Kuinka paljon saat veronpalautusta?
Vai onko tulossa mätkyjä?
Minä saan n. 640€ palautusta.
Kommentit (82)
En tiedä, verotuspäätös ei ole tullut vielä.
Olikohan n. 80 € palautusta. Miksihän vastaan näin typerään kyselyyn?
Vierailija kirjoitti:
Maksoin lisää veroa noin 17000e. Toiminimiyrittäjällä on vaikeaa, kun tilitoimisto ei pysty laskemaan veron määrää, joten ei voi maksaa etukäteen tarkkaa määrää, vaan tarvii aina odotella peloissaan verotuksen valmistumista. No, edellisellä kerralla tuli muutama tonni takaisinpäin.
Miksi tilitoimisto ei pysty maksamaan veron määrää? Vai etkö halua ilmoittaa heille siihen tarvittavia tietoja (muut tulosi + niistä otetut ennakonpidätykset)?
8000 e mätkyjä. Kuten joka vuosi. En maksa vuokratuotoista ennakkoveroa.
Olisiko ollut 350€. Puoliso 1700€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin lisää veroa noin 17000e. Toiminimiyrittäjällä on vaikeaa, kun tilitoimisto ei pysty laskemaan veron määrää, joten ei voi maksaa etukäteen tarkkaa määrää, vaan tarvii aina odotella peloissaan verotuksen valmistumista. No, edellisellä kerralla tuli muutama tonni takaisinpäin.
Miksi tilitoimisto ei pysty maksamaan veron määrää? Vai etkö halua ilmoittaa heille siihen tarvittavia tietoja (muut tulosi + niistä otetut ennakonpidätykset)?
Siis monet yrittäjät ja pääomatuloja saavat pitää rahat omissa tuottavissa kohteissa, eivätkä maksa ennakkoja. Tienaavat niilläkin rahoilla paremmin kuin että ne olisi verottajan hallussa. Maksavat verot jälkiveroina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin: "laskemaan veron määrää."
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksat kokonaisuudessaan ja mitä sillä saa?
Palautusta noin 4600 euroa.
Kotitalousvähennysten ja työmatkakulujen vuoksi.
En ole tehnyt veroilmoitusta kahteen vuoteen. En osaa sitä netissä alkaa täydentelemään ja muuttelemaan.
Käyn töissä ja maksan kyllä veroja mutta palkkani on eri valuutta kuin euro.
Missään ei ole semmoista mahdollisuutta mihin merkata tulot ja verot eri valuutassa. Sitten kysyin heidän chatissä: robotti ei ymmärtänyt kysymystä. Paikalle ilmaantui virkailija joka ei osannut vastata.
Alkoi tuntua että tämä on tehty todella vaikeaksi. Niin jätin tekemättä. Sama tänä keväänä.
Miksi tämä homma on uitettu minun tehtäväksi, miksi verovirastojen virkamiehet ei tee enää töitään? En minä tiedä , enkä osaa laskea mitään valuuttojen keskikursseja eikä se ole mun homma sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis monet yrittäjät ja pääomatuloja saavat pitää rahat omissa tuottavissa kohteissa, eivätkä maksa ennakkoja. Tienaavat niilläkin rahoilla paremmin kuin että ne olisi verottajan hallussa. Maksavat verot jälkiveroina.
Tämä on toki ymmärrettävää, että voi itse haluta lykätä veron maksua, jotta rahat olisivat pidempään tuottavammassa käytössä. Ymmärsin kuitenkin kirjoittajan viestin niin, että hän ei lainkaan tiedä, paljonko veroja on tulossa, vaan hän odottaa jännityksellä verotuksen valmistumista. Tätä en ymmärrä. Sen jälkeen kun yrityksen kirjanpito on valmistunut ja omat muut tulot ja ennakonpidätykset vuoden ajalta tiedossa, on minusta triviaalia laskea, paljonko veroja olisi pitänyt maksaa ja verrata sitä maksettuun ennakkoveroon. Ja toki tätä pystyy arvioimaan jo vuoden aikana, jos on hyvä arvio yrityksen tuloista ja menoista loppuvuoden aikana.
25
Vierailija kirjoitti:
Palautusta noin 4600 euroa.
Kotitalousvähennysten ja työmatkakulujen vuoksi.
nekin olisi voinut huomioida jo 2021 verokortilla, huoh!
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt veroilmoitusta kahteen vuoteen. En osaa sitä netissä alkaa täydentelemään ja muuttelemaan.
Käyn töissä ja maksan kyllä veroja mutta palkkani on eri valuutta kuin euro.
Missään ei ole semmoista mahdollisuutta mihin merkata tulot ja verot eri valuutassa. Sitten kysyin heidän chatissä: robotti ei ymmärtänyt kysymystä. Paikalle ilmaantui virkailija joka ei osannut vastata.
Alkoi tuntua että tämä on tehty todella vaikeaksi. Niin jätin tekemättä. Sama tänä keväänä.
Miksi tämä homma on uitettu minun tehtäväksi, miksi verovirastojen virkamiehet ei tee enää töitään? En minä tiedä , enkä osaa laskea mitään valuuttojen keskikursseja eikä se ole mun homma sitä tehdä.
Verottajalla on oma palvelunumero niille, jotka saavat tuloja ulkomailta. Sieltä saa asiantuntevaa palvelua tällaisissa asioissa.
Siis palautuksia molemmat