Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomalaiset, kertokaapa aamutunnelmia!

Vierailija
30.06.2022 |

Mikä meininki?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Istuskelen tässä terassilla ja juon kahvia, samalla palstaa lueskellen. Heräsin aamulla jo ajoissa, vaikka yömyöhään tutkin sukuni saloja Genin ja Myheritagen kätköistä.  Huomenna miehellänikin  alkaa loma ja meidät on kutsuttu ystävien kesäjuhliin. Mukavaa , kun on tuollaiset pitkästä aikaa. 

Vierailija
2/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Tämä aloitus on ylhäällä, vaikka viimeisimmästä kommentista on 8 minuuttia! Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä äitiyslomalla 3,5 kk ikäisen vauvan kanssa. Mieskin jää nyt isyys- ja kesälomia viettämään. Melkoinen muutos vanhoihin loma-aikoihin nähden on nää aamut. En todellakaan ollut vielä viime kesänä näihin aikoihin hereillä, mutta vauvahan sen sanelee koska alkaa aamutoimet. Toivoa sopii että kun tuosta kasvaa niin nukkuisi johonkin 9-10 väliin. 😄 Olen niin aamu-uninen ettei mitään rajaa.

Vierailija
4/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen aamukahvin juonut. Palstaa lueskelen. Ensimmäinen koneellinen pyykkiä on pian pyörinyt. Kauppaan lähden kohta. Heräsin jo ennen seitsemää, kun mies lähti töihin. Tulee mukavan pitkä lomapäivä. Ihana kun ei tarvitse kellon kanssa sinkoilla.

Vierailija
5/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä äitiyslomalla 3,5 kk ikäisen vauvan kanssa. Mieskin jää nyt isyys- ja kesälomia viettämään. Melkoinen muutos vanhoihin loma-aikoihin nähden on nää aamut. En todellakaan ollut vielä viime kesänä näihin aikoihin hereillä, mutta vauvahan sen sanelee koska alkaa aamutoimet. Toivoa sopii että kun tuosta kasvaa niin nukkuisi johonkin 9-10 väliin. 😄 Olen niin aamu-uninen ettei mitään rajaa.

Meillä saattoi vielä viisivuotiaana herätä viideltä valoon kesäaamuna.

Vierailija
6/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä saattoi vielä viisivuotiaana herätä viideltä valoon kesäaamuna.

Joo, niinkin voi käydä. Noh tsemppaan itseäni sillä että lapsi tulee olemaan ainokainen ja nämä heräilyt käy läpi vaan kerran. 😄

Vierailija
7/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nousin istumaan venyteltyäni ja heräillen kaikessa rauhassa, mietin siinä kuinka nautinnollista onkaan tällainen ihan rauhassa heräileminen😍.

Nyt otan kupposen miehen keittämää tummapaahtoista, hän nousi tovi sitten ja meni tuohon terassille tekemään töitä, lomansa alkaa huomenna.

Ei mitään suunnitelmia päivälle, brunssityyppinen aamupala/lounas on päivittäiseen tapaan tuossa hieman ennen puoltapäivää, aion ainakin tuolla terassilla nautiskella, lukea, syödä jäätelöä, ehkä torkahtaakin. Ja jos tulee liian kuuma niin sisätila +20 asteen lämpöineen auttaa.

Ylihuomenna Stadionille, ensivkon puolivälissä järvimaisemiin mökille ja hotellireissua ym.

T. Lomapvä nro4

Vierailija
8/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heräsin, pakkaan loput tavarat ja tunnin päästä lähdetään mökille saaristoon. Ensi viikolla jatkuu työt niin nyt otan loppuviikon rennosti riippumatossa kirjaa lukien.

Kaupassa pitää pysähtyä matkalla, täytyy vielä hiukan miettiä ruokalistaa. Mitä te syötte näin helteellä?

Miten sun aamu on lähtenyt käyntiin, Ap?

