielä ne, joiden liikunta on esim. kävelyä, niin varmasti paljon ihmisiä, joiden ei tarvi pestä päätä liikunnan aiheuttaman hikoamisen takia.
Ihanko oikeasti 75% harrastaa liikuntaa? Ylipainoisia kuitenkin on 66%.
Ei tarvitse joka kerta pestä, vedellä huuhtelu riittää... toki erilaisten muotoilutuotteiden käyttö saattaa sitten olla tarpeen jättää vähän vähemmälle... vaikka aika hyvin nekin hiuksista pelkällä vedellä lähtevät.
Urheilijoilla yleensä onkin jokin helppo hiustyyli, polkka, pitkät hiukset tai sitten lyhyet helposti asettuvat...
En urheile. Käyn ihmisten ilmoilla kerran viikossa heti hiusten pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia ja ylipainoisia. Voi se ylipainoinenkin liikuntaa harrastaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti olet niin tyhmä, että luulet, että normaalipainoisuus = harrastaa liikuntaa ja ylipainoisuus = ei harrasta liikuntaa?
Mun nuori on aktiiviurheilija, joka treenaa usein kaksi kertaa päivässä. Hänellä on pitkät ja erittäin paksut hiukset, joiden kuivumisessa kestää puoli päivää. Hän pesee hiukset muutaman päivän välein, mutta hänellä ei päänahka hikoa ollenkaan.
Mun ei taas tarvitse kuin juoda aamukahvit, niin on otsa märkänä... Urheillessa hikoillen niin paljon, että hiuket on pakko pestä aina.
No niinpä, ihmettelen samaa. Eikö he harrasta hikiliikuntaa tai ole esimerkiksi töissä, jossa likaantuu/haisee/tulee hiki päivän jälkeen?
Toki enemmän ihmetyttävät ihmiset, jotka eivät käy päivittäin suihkussa, jos ovat hikoilleet.
Mä liikun joka päivä, ja useamman kerran viikossa käyn juoksulenkillä / salilla / lajitreeneissä. Jos hikoilen, niin selästä vähän, en koskaa päästä. Olen normaalipainon alarajoilla, enkä ole koskaan hikoillut vaatteita märäksi. Alapesut / kainalot / kasvot toki teen päivittäin tai kahdesti päivässä.
Pesen hiukset 1-2 krt / vko. En käytä pahemmin muotoilutuotteita ja pitkät hiukset on kerätty lähes aina ylös kiinni. Vähän riippuen viikko-ohjelmasta voin käyttää kuivashampoota tarvittaessa. Ajoitan usein hiusten pesun jonkun menon mukaan tai sitten salille, jossa käyn myös uimassa ja saunassa.
Mulle riittää hiusten pesu palashampoolla kaksi kertaa viikossa ja muuten huuhtelen hiet vedellä. Suosittelen ekologista palashampoota! Ihan selkeä ero: ennen pesin nesteshampoilla, mutta ihan vakiosti raavoittui niin että oli pakko pestä joka toinen päivä.
Pesen päänahkani päivittäin, miksi sen jättäisin pesemättä kun suihkussa käyn. Pestäänhän siinä kaikki muutkin paikat, vaikka ei minullakaan jalat hikoa, pesen ne silti. Hiuksia itsessään ei toki tarvitsisi pestä joka kerta, mutta päänahka kyllä. Hautoo oikein kivasti paksujen hiusten alla.
Huuhtelen hiukset ja päänahan liikunnan jälkeen jääkylmällä vedellä. En käytä silloin shampoota tai hoitoainetta. Kunnon shampoopesun teen 2krt viikossa. Tukka on pitkä ja paksu, enemmän taipuvainen kuivuuteen kuin rasvaisuuteen. Nuorempana olin töissä ravintolan keittiössä ja silloin piti pestä päivittäin jos ei halunnut hiusten haisevan rasvankeittimeltä.
Olen saanut etätyöaikana harvennettua hiustenpesuväliä kahteen kertaan viikossa. Aiemmin pesin joka toinen päivä. Minulla on pitkät hiukset.
En harrasta hikijumppaa, mutta nostelen puntteja ja käyn kevälylenkeillä. Päänahka ei välttämättä hikoile hirvittävästi (paitsi näillä 30 asteen helteillä, jolloin jätän lenkit suosiolla väliin). Käytän joskus myös kuivashampoota, jos hiukset ovat länässä ja pitäisi mennä ihmisten ilmoille.
Minulla oli nuorempana helposti rasvoittuvat hiukset, mutta nyt vaihdevuosissa tuntuu, että hiuslaatu on muuttunut pikemminkin kuivaksi. Käytän usein hiusnaamioita ja kosteuttavia hiustuotteita.
Mitä useammin peset hiuksesi, sitä nopeammin ne rasvoittuvat. Pese harvemmin, kyllä se rasvantulo siitä vähenee pikkuhiljaa.
Mä en pese hiuksia koskaan ja silti urheilen ja liikun erittäin aktiivisesti.
Kun ohittaa vaihdevuodet, niin kaikenlainen rauhaseritys hiljenee, niin myös päänahan talirauhasten (ja ehkä hikirauhastenkin?). Tämä oli yllättävää, kukaan ei kertonut että näin voisi käydä, mutta näin siis ainakin mun kohdalla. Pesin aiemmin hiukset kahdesti viikossa, nyt riittää viikon väli. En harrasta säännöllisesti rankkaa hikiliikuntaa, kevyempää kylläkin, missä ei niin kovin hikoiluta. Pari kertaa sairauden tms. takia pesuväli on venähtänyt pitemmäksi, ja siinä 10 päivän kieppeillä alkaa jo tuntua, että nyt pitää päästä pesulle. Kyllä nämä on yksilöllisiä asioita, peskää päänne sen mukaan, miltä tuntuu.
Yleensä pesen hiukset kaksi kertaa viikossa. Saan hikoilusta nokkosrokon, joten välttelen sitä mahdollisimman paljon. En käytä mitään hiusmuotoilutuotteita, hiukset ovat yleensä aina kiinni. Näi kesällä käyn monta kertaa päivässä uimassa (kloori edessä altaassa), aina kun alkaa olla hiki. En sitten jaksa enää erikseen käydä suihkussa, joten jää tukka pesemättä, nyt on 8 päivää edellisestä pesusta. Ohut, hento mutta erittäin kihara hiuslaatu, hiuspohja terve ei rasvoitu, muttei ole kuivakaan. Hiukset puolipitkät? Just harteille ylettää.
Tukka ei näytä likaiselta, ja tuoksuukin vain kloorille.
Sitten on nää tän perheen teinit joilla kolmantena päivänä houstenpesusta tukka on öljyä täynnä, haisee myskille ja hielle ja eltaantuneelle rasvalle.