Teinin takia koko kesäloma pilalla! :(
Jatkuvaa valitusta esim. siitä että juuri nyt ei ole varaa lähteä reissuun, koska olemme ostamassa talon, ja haluaisimme miehen kanssa säästää.
Inttämistä 9v pikkuveljen kanssa jostain aivan turhasta, jatkuvasti.
Ärsyttää kun koko perhe odotti niin innolla sitä pian alkavaa kesälomaa, ja nyt tuntuu siltä että olisin mieluummin töissä kun kärsimässä tästä.
Ei vaan jaksa.
Kommentit (98)
Kannattaisi varmaan reissata sen teinin kanssa nyt, kun se vielä lähtee mukaan. Ehditte kyllä kitkuttaa sen talonne uumenissa miehes kanssa monet vuodet, eikä teiniä näy mailla eikä halmeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelatkaa mölkkyä, lautapelejä. Voiko ulos kiinnittää johonkin tikkataulun?
Tehkää vaikka jäätelöä itse, ei tarvita jäätelökonetta, pakastin ja sähkövatkain riittää. Pari kertaa tunnin välein kun sekoittaa pakastamisen aikana, tulee hyvää.
Kun helteet vähän hellittävät, menkää johonkin lähiseudulle retkille.Siinähän sitä on sisältöä loman ajaksi kun tekee jäätelöä.
Sehän oli vain esimerkki siitä, mitä keittiössä voi tehdä, jos kokkailu kiinnostaa. Pienellä mielikuvituksella voi käsittää, että keittiössä voi tehdä paljon muutakin.
Keittiössähän sitä onkin kiva ainutlaatuinen nuoruuden kesä viettää. Lämpötila lähentelee saunaa, joten sen saa oma-aloitteisesti samalla!
Niin o. Helteellä jätskiä, salaatteja, vaikka sushia, savukalaa ja eväsretkitarpeet. Kun viilenee, paistaa pizzoja, tortilloja, pihvejä, lättyjä jne. Yhdessä syöminen on aliarvostettua. Voi kutsua kavereita kylään tai mennä eväiden kanssa ulos. Minä ja moni muu on aina viihtynyt keittiössä, mutta ei se ole ainoa elämän sisältö. Meitä on moneksi.
Minä luin kaikki kesät Potteria teltassa pihalla, silloin siis, kun ei tarvinnut käydä töissä. Ei tullut edes mieleen, että ois jonnekin reissuun lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin kaikki kesät Potteria teltassa pihalla, silloin siis, kun ei tarvinnut käydä töissä. Ei tullut edes mieleen, että ois jonnekin reissuun lähtenyt.
Jaa mun teini keksi oma-aloitteisesti että haluaa matkustaa Potter-studioille.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalon asfalttipihalla ei ole niin kiva olla teltassa. Ap vasta ostamassa taloa.
Niin, kyllä kesälläkin voi lukea ja katsoa elokuvia. Kaikenlaista tekemistä sopivassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä kesälläkin voi lukea ja katsoa elokuvia. Kaikenlaista tekemistä sopivassa suhteessa.
Teinin kesäloma on 2,5 kuukautta. Ei kannata lähteä liikkeelle niin että rahaa ei ole yhtään ja teinin pitää vaan itse keksiä päivä kerrallaan.
Vaikka asuisi kerrostalossa, usein luontoon pääsee varsin nopeasti. Esim. metsä on ihana kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka asuisi kerrostalossa, usein luontoon pääsee varsin nopeasti. Esim. metsä on ihana kesällä.
Riippuu ihan totaalisen täysin siitä missä se kerrostalo on.
Tämä kesä on nyt tällainen, turha siitä on kauheaa stressiä ottaa. Kukin perhe tyylillään. Tämä on vain yksi kesä monien joukossa. Ensi kesänä voi sitten mennä vaikka kesätöihin.
Itse teininä arvostin eniten sitä, että sai olla ihan rauhassa ja päättää itse mitä tekee vai tekeekö mitään. Kaikki perheen kanssa pakotetut hengailut kyrsi. Kuten itse asiassa edelleenkin.
Ei ne kaikki muutkaan matkustele lomalla viikkoa enempää. Siinäkin joutuu keksimään, mitä tekisi yli 2kk.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki muutkaan matkustele lomalla viikkoa enempää. Siinäkin joutuu keksimään, mitä tekisi yli 2kk.
Ei mutta se miettiminen kannattaa tehdä ajoissa.
-matka
- kesätyö
- harrastukseen liittyvä leiri
-kaverien mökeillä käynnit
-pieniä kotimaan retkiä, risteily jne
Nämä putää katsoa ajoissa. Väleissä sitten vapaata hengailua ja löhöilyä jne.
Se, joka valitti teininsä nukkuvan pitkälle iltapäivään, käypä lukemassa Jari Sinkkosen mietteet, miten toimia. Äijä puhuu asiaa!
Käteiselläkö AP sen talon ostaa vai miksi siihen pitää säästää? Sellainen 3-4 yön omatoimiloma jossain Keski-Euroopan kaupungissa ei ihan maltaita maksa ja on kuitenkin kesän kohokohta. Minustakin loma on pilalla, jos ei ole reissua tiedossa, vaikka olen ihan aikuinen ihminen. Lapsuuden reissuttomat kesät jättivät traumat (ne oli piiiitkiä ja tyyyyylsiä), ja sen jälkeen, kun olen omilleni muuttanut, on ollut tasan kesä, jolloin en ole ulkomailla käynyt. Silloin sain lapseni. Olen jopa yh-äitinä pystynyt jonkun lyhyen ulkomaanreissun lapseni kanssa joka kesä tekemään. Niistä on jäänyt hyvät muistot. Nyt ei äidin seura enää kiinnosta, mutta onneksi silloin reissattiin, kun halusi lähteä.
Jos on pakko säästää, niin voihan sitä lähteä teinin kanssa kahdestaan jonnekin. Voi olla paljon kivempaa kuin sellainen perhe-hel.... ti reissu.
Ymmärrän hyvin, etteivät kaikki voi lähteä ulkomaille. Sehän maksaa monta tonnia sellainen reissu. Jokainen tietää itse, mihin on varaa.
Ei nyt jakseta riidellä. Koetetaan ymmärtää toisiamme. Hyvää kesää kaikille! - eri