Vierailija
9/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo klo 7, rauhallisesti. Kävin tekemässä puutarhakierroksen, ihanan raikas ilma vielä hetken. Söin aamiaisen terassilla varjossa, nyt istuskelen ja lueskelen palstaa. Kahvia valmistumista odottelen. Sitten terassilla istuskelua vielä jonkun aikaa sen kupposen äärellä. Ja sit yks paltsu, terassilla.

Ai niin mut mullahan ei oo vielä edes loma alkanut. Kesän etätyöt nyt vaan on tällasia!

Vierailija
10/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kysyt moista?

Miten itselläsi?

Vierailija
11/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä makaan hotellissa ja lähden kohta aamiaiselle. Pitkä hiostava päivä tiedossa uima-altaalla.

Vierailija
12/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sairaseläkeläisellä leppoisa kesäaamu, kuten aina muulloinkin. Aamukahvia ja nettilehtien lukua, sellaista rauhallista menoa.

Mikäs tässä muuten ollessa täällä etelän ulkomailla, kun että suomessa saadut krempat seurana, sydämen kohdalla välillä muljahtelee ja hulluna tykyttelee. Muuten kaikki on erittäin hyvin.

Vierailija
13/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just heräsin, pakkaan loput tavarat ja tunnin päästä lähdetään mökille saaristoon. Ensi viikolla jatkuu työt niin nyt otan loppuviikon rennosti riippumatossa kirjaa lukien.

Kaupassa pitää pysähtyä matkalla, täytyy vielä hiukan miettiä ruokalistaa. Mitä te syötte näin helteellä?

Miten sun aamu on lähtenyt käyntiin, Ap?

Ihan ok, olen ehtinyt vain juoda aamukahvia. Meillä ei ole ilmalämpöpumppua, mutta on sellainen siirreltävä ilmanviilennin. Sillä olemme joten kuten pärjänneet. ap

Vierailija
14/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kysyt moista?

Miten itselläsi?

No kysyn siksi, kun en itse ole mökillä vaan kaupungissa. Ehkä hain sellaisia "kävin tässä järvessä aamu-uinnilla ja kuuntelen lintujen laulua" -tyyppisiä fiilistelyjä, kun itse en sellaista voi tehdä. ap

Vierailija
15/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tunti sitten ja siirryin tähän sohvalle lojumaan. Kuunnellut Ylen aamutvtä ja selaillut nettiä.

Kohta nousen kahvinkeittoon. Tänään siivoan ja käyn kirjastossa. Tulee hikinen päivä. Huomenna lähdetään vuokramökille. Ihanaa päästä sinne järven rantaan!

Vierailija
16/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kysyt moista?

Miten itselläsi?

No kysyn siksi, kun en itse ole mökillä vaan kaupungissa. Ehkä hain sellaisia "kävin tässä järvessä aamu-uinnilla ja kuuntelen lintujen laulua" -tyyppisiä fiilistelyjä, kun itse en sellaista voi tehdä. ap

Tulipa elävästi mieleen edelliseltä kesältä se hetki, kun mökille saavuttiin ja minun oli päästävä heti, siis samantien, pulahtamaan järveen ja kun muutaman vedon olin vedessä ottanut ja pysähdyin vain katsomaan ympärilleni, vettä ja suht kaukana olevan vastarannan muotoja ja puita niin ei alkoikin kuulumaan Kuikan ääni, se oli kuin jostain elokuvasta se fiilis ja hetki, tuli tippa linssiin, Suomen kesä, järvi, puut huojuu ja Kuikka laulaa.

Toiv tänä kesänä uudelleen😍.

-7-

Vierailija
17/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meininki on hyvä. Viinaakin on vielä jäljellä.

Vierailija
18/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kysyt moista?

Miten itselläsi?

Enemmän ihmetyttää sinun kommenttisi.

Vierailija
19/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lintujen-äänet.net/kuikka/

Ummista silmäsi, kuvittele olevasi järven rannalla tai siellä vedessä ja sitten kuuluu tuo ääni

-7/16-

Vierailija
20/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta olisi, jos joutuisi hoitamaan lomallaan vauvaa.