Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (13267)

Vierailija
13261/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käsitykseni on, että aloittajan kohtalotoverit ja muuten samaa mieltä olevat vain hermostuivat kun esille otettiin asioista muitakin puolia kuin vain heidän omansa. Ja kun keskustelu virisikin melko vilkkaana. 

Tämä on se ristiriita. Keskustelu virisi vilkkaana mutta vakkarit dominoivat. Miten siis meni? Virittäkää nyt vaan se keskustelu joka on tasokasta vireää,

Etkö ymmärtänyt? Hyvä keskustelu katkesi ja se oli joillain tarkoituskin. Tuossahan se yllä sanottiin selkeästi.  Keskustelu virisi ja oli vireää, mutta ei ollut ihan kaikille mieleinen. En sanonut dominoinut vaan hermostuivat. Joka tapauksessa, saatiin taas aikaan ilmiö, että muut kuin vakkarit eivät pysty hyvään keskusteluun. Mielestäni kyllä pystyi ja pystyy. "Ymmärrettävästi" nyt osalla on hyvä tilanne saada näyttämään muut tyhmältä, että " virittäkää nyt vaan se keskustelu joka on tasokasta ja vireää". 

Aika omahyväistä, jopa epätodennäköistä, jos joku luulee ainoastaan vakkareitten pystyvän tasokkaaseen keskusteluun. 

Mikä piiri pieni he ovat tasoltaan, jos muut ovat tasottomia. Näinhän kuitenkin annetaan ymmärtää. Ja mitään sisäpiiriä ei täällä ole tietenkään, kateutta ja kuvitelmaa. 

Vierailija
13262/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeaikaisessa keskustelussa kyllä korostettiin että muut paitsi he joiden mielestä apn ero oli vain tavallinen normaali eripuraisten ihmisten ero josta ap katkeroitui saavat olla hiljaa koska maallikkoina eivät voi osallistua keskusteluun narsismista.

Ei sellaista ole korostettu. Olisi jopa mahdotonta, koska luultavasti olemme maallikkoja täällä yhtä kaikki. 

Tuskin täällä keskustelee joku psykologian asiantuntija tai professori joka on erikoistunut narsismiin. Ei ole ainakaan niin itseään ilmaissut. 

Tännehän jotkut sitten alkoivat lätkiä "faktaa" ja lainauksia muualta. Se muutti sitten keskustelun suunnan, ns. tavallisen kommentoinnin. 

Itse juuri pidin viimeaikaisten kommenttien pohdinnoista ja näkökulmista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13263/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se jaksat vääntää nr. 13261   Olen tätä ketjua seurannut alusta asti ja se oli pitkään hyvin antoisaa ja opettavaistakin luettavaa, kuten aika monikin täällä on todennut. Nyt se on jo pitkään ollut joitakin poikkeuksia lukuunottamatta (mm narsisti keskustelu ) tuota samaa jankkaamista, jossa edelleen joku/jotkut pahasti vakkareille katkeroituneet jaksavat edelleen vääntää tuosta vanhasta asiasta. 

Mutta summa summarum, keskustelun taso ei ole palannut  tuohon alkuperäiseen tasoon. Ap on onneksi saanut elämänsä kuntoon, samoin kuin monet muut ketjussa aiemmin esiintyneet ja kokemuksiaan jakaneet. Ja sellaisenaan eli vertaistukena  tämä ketju lienee aikoinaan toiminut. Siihen ei näköjään valitettavasti enää ole paluuta, koska tänne ovat pesiytyneet nykyään vaan nämä vänkäri-vakkarit . Jatkakaa rauhassa omaa länkytystänne, toivottavasti jollain muulla otsikolla vielä joskus löytyy joku sen kaltainen fiksu ketju, joka tämäkin oli aikoinaan. Lämmöllä muistan edelleen ap, 28v, MP, Liekki, Hukassa ym ja toivon teille kaikille hyvää ja valoisaa kevään aikaa. 

Vierailija
13264/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Olisi kiva kuulla lisää näistä pettävistä miehistä ja pitkistä avioliitoista. Aletaanko keskustelemaan niistä. Miten mies jäi salarakkaasta kiinni ja jättikö siihen päälle vielä?

Valtaosassa sivusuhteista mitä minun tietoon on tullut, on suhteen toinen osapuoli lopulta tuonut asian tavalla tai toisella julki. Isän sivuhoito lähetti ulkomailta vihjailevan kortin meidän kotiosoitteeseen, ystävän miesystävän viestejä taas hänen salasuhteensa välitti ystävälleni. Tätä olen suuresti ihmetellyt että missä on itsekunnioituksen rippeet, ettei ensin lopeta suhdetta mikä ei selvästi johda mihinkään kuin että alkaisi paljastelemaan suhdemiehen puolisolle josta tämä ei osaa erota oma-aloitteisesti.

