Moottoripyöräkortti, ajokoe aina hylätty
Olen yrittänyt jo useamman kerran käsittelykoetta ja siitä tulee aina hylsy.
Monellako kerralla teillä meni läpi, olenko aivan toivoton?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ekalla meni nykyinen käsittelykoe läpi. Yhden ylimääräisen ajotunnin otin varmuuden vuoksi. Se vaadittu 5h on todella vähän jos ei aiempaa mp kokemusta.
Ne tehtävät ovat sellaisia että sitten kun oivaltaa, ovat helppoja. Aluksi tuntuu toki vaikealta.
Vaikeimmat olivat hidasajo ja vastaohjaus. Hidasajossa kannattaa painaa kytkintä aika paljon ja pitää kierrokset suht korkealla. Vastaohjaus oli helppoa kun oivalsi että antaa kropan vääntyä lantion kohdalta kun pyörä kääntyy, eli jalat kallistuu pyörän mukana mutta yläkroppa suht suorassa.
Minulle ei opetettu koko vastaohjausta, enkä tosiaan ole ainoa. Kallistusta vaan
Teoria ja käsittely ekalla läpi, inssi tokalla. Tästä muutama vuosi aikaa eikä ole juuri tullut tuon jälkeen ajeltua. Nyt jos pitäisi yrittää mitään noista, niin mahdollisesti teoria saattaisi mennä läpi. Moottoripyöräily on paljon vaikeampaa kuin autoilu ja ota nuo hylkäykset vain viestinä siitä, että tarvitset lisätreeniä juuri käsittelyssä. Se ei todellakaan ole häpeä. Käsittelyvarmuus on moottoripyöräilyn a ja o. Mieluummin reilusti lisätunteja ja kokeen yrityksiä kuin että saisit jotenkin rimaa hipoen läpi kaikki kokeet ja lähdet aikapommina liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Missä vika? Pujottelussa riittävästi vauhtia, katse ajolinjassa, älä katso tötteröihin, muuten ajat niitä päin.
Mullakin oli vaikeuksia, mutta meni läpi. Niin korkea enduro alla, ettei jalat yltäneet lähellekään maata ja liian isot autokoulun ajosaappaat jne.
Huono opettaja, joka ei osaa opastaa oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräkortti on paljon vaikeampi suorittaa kuin auton. Tosi moni yrittää kauan. Älä lannistu. Ja sitten kun saat kortin, ole varovainen liikenteessä. Moottoripyöräilijä on niin suojaton.
Joo tuli jo epäilys että onko tämä sellainen asia jota minun ei kannattaisi jatkaa ollenkaan kun olen niin huono, mutta eiköhän se siitä mene kun saa reilusti vielä harjoitusta eikä kokoajan tuputeta kokeisiin.
2 edellistä koetta olleet kuitenkin kohtuu lähellä, niin ei tässä ehkä vielä kannata luovuttaa
Ap
Kun pääset yli siitä hankalimmasta kohdasta omaat aika paljon harjoitusta kaikkinensa. Oot siis treenannut enemmän kuin ne, jotka pääsevät ekalla. Kaikki se treeni hyödyttää jatkossa.
Liiku vaan autolla jatkossakin, moottoripyöräily on vaarallista
Ekalla meni nykyinen käsittelykoe läpi. Yhden ylimääräisen ajotunnin otin varmuuden vuoksi. Se vaadittu 5h on todella vähän jos ei aiempaa mp kokemusta.
Ne tehtävät ovat sellaisia että sitten kun oivaltaa, ovat helppoja. Aluksi tuntuu toki vaikealta.
Vaikeimmat olivat hidasajo ja vastaohjaus. Hidasajossa kannattaa painaa kytkintä aika paljon ja pitää kierrokset suht korkealla. Vastaohjaus oli helppoa kun oivalsi että antaa kropan vääntyä lantion kohdalta kun pyörä kääntyy, eli jalat kallistuu pyörän mukana mutta yläkroppa suht suorassa.