Miksi valtion pitäisi tukea lentoliikennettä esim. Kokkolaan?
Kokkolaan on oikein hyvät junayhteydet ja trendi on muutenkin kohti vihreämpää liikkumista.
Ymmärtäisin tuen sellaisiin kohteisiin, joihin ei oikein mitään muuta järkevää yhteyttä ole (esim. Kuusamoon ei mene junia ja se on kaukana kaikesta).
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kuusamoin kyllä menee express busseja Oulusta etelästä tuleville.
Myös Kajaanista, Rovaniemeltä ja Kemijärveltä.
Ei juna ole ainoa matkustusmuoto pitkilläkään matkoilla.
Ei Saariselällle eikä ei muihinkin talviurheuilu Lapin kohteisiin junat kulje.
Helsinki-Kuusamo on käytännössä 6h junalla Ouluun ja siitä 3h bussilla Kuusamoon. Ei kovin helppo yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Kuusamoin kyllä menee express busseja Oulusta etelästä tuleville.
Myös Kajaanista, Rovaniemeltä ja Kemijärveltä.
Ei juna ole ainoa matkustusmuoto pitkilläkään matkoilla.
Ei Saariselällle eikä ei muihinkin talviurheuilu Lapin kohteisiin junat kulje.
Ajattelin tässä esimerkissä Kuusamoa ihan asukkaiden kannalta, en lomakohteena.
Ei pitäisikään. Lentoyhteydet esim Turkuun tai Poriin ovat myös täysin turhia.
Ne yhteydet on pisnesmiehiä varten. Esim. Boliden kokkola on seudun suurin työnantaja ja verotulot on suuret joka vuosi. Ei olisi ilman noita lentoyhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisikään.
Taidat olla pääkaupunkiseudulta?
Näin helsinkiläisenä minun mielestäni valtion pitää tukea lentoliikennettä helsingistä ulkomaille mm verottomalla polttoaineella ja arvonlisäverottomilla lentolipuilla. Muualla suomessa asuvien lentämistä pitää sitten verottaa senkin edestä.
Mitä ! Onko ihmisiä kehä- 3: n ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ! Onko ihmisiä kehä- 3: n ulkopuolella.
Ei ole. Vain jääkarhuja ja poroja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ! Onko ihmisiä kehä- 3: n ulkopuolella.
No ei nyt sentään ihmisiä.
Kansanedustajia on läpi Suomen, eri maakunnista.
Tottahan joka maakunnassa on oltava on oltava yksi lentokenttä.
Myös yrirysttoimintaa varten on oltava lentokentän joka maakunnassa.
Esimerkiksi Pohjois-Savossa pienessä kunnassa, Vieremällä, on yksi maailman parhaista metsäkone valmistajista Ponsse Oy, joka on suuri työllisäjä ja veronmaksaja alueella.
Miten ulkomaiset ostajat pääsisivät tutustamasn tehtaaseen ja tekemään kauppoja, ellei Helsingistä olisi suira lentoyhteys Kuopioon, josta on vielä lähes 80 km, tehdaspaikkakunnalle.
Tämä yritys tuo vientituloja koko Suimelle, samoin kuin muut metsätaloiden yritykset ympäri Suomea, niin Pohjoisessa Suomessa, kuin muillakin paikkakunnilla, missä paperi- ja muita metsätalouden valmistetasn.
Sama homma metalliteollisuudessa, kuten Lapissa olevan Tornion terästehtaan.
Kun me tuetaan nykyisin puolta Eurooppaa niin ei ruveta ensimmäiseksi karsimaan kotimaasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisikään. Lentoyhteydet esim Turkuun tai Poriin ovat myös täysin turhia.
Porissa on paljon vientiteollisuutta.
Turku on tunnettu ja arvostettu koulutukaupnki yliopistoineen.
Taas tyhmät pelkän nippa nappa peruskoulun läppäiseey luuserit puhuvat asioista, joista heillä ei ole mitään käsitystä eikä padkan vertaa tietoa.
Turussa on myös paljon myös vientiteollisuutta, kuten telakkateollisuutta eli laivanrakennusta.
Kirjoitelkaa luuserit vain asioista, joista satutte jotain tietämään.
Yleensä te typerykset ette tiedä mistään mitään.
Ymmärtäkää, että JOKAINEN Finnairin lento on tappiollinen. Jokainen päivä tuo pari miljoonaa tappiota, joka katetaan verovaroin.
Miksi tappiollista firmaa pitäisi tukea? Antaa mennä nurin vaan tai sitten lentää myös Kokkolaan. Koska myös kokkolalaiset ym maksavat veroissaan Finskin tappioita ja pääjohtajan miljoonan euron vuosliksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajia on läpi Suomen, eri maakunnista.
Tottahan joka maakunnassa on oltava on oltava yksi lentokenttä.
Myös yrirysttoimintaa varten on oltava lentokentän joka maakunnassa.
Esimerkiksi Pohjois-Savossa pienessä kunnassa, Vieremällä, on yksi maailman parhaista metsäkone valmistajista Ponsse Oy, joka on suuri työllisäjä ja veronmaksaja alueella.
Miten ulkomaiset ostajat pääsisivät tutustamasn tehtaaseen ja tekemään kauppoja, ellei Helsingistä olisi suira lentoyhteys Kuopioon, josta on vielä lähes 80 km, tehdaspaikkakunnalle.
Tämä yritys tuo vientituloja koko Suimelle, samoin kuin muut metsätaloiden yritykset ympäri Suomea, niin Pohjoisessa Suomessa, kuin muillakin paikkakunnilla, missä paperi- ja muita metsätalouden valmistetasn.
Sama homma metalliteollisuudessa, kuten Lapissa olevan Tornion terästehtaan.
Suomessa on vain yksi kaupallisesti kunnolla kannattava sisämaan yhteys ja se on Helsinki - Oulu.
Kuusamoin kyllä menee express busseja Oulusta etelästä tuleville.
Myös Kajaanista, Rovaniemeltä ja Kemijärveltä.
Ei juna ole ainoa matkustusmuoto pitkilläkään matkoilla.
Ei Saariselällle eikä ei muihinkin talviurheuilu Lapin kohteisiin junat kulje.