Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhat ihmiset keksivät aina töitä - eivätkä vain itselleen, vaan myös muille?

Vierailija
27.06.2022 |

Puuhaavat jotain turhaa (jogurttipurkkien huolto ja keräily jne) koko päivän, ja jos itse sanoo heille onnellisena puhelimessa, että nyt on puoli tuntia ihan omaa aikaa, niin sanovat, että siivoapa pari hyllyä keittiön kaapista.

Panee ihan vihaksi.

Teillä samaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kenellekin on työtä.

Minulla on mansikkamaa, jota hoidan ihan yksin. Kylään tuleva miniä haluaisi syödä niitä jäätelön kanssa. En tee elettäkään mennäkseni poimimaan ja miniä hermostuu, että miksi niitä ei ole tarjolla, jos kerran olen niitä kasvattanut.

Aivan oikein, minä tyhmä istutan, kastelen, kitken, suojaan jne. eli teen tätä turhaa työtä, josta ikäluokkani on kuuluisia ja sitten miniän pitäisi saada siitä nauttia.

Semmonen voimafantasia siellä.

Tämmöinen turha fakta turhasta työstä. Nyt noin kolmekymppiset ei pysty edes kotiaan siivoamaan, siihen tarvitaan perhetyöntekijä avuksi. Mansikoiden kasvattaminen katsotaan turhaksi, syömisosuus kyllä kelpaa.

Vierailija
22/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mansikkamaa, jota hoidan ihan yksin. Kylään tuleva miniä haluaisi syödä niitä jäätelön kanssa. En tee elettäkään mennäkseni poimimaan ja miniä hermostuu, että miksi niitä ei ole tarjolla, jos kerran olen niitä kasvattanut.

Aivan oikein, minä tyhmä istutan, kastelen, kitken, suojaan jne. eli teen tätä turhaa työtä, josta ikäluokkani on kuuluisia ja sitten miniän pitäisi saada siitä nauttia.

Tämmöinen turha fakta turhasta työstä. Nyt noin kolmekymppiset ei pysty edes kotiaan siivoamaan, siihen tarvitaan perhetyöntekijä avuksi. Mansikoiden kasvattaminen katsotaan turhaksi, syömisosuus kyllä kelpaa.

Sinunikäiset sai perhetyöntekijät kun kävivät suonikohjuleikkauksessa. Nykyään niitä ei ole edes olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Jos haluan mansikoita, osta rasian. Jos tuntuu kalliilta, en osta. Se siitä.

Jos joku nipottaa jostain mansikoiden kasvatuksesta, lähden pois. Ei kiinnosta.

Vierailija
24/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain traumoja 70-luvulla jokakesäisestä marjojenkeruusta ja kasvimaan kitkemisestä. Huoh.

Puhumattakaan tuon ajan jouluvalmisteluissa, leipomiseen ja jättisiivouksineen, joka yleensä päättyi äidin raivareihin.

-ohis

Vierailija
25/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunikäiset sai perhetyöntekijät kun kävivät suonikohjuleikkauksessa. Nykyään niitä ei ole edes olemassa.

Perhetyöntekijän sai sossun asiakkaat kuten nytkin. Suonikohjuleikkauksen jälkeen sellaista apua ei ollut tarjolla. Poikkeuksena oli perheet, jotka maksoivat avusta täyden hinnan ja sellaiseenhan ei palstamammalla ole millään varaa.

Vierailija
26/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekee vapaaksi

Vierailija
27/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, eivät jaksa poimia vaikka saisivat itselleen ilmaiseksi.

Vierailija
28/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlläs lunastat oman arvosi

Vierailija
29/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ tekee vapaaksi

Niin se näytti tekevän. Pilven reunalla voi kokea olevansa vapaa.

Vierailija
30/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67 v ja niin laiska, että ihana tyttäreni kävi tekemässä minulle suursiivouksen, se kuulema pitää tehdä. Ihana oli kun teki ja täytyy sanoa, että tekevämpää maisteria saa hakea kuin ihana tyttöni on.

T. Kiitollinen äiti

Vierailija
31/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60-luvulla, eikä meitä koskaan pakotettu saati painostettu tekemään koko ajan jotakin hyödyllistä. Kerran äiti pakotti minut nousemaan sängystä noin neljän lomaviikon makaamisen jälkeen, sillä luin vain kirjoja aamusta iltaan ja äidin mielestä voisin tavata kavereita välillä. Olin silloin 12 vuotta, joten näin jälkikäteen muistellen äitini komentelu oli täysin järkevää.  

Mies oli maaseudulta kotoisin ja siellä oli ainainen häärääminen.  Siellä kävin todella harvoin ja erityisesti "marja-aikaan", jolloin anoppi vainaa oli sairas huolesta ehditäänkö tyhjentämään pihan marjapuskat. Niitä marjoja sitten löytyi pakastearkku täynnä hänen kuoltuaan, mutta melkoinen kaakatus niistäkin on käyty niin anoppi vainaan kuin kälynkin toimesta. Käsittämättömän vaikeatajuisia ihmistyyppejä, Uskon, että olisivat mielellään kuristaneet minut hengiltä kun en näyttänyt "oikean naisen ahkeruutta"

Vierailija
32/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutilaat kädet ovat paholaisen palveluksessa, sanoo sananlasku.

Vierailija
33/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset elivät maailmassa, jossa sossu ei lykännyt koko ajan rahaa käyttöön, vaan itse piti niin pestä pyykki kuin  siivota hyllyt. Nykyisin on toisin eli on lupa olla tekemättä, samat asiat saa maksutta, kun ymmärtää valittaa vaikka masennusta. Ei ole pakko tehdä töitä selvitäkseen, riittää, että nyt osaa oikean tahon, jolta vaatia helpotusta elämäänsä.

Vierailija
34/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa et hoidakkaan mansikkamaata sydämen halusta josta olisi mukava jakaa iloa muillekkin?just näitä tyyppejä riitti ennen. Esitystä ja vielä piheyttä:-D

Vierailija
35/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain traumoja 70-luvulla jokakesäisestä marjojenkeruusta ja kasvimaan kitkemisestä. Huoh.

Itsellä sama juttu joka vuosi koulujen kesälomalla, ensin hillojen kerääminen, sitten mustikat ja puolukat. Joka päivä oli pakko lähteä mukaan ja vain sadepäivä pelasti reissulta.

Vierailija
36/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne muutenkin onkin tuollaisia vai onkohan se jokin maaseudun juttu? Tosiaan yhtään tyhjää hetkeä ei päivässä saa olla. Iltapäivällä saa istua hetken kahviaikaan, mutta kaikki muu aika pitää touhottaa jotain.

Vierailija
37/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan perhetyöntekijöitä on nykyään, mutta kodinhoitajia ei ole.

T. Nykyinen perhetyöntekijä ja entinen kodinhoitaja.

Vierailija
38/38 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat sitä sukupolvea, jonka lapsuudessa ja nuoruudessa sekä vielä keski-iässäkin laiskottelua ei katsottu hyvällä ja ihmisen kuului osata itse tehdä paljon sellaisia asioita, joita nykyään ostetaan valmiina tai teetetään muilla. Ei esim. sodanjälkeiselle sukupolvelle olsi tullut mieleenkään, että jollekulle maksetaan ruohonleikkusta tai halkojen hakkusta tai laiturin korjaamisesta tai mökin maalaamisesta. Ne tehtiin itse, kun kerittiin. Nykyään halutaan nauttia lomasta ja maksaa jolekulle muulla töiden tekmisestä.