Onko Lontoossa helppo liikkua?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Lontoo on maailman helpoin suurkaupunki liikkua. Kaikki museot ovat hienoja, samoin kirppikset. Perinteinen pubi pitää kokea tietysti, ja niissä on usein hyvä ruokakin.
Kyllä. Pubissa vaikka fish&chips, pintti hyvää olutta ja jälkkäriksi sticky toffee pudding niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Itse liikun mahdollisimman paljon bussilla ja ainoastaan pidemmät etäisyydet metrolla. Näkee enemmän ja hahmottaa kaupungin paremmin. Oyster Cardin voi tilata jo etukäteen kotiin ja ladata sille valmiiksi katetta niin pääsee heti Heathrowlta metrolla.
Ei kannata, helpompi käyttää lähimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse liikun mahdollisimman paljon bussilla ja ainoastaan pidemmät etäisyydet metrolla. Näkee enemmän ja hahmottaa kaupungin paremmin. Oyster Cardin voi tilata jo etukäteen kotiin ja ladata sille valmiiksi katetta niin pääsee heti Heathrowlta metrolla.
Itse liikun kahden lapsen kanssa. Lähimaksulla (siis samalla kortilla) ei varmaan voi maksaa useamman matkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse liikun kahden lapsen kanssa. Lähimaksulla (siis samalla kortilla) ei varmaan voi maksaa useamman matkoja?
Tässä tapauksessa on helpompaa ottaa ne matkakortit, samalla kortilla ei valitettavasti voi ostaa useaa päällekkäistä lippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla pääsee perille.
Useita metrolinjoja on melkein aina suljettuna jolloin mikään sovellus ei auta etsimään vaihtoehtoista reittiä.
Lontoon julkisen liikenteen sivuilla on apuväline tuohon. Yleensä ne suljetut metrolinjat näkee kyllä Google Mapsistakin ja näet vaihtoehtoisia tapoja liikkua.
Ne jotka on ongelman takia suljettu muutaman tunnin, ei todellakaan näy Google
Mapsissa!
[/quote]Kuka sanoi että ap lentää Heathrowhin?
Eipä kukaan. Mutta jos joku joskus lentää sinne niin olkoon vinkki hänelle.[/quote]
Minä lensin viimeksi Stansteadiin. Olenko huono ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Lontoo on maailman helpoin suurkaupunki liikkua. Kaikki museot ovat hienoja, samoin kirppikset. Perinteinen pubi pitää kokea tietysti, ja niissä on usein hyvä ruokakin.
Perinteisessä pubissa HARVOIN on hyvä ruoka.
Tule, kuten lontoolaiset metroa kutsuvat, on helppotapa liikkua. Myös bussilla pääsee hyvin. Pyydät vain apua kuskilta/ joltain kanssamatkustajalta, että mikä on oikea pysäkki,missä pitää nousta kyydistä pois. Taksi on myös hyvä, kuskit ovat yleensä kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi että ap lentää Heathrowhin?
Eipä kukaan. Mutta jos joku joskus lentää sinne niin olkoon vinkki hänelle.
Olet. Heathrowsta pääsee helposti Express Trainillä tai metrolla keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla pääsee perille.
Useita metrolinjoja on melkein aina suljettuna jolloin mikään sovellus ei auta etsimään vaihtoehtoista reittiä.
Lontoon julkisen liikenteen sivuilla on apuväline tuohon. Yleensä ne suljetut metrolinjat näkee kyllä Google Mapsistakin ja näet vaihtoehtoisia tapoja liikkua.
Ne jotka on ongelman takia suljettu muutaman tunnin, ei todellakaan näy Google
Mapsissa!
Itse olen bongannut kyllä Googlen palvelusta lyhyempiäkin katkoilmoituksia ja paikallisbussien viivästymisiä. Mutta varmimmin tiedon toki löytää liikenteestä vastaavan tahon omista kanavista (kotisivut, sovellukset, some).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset? Alle 11 v pääsee ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi että ap lentää Heathrowhin?
Eipä kukaan. Mutta jos joku joskus lentää sinne niin olkoon vinkki hänelle.
Olet. Heathrowsta pääsee helposti Express Trainillä tai metrolla keskustaan.
Myös Standsteadistä tulee juna suoraan Liverpool Streetin asemalle. Miksi kuvittelet että sinulla on varaa suhtautua ylimielisesti niihin jotka aidosti tietävät jotain Lontoosta?