Voihan kökkö. Nyt iski joku tauti ja lauantaina olisi pitkään odotetut juhlat.
Ottaa kyllä niin päähän.
Eilen kurkkua kutisi jonkun verran. Tänään yskin välillä kuivaa yskää ja välillä irtoaa limaa. Koko ajan kutiava/kuiva tunne syvällä kurkussa. Kurkku ei kuitenkaan ole kipeä, vain se outo tunne ihan kuin siellä olisi jotain ylimääräistä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä käyty kaupoilla joten onhan se koronakin mahdollinen.
Juhliin en tietenkään mene jos on oireita. Harmittaa vaan kun on niin pitkään odottanut näitä juhlia ja ihmisten näkemistä joita en ole nähnyt yli kahteen vuoteen.
Ap
Älä harmittele, hoida itseni kuntoon. Nuorenkin on tärkeää levätä ja juoda nestettä, eihän tähän muuta hoitoa ole. Tässä tulee kauhea väsymyskin, joka oli minulle iäkkäämpänä yllätys, ei jaksa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita tässä uudessa koronassa on. Luin Janne Katajan jutun seiskasta, ja hän sanoi että iho ja nivelet särkee. Itsellä oli viime viikolla kova ihosärky ja nivelsärky. Kurkku kipeenä, sydän löi nopeesti, ripuli. En ole tehnyt testiä. Ja yskää myös-en ole tupakoitsija.
Seiska - tuo luotettavien lähteiden äiti :D
Nivelsärky on myös influenssan oire. Maailmassa on vieläkin muitakin tauteja kuin korona.
Lisäksi moni muu flunssa voi aiheuttaa rankemmat oireet kuin korona. Riippuu ihan ihmisestä ja mitä tauteja on tullut sairastettua menneinä vuosina.
Itselläni on ollut monesti flunssia, joissa on ensin kuumetta, sitten järkyttävää nuhaa, viikon verran väsynyt ja kipeä olo, jolloin keuhkoihin on sattunut ja voimat olleet totaalisen poissa. Sitten poskiontelot tukkeutuneet limasta ja kovaa yskää. Nenäkannun käyttöä viikko monta kertaa päivässä. Korvat lukossa ja jatkuvaa niistämistä. Viimein parin viikon jälkeen alkanut lima vähän helpottaa, voimat palautumaan ja korvat aukeamaan. Kolmen viikon jälkeen on voinut pikkuhiljaa alkaa taas harrastamaan liikuntaa.
Tuohon nähden sairastamani korona oli paljon helpompi.
C vitamiinia ja paljon. Hedelmiä marjoja ja vitamiinivalmisteita.
Omkron tarttuu kaikista eniten 3-6 päivää oireiden alusta. Voi olla pidempäänkin, on tartuttava niin kauan kuin kotitesti näyttää plusssaa, mulla muuttui negaksi 10. päivänä. Testi näytti plussaa akan kerran vasta 5. päivänä oireista. Eli testi pitää tehdä monena päivänä.
Eikä sitten todellakaan ryysitä mihinkään juhliin tartuttamaan muita, vaikka sopivasti "parantuisi" juuri ennen niitä. Tämän takia en itse osallistu mihinkään juhliin tällä hetkellä, kun on todennäköistä, että niihin taas ängetään mentaliteetilla "joo, ei ollut koronaa kun ei näkynyt testissä".
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitten todellakaan ryysitä mihinkään juhliin tartuttamaan muita, vaikka sopivasti "parantuisi" juuri ennen niitä. Tämän takia en itse osallistu mihinkään juhliin tällä hetkellä, kun on todennäköistä, että niihin taas ängetään mentaliteetilla "joo, ei ollut koronaa kun ei näkynyt testissä".
"Ei ollut koronaa, kun ei näkynyt testissä (jota en tehnyt)."
"Ei tämä enää varmaan tartu, kun ei ole oireita (ainakaan paljon, köh köhhhhh)"
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo totesin, niin en tietenkään lähde oireisena juhliin. Paikalla sydänsairaita, syövästä toipuneita joilla vastustuskyky alentunut.
Pelottaa hieman että tämä todellakin on korona. Minulla taipumus, että kaikki räkätaudit lyö keuhkoputkiin ja yskät kestää viikkoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain juhlissa taudin ihmiseltä, jonka testi negatiivinen, muuttui seuraavana päivänä, sanoi että tää vaan jotain omaa, mitä nyt juhlissa kuumeisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo totesin, niin en tietenkään lähde oireisena juhliin. Paikalla sydänsairaita, syövästä toipuneita joilla vastustuskyky alentunut.
Pelottaa hieman että tämä todellakin on korona. Minulla taipumus, että kaikki räkätaudit lyö keuhkoputkiin ja yskät kestää viikkoja.
Ap
Parane pian ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä ap että olet vastuullinen. Toivotaan että kurkun ärsytyksesi olisi nopeasti ohimenevää, esim. ilmastointilaitteiden aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä käyty kaupoilla joten onhan se koronakin mahdollinen.
Juhliin en tietenkään mene jos on oireita. Harmittaa vaan kun on niin pitkään odottanut näitä juhlia ja ihmisten näkemistä joita en ole nähnyt yli kahteen vuoteen.
Ap
Tee kotitesti tänään, huomenna ja keskiviikkona. Jos ne on kaikki neg. eikä oireita tule lisää, ei sun tarvii perua. Sit teet varulta vielä testin lauantaiaamuna niin voit olla jo melko varma ettei ole koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain juhlissa taudin ihmiseltä, jonka testi negatiivinen, muuttui seuraavana päivänä, sanoi että tää vaan jotain omaa, mitä nyt juhlissa kuumeisena.
Juu, tämä variantti on just tollanen. Meidän tytär sai koronan kaveriltaan, jolla oireet alkoivat tapaamisesta seuraavana päivänä ja testi oli heti pos. Meidän tyttären oireet alkoivat puolitoista vuorokautta myöhemmin, testi neg. vielä toisenakin oirepäivänä, sit selvä pos. Oireet loppui kolmantena päivänä, testi oli pos. vielä viikon sen jälkeen.
Mitä väliä vaikka olisikin nyt korona? Eilen alkanut, niin vapaaehtoinen karanteeni päättyisi torstain jälkeen. Jos on sillon terve, niin mikään ei estä menemästä. Koronaa on kaikkialla ja itse en edes testaile enää.
Koronaan ei välttämättä viisi päivää riitä
Vähintään kaksi oireetonta päivää ennen juhlia
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä vaikka olisikin nyt korona? Eilen alkanut, niin vapaaehtoinen karanteeni päättyisi torstain jälkeen. Jos on sillon terve, niin mikään ei estä menemästä. Koronaa on kaikkialla ja itse en edes testaile enää.
Näinhän sitä pelataan mitä väliä, minä minä.
Aloittaja vastuullisena ihmisenä ottaa huomioon, että juhlaan tulee todella riskiryhmään kuuluvia ihmisiä. Toki hän ehtii vielä selvittää onko hänellä korona ja pääsee mukaan.
Tsemppiä aloittaja, olet hieno ihminen.
Tämä tauti ei ole kiva :(
Vierailija kirjoitti:
Se on vähi tään 5 päivää, kaksi oireetonta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jospa kuitenkin menisit koronatestiin.
Kuulostaa ihan koronalta. Mulla alkoi kans sellaisella oudolla karhealla tunteella kurkussa, mitä ei ikinä aikaisemmin ollut missään taudissa ollut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sitä pelataan mitä väliä, minä minä.
Aloittaja vastuullisena ihmisenä ottaa huomioon, että juhlaan tulee todella riskiryhmään kuuluvia ihmisiä. Toki hän ehtii vielä selvittää onko hänellä korona ja pääsee mukaan.
Tsemppiä aloittaja, olet hieno ihminen.
Tämä tauti ei ole kiva :(
Jos on riskiryhmää tiedossa, niin toki silloin kannattaa pelata varman päälle. Ei tämä korona tästä kuitenkaan ole mihinkään häviämässä. Jokaisen nyt kuuluisi muutenkin älytä, ettei sairaana mennä juhliin.
Seiska - tuo luotettavien lähteiden äiti :D
Nivelsärky on myös influenssan oire. Maailmassa on vieläkin muitakin tauteja kuin korona.