Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin takia koko kesäloma pilalla! :(

Vierailija
28.06.2022 |

Jatkuvaa valitusta esim. siitä että juuri nyt ei ole varaa lähteä reissuun, koska olemme ostamassa talon, ja haluaisimme miehen kanssa säästää.
Inttämistä 9v pikkuveljen kanssa jostain aivan turhasta, jatkuvasti.

Ärsyttää kun koko perhe odotti niin innolla sitä pian alkavaa kesälomaa, ja nyt tuntuu siltä että olisin mieluummin töissä kun kärsimässä tästä.

Ei vaan jaksa.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini oli juhannukseen asti töissä, niin nyt on tyytyväinen, ettei ole aamuheräämistä. Lähtee kyllä kohta isovanhempien mökille. Lisäksi hänellä on mopo, jos haluaa johonkin. Ei intä mitään, eikä ole isoveljensäkään koskaan inttänyt matkoja tai muuta ( isoveli jo 19v nyt).

Teineillä voi olla jo omaa ohjelmaa ap.

Vierailija
22/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on hanurista.

Onneksi parin vuoden kuluttua helpottaa. Ohjeeni sinulle: koita purra hammasta ja kestää.

Aina ei ole varaa tehdä mitään, aina ei ole tekemistä. tylsyyttä on opittava sietämään tai sitten pitää itse keksiä jotain puuhaa (teinin siis).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa teinille mahdollisuus tehdä jotain pientä kivaa. Nyt on kuitenkin kesä. Elämää ei voi jättää kokonaan elämättä sen tulevaisuuden odottelun takia.

Vierailija
24/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää ole lapsille mitään kesäleirejä?

Vierailija
25/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis mitä tuohon paljon odotettuun kesälomaanne kuuluu? Kotona nysväämistä ja säästämistä koko porukalla? Ette matkusta mutta ette siis tee mitään muutakaan koska rahaa ei saa kulua? Eipä ihme että teiniä kyrsii, tuosta tulee olemaan syksyllä hankala koulussa kertoa, mitä tein kesälomalla, kun muilla on matkoja, hyvipuistoja, kylpylöitä yms.

Oletko tosissasi (ja nuo 14 yläpeukuttajaa myös!?)..

Siksikö niitä matkoja ja kylpylöitä suoritetaan, että voidaan loman jälkeen olla tuntematta huonommuutta lomakehuskeluissa?

Ja voi teinin kaverien vanhempiparat, kun teini muuttaa hienoon taloon ja kehuskelee sillä. Pitää kaikkien sitten upgreidata asumistaan, jotta voi säilyttää kasvonsa talven keskusteluissa.

Vierailija
26/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelatkaa mölkkyä, lautapelejä. Voiko ulos kiinnittää johonkin tikkataulun?

Tehkää vaikka jäätelöä itse, ei tarvita jäätelökonetta, pakastin ja sähkövatkain riittää. Pari kertaa tunnin välein kun sekoittaa pakastamisen aikana, tulee hyvää.

Kun helteet vähän hellittävät, menkää johonkin lähiseudulle retkille.

Hiphei, sieltähän tuli oikea ohjelmatoimistojen ihme kertomaan valloittavan ihanaa tekemistä lomamatkan sijaan. Että ihan upea tikkataulu ja rämepuskissa lähiseuduille samoilu. Ou jeah. Ou ou jeah, miten mahtavaa! VMP...

Vierailija
27/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi. Me käydään paljon rannoilla ja retkillä.

Huvipuistoreissu ja jokumuu kohde.

Meillä menee niin että teini nukkuisi 14-15 ja kun muu perhe olisi lähdössä, ei jaksa nousta..Sitten mankuu kun on tylsää..

Töitä ei hakenut, joten sanoin että miettii mistä mopon bensat tms. makselee, sotahan siitä tuli.

Kavereita on, osa töissä ja osa samaa nukun päivöt/valvonta yöt osastoa..