No miten näissä tilanne eteni? Voiko tuollainen strategia yleensä toimia että ikää

Mun isäni päätti suhteensa tähän naiseen. Olin toki vasta 10-11, mutta mulle on tullut sellainen mielikuva että hän ei älynnyt uskottomuutensa seurauksia ennen kuin ne räjähti naamalle. Äiti masentui aika vaikeasti. Heille oli tulla ero ja äitillä oli suunnitelmana palata meidän lasten kanssa omalle kotipaikkakunnalleen. Tilanne oli maksaa isälle suhteen lapsiin, parisuhteen, kodin ja tietty tukun rahaa elareiden muodossa. Hän sai äidin puhuttua vielä takaisin. Vuosia heidän suhde oli kuin valtakamppailua. Sitten arki vähitellen tasoitti tunnelmia ja nyt heillä menee hyvin.

Kaveri taas jätti tuon pettävän poikaystävän, eikä ole tainnut juuri ikävöidä.

Vierailija
13265/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän voi palata alkuperäiseen tasoon koska aikaa on kulunut jo monia vuosia ja keskeiset henkilöt saaneet elämänsä järjestykseen. 

Siis taso voi olla sama, ei pidä muitakaan väheksyä, mutta eihän tuo alkuperäinen tilanne nyt mitenkään kanna vaan jotain tilalle. 

Vierailija
13266/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat vääntää nr. 13261   Olen tätä ketjua seurannut alusta asti ja se oli pitkään hyvin antoisaa ja opettavaistakin luettavaa, kuten aika monikin täällä on todennut. Nyt se on jo pitkään ollut joitakin poikkeuksia lukuunottamatta (mm narsisti keskustelu ) tuota samaa jankkaamista, jossa edelleen joku/jotkut pahasti vakkareille katkeroituneet jaksavat edelleen vääntää tuosta vanhasta asiasta. 

Mutta summa summarum, keskustelun taso ei ole palannut  tuohon alkuperäiseen tasoon. Ap on onneksi saanut elämänsä kuntoon, samoin kuin monet muut ketjussa aiemmin esiintyneet ja kokemuksiaan jakaneet. Ja sellaisenaan eli vertaistukena  tämä ketju lienee aikoinaan toiminut. Siihen ei näköjään valitettavasti enää ole paluuta, koska tänne ovat pesiytyneet nykyään vaan nämä vänkäri-vakkarit . Jatkakaa rauhassa omaa länkytystänne, toivottavasti jollain muulla otsikolla vielä joskus löytyy joku sen kaltainen fiksu ketju, jo

Nyt on kyllä pakko sanoa kun osallistuin tuohon narsistikeskusteluun että tämähän menee aivan toisinpäin: jos joku yrittää kirjoittaa itselleen jollain lailla kiinnostavasta aiheesta, saapuu paikalle hämmästyttävän nopeasti joku kenellä ei ole oikeastaan mitään muuta sanottavaa kuin että jankkaa jankkaa ja MP ja ketään ei kiinnosta ja tasotonta jankkaamista ja voi että niitä vanhoja hyviä aikoja ja olitko ajamassa vakkareita pois... Sitten hän esittää että se joku toinen on päästänyt jotkut umpivieraat vauva-palstan kirjoittajat ihon alle :D Voi mennä jollekin läpi, mutta hämmentäminen ja ärsyttäminen on niin läpinäkyvää, ettei ole hetkeäkään epäselvää että kyse on aivan samasta häiriköstä, joka on välillä härkkinyt ns vakkareita, välillä muita, pääasia tuntuu olevan että saa härkkiä.

Mulla on uutinen: 99% tämän palstan kirjoittajista ei ole minkään valtakunnan merkitystä sillä mitä joku nimimerkkiä joskus käyttänyt valitsee tehdä tai olla tekemättä. Jos kaipaa sydänystäviä niin ei ihminen tavallisesti etsi niitä anonyymilta keskustelupalstalta.

Noin, nyt voit palata haukkumaan minut "räksyttäjäksi" :)

Vierailija
13267/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi sentään. Vaikeatajuisuudesta ja pitkistä kommenteista on jo pitkä aika, ei kukaan ole niistä aikoihin maininnut. Kuin ehkä jotkut vakkarien puoltajat ovat nyt jääneet siihen mantraan roikkumaan ja toistavat kuin papukaijat. Ilmeisesti kun muuta eivät taida.  

Eiköhän viimeisin erimielisyys tullut nyt, kun hetken aikaa pystyttiin, ihme kyllä, puhumaan myös muulla suulla kuin, että "ilmiselväähän se nyt on, että aloittajan mies on ollut narsisti", suut tukkoon jos muuta joku sanoo". Sitten alettiin lyödä kehiin lainauksia ja faktoja. 

Täällä kyllä pohdittiin hyvinkin eri puolilta, asiallisesti ja ilman nimimerkkejä ja ehkä saatiin myös uusilta kommentteja.  Mielestäni oikein kiinnostavasti. Ihmeen kauan jopa. Mutta sitten kun olikin liikaa aloittajan tilanteeseen eriävien vaihtoehtojen mahdollisuuksia niin pillastus nousi. Pillastujat olivat kyllä nyt ihan muita kuin kuin nyt syytetään ketjun pilaamisesta. Minun kä

Olen samaa mieltä. Mutta tämä ilmiö toistuu samanlaisena missä tahansa ketjussa mikä rakentuu jonkin teeman ja katsantokannan ympärille. Ketju houkuttelee mukaan ihmisiä, joita aihe jonkun oman elämäntilanteen vuoksi kiinnostaa ja kirjoitukset aletaan ottaa henkilökohtaisesti. Jos siis joku kirjoitti vaikkapa 28:lle että hänen miehellään on luultavasti jo joku liiton ulkopuolinen viritys, aktivoi se selvästi heitä, kenellä oli asumusero päällä ja kolmannen pyörän pelko, kirjoittamaan terävästi vastaan. Sitten kun suhde varmistui, ei saanut ollenkaan tuoda esille sitä, ettei miehen masennus silti välttämättä ollut teeskentelyä vaan joko seuraus tai syy liiton ongelmille. Se triggeröi puolestaan heitä jotka olivat voimaantuneet käytyään läpi eron pettävästä miehestä.

Saman ilmiön saattoi nähdä vaikka sähköautoihin liittyvässä keskustelussa silloin kun ne olivat vielä verrattain harvinaisia. Ihminen tapaa hakea ympäristöstään vahvistusta tekemilleen päätöksille ja harmistua vastakkaisista näkemyksistä koska ne haastavat sen kokemuksen omien päätösten onnistumisesta. Parasta olisi tietysti ymmärtää, ettei kaksi tilannetta yleensä ole yhteismitallisia, vaan jokainen on asiantuntija omissa tarpeissaan, ja ettei yksikään päätös yleensä ole vailla myös negatiivisia seurauksia.

Vierailija
13268/13267 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi sentään. Vaikeatajuisuudesta ja pitkistä kommenteista on jo pitkä aika, ei kukaan ole niistä aikoihin maininnut. Kuin ehkä jotkut vakkarien puoltajat ovat nyt jääneet siihen mantraan roikkumaan ja toistavat kuin papukaijat. Ilmeisesti kun muuta eivät taida.  

Eiköhän viimeisin erimielisyys tullut nyt, kun hetken aikaa pystyttiin, ihme kyllä, puhumaan myös muulla suulla kuin, että "ilmiselväähän se nyt on, että aloittajan mies on ollut narsisti", suut tukkoon jos muuta joku sanoo". Sitten alettiin lyödä kehiin lainauksia ja faktoja. 

Täällä kyllä pohdittiin hyvinkin eri puolilta, asiallisesti ja ilman nimimerkkejä ja ehkä saatiin myös uusilta kommentteja.  Mielestäni oikein kiinnostavasti. Ihmeen kauan jopa. Mutta sitten kun olikin liikaa aloittajan tilanteeseen eriävien vaihtoehtojen mahdollisuuksia niin pillastus nousi. Pillastujat olivat kyllä nyt ihan muita kuin kuin nyt syytetään ketjun pilaamisesta. Minun kä

Mulle riitti keskustelun seuraaminen kun sai lukea jonkun kuudennen kommentin peräjälkeen jostain kopioiduista narsistin tunnusmerkeistä. Minun puolestani voidaan jatkaa eteenpäin niin, että hän pitää uskonsa, että narsismin pystyy toteamaan siitä kuinka joku kuvaa entisen puolisonsa käytöstä eron aikaan ja me muut uskotaan sitten diagnostiikkaan, johon vaaditaan sekä narsisti itse että häntä tutkiva kliinisen lääketieteellisen tutkimuksen ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä