Mitä mieltä olet täysi-ikäisestä lapsesta, joka pyytää rahaa. Tilillensä säästetty minun toimesta reippaasti rahaa.
Tilillänsä on rahaa, mutta silti pyytää matkakassaan käteistä.
Totesin, että onhan sulla rahaa tilillä.
Hän vastaa, ettei halua käyttää niitä.
Jaa-a vastasin.
Se kai pitää lypsää vanhempi kuiviin, vai mitä ootte mieltä?
Mikä on taustalla?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy lapseltasi vaan palstalta? Ettekö osaa puhua?
Ei se lapsi varmaan tiedä palstalaisten mielipiteitä.
En antaisi. En ole euroakaan antanut omille kouluajan jälkeen. Paitsi valmistumis ja häälahjaksi. Ei kyllä ole pyytäneetkään. Itse tienanneet
Kysy miten hänellä on varaa reissuun? Hänen pitää ymmärtää, ettö et sinä voi maksella mitä milloinkin reissuja ym.
Eri asia jos oikeasti tarvitsee esim. lääkärikäyntiin tai sinä ostat ruokaa ym. tarpeellista.
Jos hänellä ei ole omia työtuloja, niin ei silloin reissailla! Hänen pitää oppia suunnittelemaan arkielämönsä niin, että rahaa jää reissaamiseen muun normielämän jälkeen. Ei voi olettaa, että rahaa tulee, kun hän niin haluaa.
Hän on vaikka aikuinen, lapsi suhteessa sinuun, ap. Hän kokeili onneaan, miten suhtaudut. Jos haluat saada tietää, miksi hän kysyi, kysy häneltä. Ja olet silloin sydämellisempi kuin meille täällä palstalla..?
Vierailija kirjoitti:
Hän on vaikka aikuinen, lapsi suhteessa sinuun, ap. Hän kokeili onneaan, miten suhtaudut. Jos haluat saada tietää, miksi hän kysyi, kysy häneltä. Ja olet silloin sydämellisempi kuin meille täällä palstalla..?
Johan se asia on kysytty häneltä, ja vastaus on tiedossa.
Saman perheen lapset voi olla tosi erilaisia. Toisella valuu raha hiekkana sormien välistä, toinen kituuttaa vaikeiden aikojen läpi omillaan. En usko, että kasvatus aina ratkaisee. Rahan antaminen ei auta kumpaakaan edellä mainittua. Olen pienituloinen. Olen auttanut isosti kun muuttivat omilleen ja senkin jälkeen. Toinen ei ole hyötynyt siitä yhtään, ihan puilla paljailla edelleen, toisella asiat hyvin. En halua olla mahdollistaja, olen sulkenut raha-hanat.