Vierailija
28/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis mitä tuohon paljon odotettuun kesälomaanne kuuluu? Kotona nysväämistä ja säästämistä koko porukalla? Ette matkusta mutta ette siis tee mitään muutakaan koska rahaa ei saa kulua? Eipä ihme että teiniä kyrsii, tuosta tulee olemaan syksyllä hankala koulussa kertoa, mitä tein kesälomalla, kun muilla on matkoja, hyvipuistoja, kylpylöitä yms.

Siksikö niitä matkoja ja kylpylöitä suoritetaan, että voidaan loman jälkeen olla tuntematta huonommuutta lomakehuskeluissa?

Ja voi teinin kaverien vanhempiparat, kun teini muuttaa hienoon taloon ja kehuskelee sillä. Pitää kaikkien sitten upgreidata asumistaan, jotta voi säilyttää kasvonsa talven keskusteluissa.

Lapset ja nuoret vertailevat omaa elämäänsä kaverien elämään. Se on täysin luonnollista. Minä olen nelilapsisesta perheestä, eikä me ikinä tehty mitään eikä käyty missään. Kerran sain bussilipun että pääsin katsomaan hevostallille, kun naapurin tyttö kävi ratsastustunnilla.

Se on oikeasti osattomuutta, että ikinä ei ole varaa mihinkään.

Mun omat lapseni on harrastaneet ja matkustaneet.

Vierailija
29/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko nyt ehkäisyn käytön syyn?

Vierailija
30/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme et teini saa terrorisoida kotona. Käske pitää turpansa kiinni jossei pidä katkaise netti sit on hälläkin kiva loma. Inistään vaan pistä kuriin se penikka. Tätä se on kun omia lapsia pelätään onko miehesikin munaton mulk ku.

Rumasti kirjoitettu mutta ajatus on okei. Minulle ei kyllä lapset kiukutelleet ilman seurauksia! Mikäs kynnysmatto minä olen? Yksi kun kerran paiskoi huoneensa ovea, niin hänen ulkona ollessaan mies ja minä nostimme oven pois, kellariin. Keinot on monet!

Vierailija
31/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, teini on teini ja sillä on kaikki hankalaa, ohi se menee jossain vaiheessa.

Lisälohtuna, minä olin just oman 15-v kanssa viikon Välimerellä hänen itse valitsemassaan kohteessa, oli silti asiat huonosti, oli liian kuuma ja halusi enimmäkseen rämpätä puhelinta ja nukkua pitkään.

Vierailija
32/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja nuoret vertailevat omaa elämäänsä kaverien elämään. Se on täysin luonnollista. Minä olen nelilapsisesta perheestä, eikä me ikinä tehty mitään eikä käyty missään. Kerran sain bussilipun että pääsin katsomaan hevostallille, kun naapurin tyttö kävi ratsastustunnilla.

Se on oikeasti osattomuutta, että ikinä ei ole varaa mihinkään.

Mun omat lapseni on harrastaneet ja matkustaneet.

Sama, itse olen niin ankeista oloista että olen halunnut lapsille tarjota elämyksiä ja matkoja. Meillä ei edes ollut syynä rahattomuus vaan pihiys ja näköalattomuus.

Vierailija
33/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme et teini saa terrorisoida kotona. Käske pitää turpansa kiinni jossei pidä katkaise netti sit on hälläkin kiva loma. Inistään vaan pistä kuriin se penikka. Tätä se on kun omia lapsia pelätään onko miehesikin munaton mulk ku.

Rumasti kirjoitettu mutta ajatus on okei. Minulle ei kyllä lapset kiukutelleet ilman seurauksia! Mikäs kynnysmatto minä olen? Yksi kun kerran paiskoi huoneensa ovea, niin hänen ulkona ollessaan mies ja minä nostimme oven pois, kellariin. Keinot on monet!

Mun mielestä on parempi et kiukuttelija on ovensa takana, en todellakaan halua katsella hapanta naamaa.

Tämä keino on mielestäni sikäli myös arveluttava että jokaisella perheenjäsenellä on oltava oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
34/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kesälomiin lomamatkoja tarvitse, mutta toivottavasti teette kuitenkin kivoja asioita. Ihan mistä vain kukin tykkää; uimarantoja, roadtripeja, museoita, huvipuistoja, eläintarhoja jne. Valitkaa vaikka jokaiselle perheenjäsenelle päivä, jolloin tehdään vain hänen haluamiaan asioitaan jonkin tietyn budjetin sisällä.

Vierailija
35/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vaikka jäätelöä itse, ei tarvita jäätelökonetta, pakastin ja sähkövatkain riittää. Pari kertaa tunnin välein kun sekoittaa pakastamisen aikana, tulee hyvää.

Hiphei, sieltähän tuli oikea ohjelmatoimistojen ihme kertomaan valloittavan ihanaa tekemistä lomamatkan sijaan. Että ihan upea tikkataulu ja rämepuskissa lähiseuduille samoilu. Ou jeah. Ou ou jeah, miten mahtavaa! VMP...

No, semmoista se oli joskus 70-luvulla melkein kaikilla ja on minulla vielä nykyäänkin, kun ei tuo lompsa levene. Kyllähän sen ymmärtää, ettei teiniä jaksa aina kiinnostaa, mutta perheen parissa tavallisten juttujen touhuaminen voi välillä virkistääkin.

Vierailija
36/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kesälomiin lomamatkoja tarvitse, mutta toivottavasti teette kuitenkin kivoja asioita. Ihan mistä vain kukin tykkää; uimarantoja, roadtripeja, museoita, huvipuistoja, eläintarhoja jne. Valitkaa vaikka jokaiselle perheenjäsenelle päivä, jolloin tehdään vain hänen haluamiaan asioitaan jonkin tietyn budjetin sisällä.

Kiva idea tämä et jokainen saa oman päivän! Pitää vaan sitten jokaisen perheenjäsenen paneutua ohjelman keksimiseen, muuten meillä ainakin kävisi niin et teinin päivänä hipelöitäis puhelimia kukin itsekseen ja miehen päivänä maattais sohvalla.

Vierailija
37/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi arvannut?

Vierailija
38/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmaloma koko perheen voimin kotosalla käkkien? Mitä odotit?

Vierailija
39/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, semmoista se oli joskus 70-luvulla melkein kaikilla ja on minulla vielä nykyäänkin, kun ei tuo lompsa levene. Kyllähän sen ymmärtää, ettei teiniä jaksa aina kiinnostaa, mutta perheen parissa tavallisten juttujen touhuaminen voi välillä virkistääkin.

Vietin kesät mummolassa saaristossa -80 luvulla ja meillä oli juurikin se tikkataulu ja lähimetsä virikkeitä. Liuta serkkuja seurana eikä koskaan käynyt aika pitkäksi.

Vierailija
40/98 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niin tutulta kuulostaa. Ei olla ostettu edes taloa, mutta tuollaista se oli, kun lapset oli teini-iässä. Eikä siihen auttanut edes viikon lomamatka, mikä vei kaikki lomabudjetit, jäljelle jäi vielä pari kuukautta kitinää. Ehkä voisitte keksiä jotain pienimuotoista tekemistä, mikä ei ihan järjettömiä maksa kuitenkaan. Tallinnaan pääsee edullisesti päiväristeilylle (tietty jos asuu jossain tosi kaukana, niin ei niin helppo järjestää). Lounasaikaan voi käydä ravintolassa, se ei maksa maltaita. Jos teini valitsisi itse vaikka muutaman kerran kesässä uuden lounaspaikan. Elokuviin kaverin kanssa? Onko ketään sukulaista, kummia, tätiä, setää, kenen luokse mennä vaikka kahdeksi päiväksi? Jonkun mökille? Turunlinnaan? Helsinkiin Suomenlinnaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi