Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte päiviä, jolloin lapsi käyttäytyy koko päivän todella huonosti?

Vierailija
27.11.2025 |

Päivä on esim. pelkkää huutoa, kiukuttelua, tahallista per seilyä, sovittuista asioista kieltäytymistä, tavaroiden heittelyä, kaiken tahallista hankaloittamista ym. Aamusta alkaen koko päivän iltaan saakka. Vaikka miten yrittäisitte selvittää ja kysyä mikä on hätänä tai ongelmana, auttaa jne. Niin huono käytös vain jatkuu ja jatkuu aivan koko päivän. Ilman, että mitään syytä siihen mistään selviää. Miten itse jaksatte näitä päiviä? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä nautintoa, kun lapsi jää jouluna ilman lahjoja.

Vierailija
2/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan trolli. Ei kukaan normaali vanhempi saa mitään nautintoa siitä, että ajattelee kostavansa lapselleen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hirveää... Varsinkin kun sitä on päivittäin. Eihän siitä selviäkään jos ei pidä lapsesta vapaata vaikka sen 2 h... antaa vastuun jollekin toiselle ja menee vaikka kävelylle, kuntosalille, omille harrastuksille tai ihan vain että saa sen tauon omille ajatuksilleenkin. 

Vierailija
4/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan trolli. Ei kukaan normaali vanhempi saa mitään nautintoa siitä, että ajattelee kostavansa lapselleen. Ap

Itsepähän kysyit. Ei kannata kysellä, jos vastaukset eivät miellytä.

Vierailija
5/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hirveää... Varsinkin kun sitä on päivittäin. Eihän siitä selviäkään jos ei pidä lapsesta vapaata vaikka sen 2 h... antaa vastuun jollekin toiselle ja menee vaikka kävelylle, kuntosalille, omille harrastuksille tai ihan vain että saa sen tauon omille ajatuksilleenkin. 

No minä olen yksin enkä pääse tästä pois minnekään tauolle. Jos menen eri huoneeseen lapsi vain seuraa heti perässä ja jatkaa siinä samalla huutoa. Ap

Vierailija
6/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoja ja rakkautta. Ja jämäkkyyttä. Älkää olko kaverivanhempia! Lapsi tarvitsee vanhemmat eikä lässyttävää sanoittajaa.  Puhe selkeästi ikäkauden mukaan, eikä liian monimutkaisesti ihan pienille lapsille. Kieltää ja ohjata saa, ei lapsi mene rikki.

Vierailija
7/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa tulee mieleen notta olis pitäny laskea lakanoille.

Vierailija
8/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoja ja rakkautta. Ja jämäkkyyttä. Älkää olko kaverivanhempia! Lapsi tarvitsee vanhemmat eikä lässyttävää sanoittajaa.  Puhe selkeästi ikäkauden mukaan, eikä liian monimutkaisesti ihan pienille lapsille. Kieltää ja ohjata saa, ei lapsi mene rikki.

Kyselin keinoja omaan jaksamiseen tällaisina hetkinä ja tällaisina päivinä. Rakkautta, rajoja ja jämäkkyyttä meillä on, ne ei silti auta itseäni jaksamaan näitä koko päivän kestäviä huonon käyttäytymisen ja huutamisen päiviä. Ap

Vierailija
9/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen yksin enkä pääse tästä pois minnekään tauolle. Jos menen eri huoneeseen lapsi vain seuraa heti perässä ja jatkaa siinä samalla huutoa. Ap

Olet yksinhuoltaja? Eikö ole ketään joka voisi olla lapsen kanssa?

Vierailija
10/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksinhuoltaja? Eikö ole ketään joka voisi olla lapsen kanssa?

Olen yksinhuoltaja. Toki lapsi on sen muutaman tunnin päivällä koulussa ja minä työssä. Mutta noin muuten ei ole ketään joka olisi lapsen kanssa. Läheisiä on mutta heillä omat kiireensä ja sairautensa. Ap

Vierailija
11/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minkä ikäinen lapsesi on. Me voimme kokeilla arvata kuinka kauan tuota on vielä odotettavissa.

Vierailija
12/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minkä ikäinen lapsesi on. Me voimme kokeilla arvata kuinka kauan tuota on vielä odotettavissa.

8. Ap

Vierailija
13/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne lapsen isä meni? Siitä se puute on. Ei kukaan jaksa kiukkuista kaakattavaa yh ankkaa.

Naiset sekoaa lasten saamisesta kaikki muuttuu yksinomaan huonompaan. Siksi mies lähtee kävelemään. 

Vierailija
14/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8. Ap

Onko aina ollut tuollainen? Joillakin lapsilla tunne-elämän kehitys kehittyy paljon hitaammin kuin toisilla liittyen myös temperamenttiin... niinkuin meidän tyttö... On vain isompi mutta hyvinkin vahvatahtoinen edelleen. Usein olemme hänen kanssaan pulassa koska osaa olla hirveä vastarannan kiiski. 

Vierailija
15/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8. Ap

Onko aina ollut tuollainen? Joillakin lapsilla tunne-elämän kehitys kehittyy paljon hitaammin kuin toisilla liittyen myös temperamenttiin... niinkuin meidän tyttö... On vain isompi mutta hyvinkin vahvatahtoinen edelleen. Usein olemme hänen kanssaan pulassa koska osaa olla hirveä vastarannan kiiski. 

On aina ollut tällainen. Todella voimakastahtoinen vastarannan kiiski, jolle huonona päivänä kaikki vain on todella huonosti ja antaa sen näkyä ja kuulua. Hyvinä päivinä sitten ihana. Mutta nämä huonot päivät koettelee. Ap

Vierailija
16/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on aivan kamala, kun se on ollut yökylässä mun äidillä. Stressantuu erilaisista säännöistä ja elinpiiristä. Siellä skarppaa koko ajan, on vieraskorea ja kiltti. Kotona sitten naamiot riisutaan ja käy läpi aika rankastikin. Viihtyy mummin kanssa kyllä, mielellään lähtee sinne ja onkin siellä, mutta ehdottomasti yhden yön yli vaan. Muuten alkaa sielläkin riehumaan ja mun äiti ei pärjää.

Mun äiti vaati paljon 4 vuotiaalta ja odottaa tiettyä itsenäisyyttäkin ja pitää lasta lähes näyttelyesineenä. Aina tapaavat jonkun ystävättären ja sitten keulitaan lapsen ominaisuuksilla. Äidillä on paljon asioita joihin ei saa koskea ja paikkoja joihin saa mennä. Se asuu "museossa". Mielenkiintoisia esineitä ja juttuja, mutta hurjasti virikkeitä ja sääntöjä samalla.

Tuon tietää jo etukäteen, niin pystyy kotona rauhoittamaan tilannetta ja antamaan lapselle enemmän aikaa ja huilia. Ei mitään suunnitelmia, ollaan vaan ja tehdään lapsen tahtisesti. Ehkä hän haluaa pötkötellä ja lukea. Tai leikkii omissa oloissaan.

Jos tulee yllättävä känkkäränkkä päivä, niin pyrin rauhoittamaan senkin. Meidän ei tarvii käydä kaupolla just silloin tms. Olen äityisvapailla nyt, että pystyy antamaan aikatauluissa periksi. Vältän kuitenkin antamasta lapselle periksi, että jos ääneen on jotain sovittu, niin siitä sitten pidetään kiinni... eikä kiukuttelemalla asiaa muuteta. Pitkin hampain. :D

Tää on vielä niin uutta, että katotaan sitten muutaman vuoden päästä. Toistaiseksi jaksan hyvin. Sitten pääsen illalla juoksentelemaan, kun mies kotiutuu. :)

Vierailija
17/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan.

Vierailija
18/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8. Ap

On aina ollut tällainen. Todella voimakastahtoinen vastarannan kiiski, jolle huonona päivänä kaikki vain on todella huonosti ja antaa sen näkyä ja kuulua. Hyvinä päivinä sitten ihana. Mutta nämä huonot päivät koettelee. Ap

Antaako rauhoittaa/lohduttaa? Sovitteko asiat jälkikäteen? Meidän tytöllä se ei toimi koska ei tykkää haleista eikä anna helpolla anteeksikaan :( raskasta tällainen kun ensin riehuu ja raivoaa eikä tilanne rauhoitu ollenkaan, kytee vain seuraavaan raivoon. 

Vierailija
19/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta aivan rauhallisesti miksi hän huutaa. Odota vastausta tyynen rauhallisena. Älä menetä hermojasi. Sitten pyydä häntä kertomaan lisää. Osoita aitoa kiinnostusta. Älä provosoidu. Älä ala väittämään vastaan. Kokeile.

Vierailija
20/27 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteles, varhaiskasvatuksessa tätä on vaikkapa 15 kauhukakaraa per ryhmä. 8h/pvä. 5pvää/vko jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi