Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hakee 4 työpaikkaa, vaikka työkkäristä ei soittoa?

Vierailija
30.06.2022 |

Ei ole otettu yhteyttä eikä omilla sivuilla ole mitään, mihin vois noita hakemuksia kirjata. Onko muita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen puhuin kuntakokeilun sedän kanssa. Selitin innoissani, että olen jo touko-ja kesäkuussa noudattanut 4 paikan hakua / kuukausi. Hän siihen tokaisi, ettei olisi tarvinnut, koska sinulla ei ollut sellaista kirjattuna suunnitelmaan. Eli odota rauhassa soittoa te-toimistosta tai kunnalta. Suunntelma tehdään ja sen jälkeen tuo uusi hakumalli astuu heti voimaan.

Vierailija
22/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vain sen mitä käsketään. Jos ei ole käsketty hakea neljää työpaikkaa, älä hae. Oma-aloitteisuus napsahtaa nilkkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pystytään todentamaan, että ne työhakemukset on oikeasti laitettu?

Vierailija
24/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae. Ei se työkkärin lupaa tarvitse. Heti kun työttömäksi olet laittanut itsesi,niin hakuja vaan vaikka 1 työ per viikko. Ei väliä vaikka enemmänkin.

Vierailija
25/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paikkojen hakulukumäärä pitää kirjata sun työnhakusuunnitelmaan. Jos ei ole tullut yhteydenottoa,niin ei sun tarvi mitään pakosti tehdä, mutta toki kannattaa töitä hakea silti... vaikkei mitenkään te-toimistoon vielä ilmoitella tarvitsekaan.

Vierailija
26/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet vain sen mitä käsketään. Jos ei ole käsketty hakea neljää työpaikkaa, älä hae. Oma-aloitteisuus napsahtaa nilkkaan. 

Minä olen hakenut heti, ilman suunnitelmaa. Saanut hyvin äkkiä työpaikankin. Kehuttu oma-aloitteisuutta ja "ahkeruutta". Ei onneksi tarvinnut työttömänä kauaan olla.

Vierailija
27/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Te-palveluiden siellä omalla sivulla oli "tehtäviä", jotka piti tehdä 26.6. mennessä. Eli käytännössä ruksin kohdat "olen hakenut töitä", "olen tutustunut siihen ja tähän blaa-blaa". 

Nyt mulla lukee siellä "ei avoimia tehtäviä" ja "työnhakusi on voimassa".

Olen ollut työttömänä 5 vuotta. Mutta, Huom! Mä haen koko ajan töitä, haluan oikeasti töihin. Ja mulla on kaikki hakemukset ja vastaukset tallessa. Kaipa mulle joku virkailija jossain vaiheessa soittaa. Näyttää kyllä siltä, että edes viranomaisia ei meikäläinen kiinnosta enää kun olen 54v.

Vierailija
28/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pississä, kun pitää 20000 hakemuksen joukosta löytää se oikeasti motivoitunut.

Vierailija
29/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten silloinkin karenssin paikka, jos työnantaja ei ilmoita mitään hakemuksen vastaanottamisesta?

Vierailija
30/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkkärin nainen sanoi puhelimessa että ne luottaa asiakkaisiinsa niin paljon, että uskovat että hakemukset kyllä laitettu... Eivät siis vissiin tarkastele mitenkään. Nyt epäilen hakeeko kukaan edes niihin neljään, oikesti :-D

Vierailija
31/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa mulle oli varattu toimistoon 45 minuutin aika. Menin sinne niin nainen SOITTI että nyt onkin tämmönen puhelinaika. Puhelu kesti max 5minuuttia eikä siinä sanottu mitään tärkeää-  eli mistähän näille maksetaan palkka? Saa tyäkköron täti chillata 40 minuuttia kotonaan. Ei suinkaan  mennyt sitä kirjattua 45 minuuttia.. Että semmosta huijausta.

Vierailija
32/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee yhtään mitään, mitä suunnitelmassa ja virkailijan kanssa ei ole sovittu. Muuten voi tulla karenssia pitkäksikin aikaa etkä saa rahaa mistään! Minulta esim. katkaistiin päiväraha, koska tyhmänä opiskelin sivutoimisesti eikä tästä oltu erikseen sovittu.

Vierailija
33/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Te-palveluiden siellä omalla sivulla oli "tehtäviä", jotka piti tehdä 26.6. mennessä. Eli käytännössä ruksin kohdat "olen hakenut töitä", "olen tutustunut siihen ja tähän blaa-blaa". 

Nyt mulla lukee siellä "ei avoimia tehtäviä" ja "työnhakusi on voimassa".

Olen ollut työttömänä 5 vuotta. Mutta, Huom! Mä haen koko ajan töitä, haluan oikeasti töihin. Ja mulla on kaikki hakemukset ja vastaukset tallessa. Kaipa mulle joku virkailija jossain vaiheessa soittaa. Näyttää kyllä siltä, että edes viranomaisia ei meikäläinen kiinnosta enää kun olen 54v.

Äitini kertoi ettei hänelle edes työkkäri pahemmin soittele (on 61v). Joitakin taas "pommitetaan" parin kuukauden välein. Kummallista?

Vierailija
34/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkkärin nainen sanoi puhelimessa että ne luottaa asiakkaisiinsa niin paljon, että uskovat että hakemukset kyllä laitettu... Eivät siis vissiin tarkastele mitenkään. Nyt epäilen hakeeko kukaan edes niihin neljään, oikesti :-D

Yrittäjäjärjestöissä on jo herätty siihen, että mitään hakemustulvaa ei ole, vaikka työttömät väittävät hakeneensa. Syksyllä tätä ryhdytään ihan oikeasti selvittämään eli työkkäri kertoo yritykselle, miten moni työtön väittää ko. yrityksestä töitä hakeneensa ja työnantaja (vapaaehtoisesti mukaan ilmoittautunut) kertoo, moniko oikeasti haki. Ei siis mitään nimiä tms. tietosuojarikkomusta, vain lukuja. Ja kun sitten huomataan, että huijauksen makua, niin alkaa liitteiden eli hakemusten vaatiminen, sitä varten järjestelmä on jo valmiina.

Vierailija
35/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa mulle oli varattu toimistoon 45 minuutin aika. Menin sinne niin nainen SOITTI että nyt onkin tämmönen puhelinaika. Puhelu kesti max 5minuuttia eikä siinä sanottu mitään tärkeää-  eli mistähän näille maksetaan palkka? Saa tyäkköron täti chillata 40 minuuttia kotonaan. Ei suinkaan  mennyt sitä kirjattua 45 minuuttia.. Että semmosta huijausta.

Ei taida oikein onnistua noin, järjestelmä estää. Mutta kiva tarina sinänsä, kiitos siitä.

Vierailija
36/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. Pitää hakea niin montaa työpaikkaa että työllistyy.

Vierailija
37/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pitää. Uhkailuahan se muutenkin on, ei niitä kukaan pysty tarkistamaan.

Juuri näin. Oikeasti töitä olen hakenut 12 vuotta sitten.

Vierailija
38/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten silloinkin karenssin paikka, jos työnantaja ei ilmoita mitään hakemuksen vastaanottamisesta?

Ei tietenkään. Harva paikka niistä ilmoittaa.

Vierailija
39/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Sieltä soittaa oma virkailija sitten kun soittaa. Sitten sivuille tulee näkyviin se oma suunnitelma johon sitten kirjataan että suoritettu ja lisätietoja kohtaan ne paikat mihin on haettu.

Vierailija
40/42 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Harva paikka niistä ilmoittaa.

Juuri näin. Kysymys on työnhakuvelvoitteesta. Kun laittaa hakemuksen niin silloin on hakenut töitä ja suorittanut velvoitteensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi