Eikö ihminen saa pukeutua omassa pihassaan kuten haluaa?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/81fcfdae-1d28-42c5-a9d1-01b79cf2d81d
Lue tuosta 26-vuotiaan Tarun kokemuksia.
Kommentit (35)
Saa. Ohikulkijat saattaa katsoa. Heidän katsomiseen ei pihassa olijalla ole valtaa.
Luin jutun. Mehän emme tiedä mitä ihmiset tuijottivat. Koska tämä jutun päähenkilö Taru on huomannut lukuisten ihmisten tuijotuksen, on hänen täytynyt itse tuijottaa takaisin ja siitä on kai syntynyt jonkinlainen ketjureaktio. Muistan kun itse olin omassa pihassani pienen lapseni kanssa kesähelteellä niin kyllä vaan ihmiset katsoivat taapero-ikäistä lastani, joka leikki ja innoissaan hihkui muovialtaassaan. Minulla oli ihan normivaatteet päällä. Oletin aina, että ihmiset ihailivat lapsen iloa (lapsella uima-asu yllään).
Oliko omalla pihallaan niin kuin kertoo, vai taloyhtiön pihalla. Jos värjää hiukset neonväreillä, niin melko varmasti saa katseita?
Katsoivat varmaan että miks toi muita ei vahdi lastaan vaan tuijottaa äkeänä ohikulkijoita. Onhan niitä pitsi bikineitäkin. Ja stringbikineitä. Taisi kuvitella vain että pääsee lehteen.
Miksei laita jotain näkösuojaa jos kerran piha näkyy yleiselle tielle jolla liikkuu paljon ihmisiä. Kivempi tietysti päästä iltaroskaan alusvaatteisillaan.
Onhan se outoa, että joku on alusvaatteisillaan pihassa ja sitten häntä katsotaan. Mitä mahtoi odottaa?
Mutta tarinan opetushan on se, että näitä ei kannata ottaa huomioon millään tavalla eli pitää suhtautua kuin taaperoon, joka tempuillaan hakee huomiota. Ai jaa, olet siinä pyörätien reunassa alusvaatteisillasi, eipä minua kiinnosta, onko vaikka sattunut jotain, joten lopeta tuo huitominen, en minä pysähdy, vaikka lapsesi näkyy olevan tuossa pyörän edessä. Katsos kun ei ole tapana katsella ja kauhistella, tässä vaan ajellaan.
Naisten rohkeutta taas. Rohkeutta, jolla vahvistetaan vain sitä, että naisen kuuluu olla jonkun tietyn muotin mukainen. Kaikki nuo asenteet on nyt Tarun korvien välissä ja joita Noora komppaa. Keksitte nuo ihan keskenänne, naiset!
Voi voi. Ei tokikaan hakenut huomiota. Muuten vaan postas tuon.
Naapurissa asui ennen muija, joka kulki päivä päivältä pienemmissä biksuissa ja hihitys tai iso naurunremakka oli taattu kun joku kulki ohi tiellä.
Hän selitti miehelleen kuinka häntä koko ajan katsotaan kun hän on pihalla. Ei tiennyt että ymmärrän heidän kieltä. Mua nauratti. Vieläkin naurattaa sekin kun hänen miehensä selvästi tajusi muijansa käytöksen. Ne sen miehen ilmeet...
Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Väitti myös että jos mies olisi alusvaatteissa pihalla kukaan ei olisi katsonut. Taatusti olisi poliisi tullut kymmenessä minuutissa hakemaan itsensäpaljastelijan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko omalla pihallaan niin kuin kertoo, vai taloyhtiön pihalla. Jos värjää hiukset neonväreillä, niin melko varmasti saa katseita?
No, ennakkoluuloisena ihmisenä minulla on asenne tämän tyyppisiä naisia kohtaa jollainen jutussa esiintyy ja se ei muutu vaikka olisi ollut kauttaaltaan peitetty. Ja se asenne liittyy hoitotasapainoon.
No hakiko poliisit sen putkaan?