Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40+ ja äidiksi?

Vierailija
18.10.2006 |

Olen 41 ja sain kuukausi sitten terveen ja suloisen pikku neidin. Omaa iloani ja onneani varjostaa kuitenki joidenkin ihmisten suhtautuminen asiaan. Olen pahoittanut mieleni useamman kerran siitä kuinka ihmiset kyseenalaistavat tämän ikäisenä lapsen saamisen ja suorastaan tuomitssevat asian. Onko todella niin, että täysin terve ja hyvä kuntoinen nainen ei saisi enään tulla raskaaksi yli 40v ja saada kauan toivottua lasta? Koomista asiassa on se, että mieheni on samaikäinen ja hänelle tämä lapsi on ensimmäinen ja ihmisten suhtautuminen on erillaista häntä kohtaan. Itselläni on 22v tytär edellisestä liitosta ja toisin kuin vanhemmat ihmiset hänen ikäiset ovat ihan innoissaan asiasta ja eivätkä kyseenalaista asiaa.

Onko muita jotka ovat kokeneet samaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kuopukseni saman ikäisenä eikä kukaan ole ainakaan suoraan ääneen kyseenalaistanut sitä. En tiedä, ehkä silläkin on väliä onko esikoinen vai ns. iltatähti kyseessä.

Älä välitä pahan puhujista, ainoa millä on väliä olet sinä ja sun oma suhtautuminen asiaan.

Oletko koskaan itse ajatellut olevasi vanha äidiksi? En kysy tätä pahalla vaan mielenkiinnosta. Toivottavasti ymmärrät.

Vierailija
22/24 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin joillakin naisilla on järkyttävä alitajuinen tarvi " polkea" toisten mielipiteitä ja tekemisiä etenkin näissä lapsijutuissa. Oletteko muut huomanneet? Sitten se kätketään sellaiseen Voi-voi-lapsiparkaa-lässytykseen, jolla ei ole MITÄÄN todellisuuspohjaa nykypäivänä. Mitä väliä sillä on, onko äiti lapsen ollessa parikymppinen 50 vai 60v? Nykyaikana joka kolmas parikymppinen suomalaisnainen on ylipainoinen, ja viisikymppisenä jo diabetes ja sydän-ja verisuonitautien näivertämä, miksi he olisivat jotenkin parempiä äitejä kuin terve nelikymppinen. Musta tuntuu, että pohjilla on jonkinlainen nuoruudenpalvontamyytti tässäkin, siis joku kummallinen, perverssi kateus toisten hedelmällisyyttä kohtaan. Hedelmällisyys = nuoruus, joten herättäähän se kateutta, kun toinen vielä nelikymppisenä saa terveen, ihanan lapsen. Pakkohan siihen on perisuomalaisen kateellisen naisen jotain negatiivista sanottavaa keksiä.

Todella hyvin kiteytetty. Olen huomannut juuri tämän saman.  

Miksi me naiset olemme niin pahoja toisillemme? 

Ovatko miehet hyväksyvämpiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kuopukseni saman ikäisenä eikä kukaan ole ainakaan suoraan ääneen kyseenalaistanut sitä. En tiedä, ehkä silläkin on väliä onko esikoinen vai ns. iltatähti kyseessä.

Älä välitä pahan puhujista, ainoa millä on väliä olet sinä ja sun oma suhtautuminen asiaan.

Oletko koskaan itse ajatellut olevasi vanha äidiksi? En kysy tätä pahalla vaan mielenkiinnosta. Toivottavasti ymmärrät.

En ole ajatellut olevani liian vanha mutta mietin kyllä asiaa omalta ja lapsen kannalta ennen kuin päätimme asiasta. Jos en olisi tullut niin nopeasti raskaaksi niin emme olisi enää väkisin alkaneet lasta tekemään. Mulla omana rajana näissä lapsiasioissa oli se että pitää tulla luomusti tai sitten saa olla tulematta.

Vierailija
24/24 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin joillakin naisilla on järkyttävä alitajuinen tarvi " polkea" toisten mielipiteitä ja tekemisiä etenkin näissä lapsijutuissa. Oletteko muut huomanneet? Sitten se kätketään sellaiseen Voi-voi-lapsiparkaa-lässytykseen, jolla ei ole MITÄÄN todellisuuspohjaa nykypäivänä. Mitä väliä sillä on, onko äiti lapsen ollessa parikymppinen 50 vai 60v? Nykyaikana joka kolmas parikymppinen suomalaisnainen on ylipainoinen, ja viisikymppisenä jo diabetes ja sydän-ja verisuonitautien näivertämä, miksi he olisivat jotenkin parempiä äitejä kuin terve nelikymppinen. Musta tuntuu, että pohjilla on jonkinlainen nuoruudenpalvontamyytti tässäkin, siis joku kummallinen, perverssi kateus toisten hedelmällisyyttä kohtaan. Hedelmällisyys = nuoruus, joten herättäähän se kateutta, kun toinen vielä nelikymppisenä saa terveen, ihanan lapsen. Pakkohan siihen on perisuomalaisen kateellisen naisen jotain negatiivista sanottavaa keksiä.

Todella hyvin kiteytetty. Olen huomannut juuri tämän saman.  

Miksi me naiset olemme niin pahoja toisillemme? 

Ovatko miehet hyväksyvämpiä?

Kyllä näin sanoisin.