Auton kaskovakuutus irtisanonottu ilman haltijalle ilmoittamista?
Kuolinpesän yksi jäsen tekee kiusaa ja oli irtisanonut kaskovakuutuksen autosta, jonka kuolinpesä omistaa ja minä olen haltija (kuolinpesän jäsenenä myös osa-omistaja).
Minulle ei tästä ole ilmotettu, selvisi sattumalta kuukausi irtisanomisen jälkeen.
Onko tälläinen toiminta laillista kiusaa tekevän osapuolen osalta?
Vakuutusyhtiö luuli, että tämä kiusantekijä on ilmoittanut haltijalle, eli minulle, irtisanomisesta.
Miten haltijalle ei tule ilmoitusta edes vakuutusyhtiön taholta?
Onneksi ei ole tullut mitään vahinkoa, olisikin ollut yllätys kun ei ole vakuutuksia autossa.
Kommentit (24)
Minkä ihmeen takia kuolinpesä on jätetty jakamatta vuosiksi, vaikka asioista riidellään? Eikö kaikki ratkeaisi nyt, kun vaan jaatte sen kuolinpesän?
Ei pitäisi todellakaan ja jakamatonta kuolinpesää en suosittele kenellekään. Joku jäsen voi yhtäkkiä pimahtaa ja alkaa tekemään kiusaa ja siinä ollaan sitten! Tämä vakuutusjuttu on pienemmästä päästä mitä on tehnyt.
Ei yli 10 vuotta vanhasta autosta kannata maksaa kaskoa jos se on.Vahingon sattuessa et saa kun lunastettavan verran rahaa.
Jos tuosta ei ole kirjallista sopimusta jonks kaikki kpn osakkaat ovat allekirjoittaneet teillä on iso riita tiedossa lopullisessa pesänjaossa ja osituksessa.
Vakuutukset maksetaan rahalla a) vakuutusyhtiölle b ) kuolinpesän tilille jos mahdollisimman hankalasti halutaan tehdä.