Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton kaskovakuutus irtisanonottu ilman haltijalle ilmoittamista?

Vierailija
29.06.2022 |

Kuolinpesän yksi jäsen tekee kiusaa ja oli irtisanonut kaskovakuutuksen autosta, jonka kuolinpesä omistaa ja minä olen haltija (kuolinpesän jäsenenä myös osa-omistaja).
Minulle ei tästä ole ilmotettu, selvisi sattumalta kuukausi irtisanomisen jälkeen.
Onko tälläinen toiminta laillista kiusaa tekevän osapuolen osalta?
Vakuutusyhtiö luuli, että tämä kiusantekijä on ilmoittanut haltijalle, eli minulle, irtisanomisesta.
Miten haltijalle ei tule ilmoitusta edes vakuutusyhtiön taholta?
Onneksi ei ole tullut mitään vahinkoa, olisikin ollut yllätys kun ei ole vakuutuksia autossa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä liikennevakuutus kuitenkin.

Vierailija
2/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesässä ei kukaan sooloile ja mitään ei tapahdu ilman valtakirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on, mutta ei se kaikkea korvaa se liikennevakuutus!

Vierailija
4/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa irti ilman kaikkien kp osakkaiden suostumusta. Pitää olla perunkirjakopio mistä käy ilmi kp osakkaat. Sanoppa tää vakuutusyhtiölle niin laittavat uudelleen voimaan.

Vierailija
5/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tiedäkään mitä kiusaa voi kuolinpesässä tehdä halutessaan. Niitä puidaan sitten tarvittaessa käräjillä.

Vierailija
6/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä haltijana ja käyttäjänä maksa auton vakuutukset ja kulut vaikka lasku tulee kuolinpesän nimellä.

Ajan kuolinpesän autolla, ei tulisi mieleen vaatia pesän muita osakkaita osallistumaan vakuutusmaksuihin, korjauksiin tai ylläpitoon.

Eikö ois selvempi ollut että lunastat auton kuolinpesältä?

Vierailija
7/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut ilmiottaa. Nyt tuli vaan mieleen että maksaako kuolinpesä vakuutusmaksuja autosta, joka kuuluu kuolinpesälle, jolla sinä ajelet omia ajojasi?

Onhan teillä perukirjat tehtynä ja jonkinlainen yhteisymmärrys siitä äettä auto kuuluu sinulle? tai oletteko jo jakaneet perinnön, jolloin vakuutus kuuluisi sinun ottaa, vai miten tuo menee?

Vierailija
8/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajalle on vuosia sitten tehty valtakirja, jolla hän on pystynyt hoitamaan asioita kun on valtuutettu 1 henkilö. Nämä on joka paikasta irtisanottu myöhemmin, koska on tehnyt jatkuvaa vahinkoa kuolinpesälle taloudellisesti. Vakuutusyhtiö ei löytänyt irrisanomisilmoitusta tästä valtakirjasta ja oli siten pystynyt kiusallaan irtisanomaan vakuutuksen.

Lähinnä mietityttää onko tälläinen toiminta laillista kiusantekijän osalta, kyllä auton haltijalla tulee olla tieto jos vakuutus on irtisanottu.

Vierailija
9/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusmaksut kuuluvat haltijan maksettavaksi, ei omistajan.

Vierailija
10/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu on, mutta ei se kaikkea korvaa se liikennevakuutus!

Jos sä törttöilet niin sun pussistahan se menee. Tosin en usko että kukaan tekis noin ja haltija maksaa vakuutukset.

Vierailija
11/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tapaus.

Vakuutuksen voi irtisanoa vain kirjallisesti.

Käsittääkseni irtisanomiseen tarvitaan kaikkien omistajien allekirjoitus tai valtakirja muilta omistajilta, että kaskon voi irtisanoa.

Vakuutusyhtiö ei luule, että "joku on kertonut jollekin". Joku virhe on sattunut jossakin.

Voithan selvittää vakuutusyhtiöstä, menikö kaikki oikein.

Onneksi ei sattunut vahinkoa.

Tarkasta nyt vielä, että ystävällinen perikunnan jäsen ei ole tehnyt liikennekäytöstä poistoa... Se sitten maksaa ja paljon (min 1000 e), jos jää kiinni

Vierailija
12/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvon pääasiallisen käyttäjän tulee vakuuttaa ajoneuvo. Huomaathan, että käyttäjän tulee olla joko rekisteriin merkitty ajoneuvon omistaja tai haltija ja hänen täytyy käyttää ajoneuvoa pääsääntöisesti.

Vierailija
13/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perukirja tehty toki ja paperi auton haltijasta tehty minulle. Kuolinpesä maksaa vakuutukset, minä olen korvannut ne sovitusti toisella tapaa. Maksan suoraan katsastukset, korjaukset, huollot, bensat itse. Auto on kuolinpesän muidenkin käytössä tarvittaessa ja sillä hoidetaan kpn asioita (isompi auto mahtuu tavaraa).

Olisi pitänyt aikanaan siirtää vakuutukset minulle mutta kun kuolinpesä ei näin halunnut, joten en ole voinut niitä siirtää. Siksi vakuutusmaksu korvattu kplle toisella tapaa.

Vierailija
14/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan kannattanut ilmiottaa. Nyt tuli vaan mieleen että maksaako kuolinpesä vakuutusmaksuja autosta, joka kuuluu kuolinpesälle, jolla sinä ajelet omia ajojasi?

Onhan teillä perukirjat tehtynä ja jonkinlainen yhteisymmärrys siitä äettä auto kuuluu sinulle? tai oletteko jo jakaneet perinnön, jolloin vakuutus kuuluisi sinun ottaa, vai miten tuo menee?

Samaa ihmettelen. Eikö käyttäjän kuuluisi maksaa auton kulut jos kerran saa käyttää?

Itse leskenä ajan kuolinpesän autoa mutta kyllä maksan kaikki auton (pikkunen 12 v vanha) kulut, samoin asunnon kulut jossa asun , puolet siis perikunnan.

Mikäli kyseessä ei ole leski en ymmärrä alkuunkaan että yksi osakas voisi käyttää perkunnan autoa yleensäkään , saati maksattaa kulut muilla.

Vierailija
15/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menee omasta pussista, ei kpn! Ap kommentoi

Vierailija
16/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajalle on vuosia sitten tehty valtakirja, jolla hän on pystynyt hoitamaan asioita kun on valtuutettu 1 henkilö. Nämä on joka paikasta irtisanottu myöhemmin, koska on tehnyt jatkuvaa vahinkoa kuolinpesälle taloudellisesti. Vakuutusyhtiö ei löytänyt irrisanomisilmoitusta tästä valtakirjasta ja oli siten pystynyt kiusallaan irtisanomaan vakuutuksen.

Lähinnä mietityttää onko tälläinen toiminta laillista kiusantekijän osalta, kyllä auton haltijalla tulee olla tieto jos vakuutus on irtisanottu.

Vakuutusyhtiöt ei hyväksy vanhoja valtakirjoja, joku vuosia sitten tehty on pätemätön.

Vierailija
17/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin sanoin, maksan omasta pussista kaikki auton kulut. Kuolinpesä, tämä kiusaaja pääaasiassa, halusi pitää auton vakuutukset kuolinpesän nimissä ja olen sitten korvannut vakuutusmaksut kuolinpesälle toisella tapaa.

Vierailija
18/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On perukirja tehty toki ja paperi auton haltijasta tehty minulle. Kuolinpesä maksaa vakuutukset, minä olen korvannut ne sovitusti toisella tapaa. Maksan suoraan katsastukset, korjaukset, huollot, bensat itse. Auto on kuolinpesän muidenkin käytössä tarvittaessa ja sillä hoidetaan kpn asioita (isompi auto mahtuu tavaraa).

Olisi pitänyt aikanaan siirtää vakuutukset minulle mutta kun kuolinpesä ei näin halunnut, joten en ole voinut niitä siirtää. Siksi vakuutusmaksu korvattu kplle toisella tapaa.

Oikeen riitajärjestelyn olette tehneet. Kyllä vakuutukset mun mielestä kuuluis sulle kanssa. Osoitteenhan voi laittaa xxx kuolinpesä ja sinun osoitteesi. Ja laskun voi maksaa suoraan vakuutusyhtiölle jos taas pesänhoitaja tahtoo laskut ja ilmoittaa sulle maksan

mistiedot. Siksi munkaan auto ei ole mun nimissä koska olisin menettänyt puolison bonukset ja edut joita hänelle kertynyt.

Vierailija
19/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty vaihtamaan laskutusosoitetta kun kiusaaja on kääntänyt ne itselleen, vaikka pitäisi tulla kpn osoitteeseen. Siihen tarvii valtakirjan jota minulla ei ole.

Kiusaaja jättää nykyään kaikki laskut maksamatta, saan soitella pitkin firmoja ja pyytää laskukopioita jotta ne ei mene perintään.

Ja kuten sanoin, auton vakuutusasia on sovittu korvattavaksi toisella tapaa, joten käytännössä maksan auton vakuutukset ja kaikki kulut ihan omasta pussista.

Vierailija
20/24 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty vaihtamaan laskutusosoitetta kun kiusaaja on kääntänyt ne itselleen, vaikka pitäisi tulla kpn osoitteeseen. Siihen tarvii valtakirjan jota minulla ei ole.

Kiusaaja jättää nykyään kaikki laskut maksamatta, saan soitella pitkin firmoja ja pyytää laskukopioita jotta ne ei mene perintään.

Ja kuten sanoin, auton vakuutusasia on sovittu korvattavaksi toisella tapaa, joten käytännössä maksan auton vakuutukset ja kaikki kulut ihan omasta pussista.

Pidätte perikunnan kokouksen, vaihdatte pesänhoitajaa. Katsotte ettei ole pesän rahoja ominut itselleen.

En ymäärrä miten asiat lasketaan noin sotkuun valitsemalla vielä joku "jorkki" pesänhoitajaksi.

Ei pitäis antaa avoimia valtakirjoja määräämättömäksi ajaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän