Yli 30 astetta tänään. Mitä aiotte tehdä?
Kommentit (480)
Löhötä vaan tuuletin jauhaa, koht viilee suihku. Ei oo nälkä mut juomana vesi.
On loma muttei jaksanu lähtee minnekkään.
Tässä mun muotoisessa kuopassa sohvassa löhöön.
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten täällä hihkuttiin onnesta, jee, helteet tulossa! Ja nyt sit jo valitetaan..
Mä en tykkää helteistä mutta kestän tämän ajan, ensi viikolla jo viilenee sopivaksi.
No, kaikki ei hihkunu silloinkaan.. Toivottavasti viilenee! Ei oo montaa päivää kun meteorologi sanoi uutisissa ettei oo mitään takeita, että tää sulkukorkeapaine häviää yhtään mihinkään Suomen yltä. Että voi kuulemma jämähtää viikkokausiksikin niinku 2018.
Rannalle ei voi mennä, kun ei käy kunnon tuulenvirettä, ja veteen en halua mennä. Kotona tuulettimet täysillä ja kevyesti pukeutuneena lomailijan hyvä olla. Sellanen +23 astetta on mainio lomailuun, jaksaa jotain tehdäkin. Nythän tämä menee vaan kylmää siemaillessa, ja varoessa läkähtymästä. Mut mieluummin nyt lomalla, kuin töissä.
165cm/52kg kirjoitti:
Kävin aamusta heittämässä kympin reipasta kävelyä. Iltapäivällä satku fillarilla. Aivan uskomattoman hyvä keli urheilla ja nauttia kesäsäästä :)
Mikä vitsi!
Kokeilin ekaa kertaa tuota märän pyyhkeen neuvoa ja kyllä tää huone ainakin tuntuu viileämmältä kuin normaalisti iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Rannalle ei voi mennä, kun ei käy kunnon tuulenvirettä, ja veteen en halua mennä. Kotona tuulettimet täysillä ja kevyesti pukeutuneena lomailijan hyvä olla. Sellanen +23 astetta on mainio lomailuun, jaksaa jotain tehdäkin. Nythän tämä menee vaan kylmää siemaillessa, ja varoessa läkähtymästä. Mut mieluummin nyt lomalla, kuin töissä.
Mä olen nyt huomannut, että oma kipuraja menee 25 asteessa. Siinä pystyy hyvin olla ulkona ja jos sisällä on yhtä lämmintä, pystyy nukkumaan ilman tuskaista kieriskelyä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on monen unelmasää lomasäänä.
Vierailija kirjoitti:
Karmea sää. Pahin mahdollinen. 27 lämpöä ulkona jo aamulla yhdeksän aikaan. Asunnossa samanverran. Yö oli hikinen. Ei edes tuule yhtään. Ahdistaa, odotan kuumuuden loppumista. Lemmikkieläin makaa vaan apaattisena. Niin minäkin. Olis kyllä kauppaan mentävä, se on tuskainen taival.
Alapeukku siksi koska itse tykkään valtavasti tästä säästä, mutta lemmikin puolesta olen kyllä harmissani. Toivottavasti sinulla on jotkut keinot viilentää sitä..
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten täällä hihkuttiin onnesta, jee, helteet tulossa! Ja nyt sit jo valitetaan..
Mä en tykkää helteistä mutta kestän tämän ajan, ensi viikolla jo viilenee sopivaksi.
Niin hihkui ne, joille se +22 astetta on kylmä. Sellainen sää oli ennen näitä helteitä ainakin etelä-suomessa.
Ja toivottavasti viimeistään ensi viikon alussa palataan siihen samaan. Näillä helteillä menee kesä aivan hukkaan kun mitään ei voi eikä huvita kuumuuden takia tehdä ainakaan päiväsaikaan. Sen sijaan +18-22 asteisina kesäpäivinä on tekemistä vaikka minkälaista eikä mikään jää tekemättä, koska "pska sää" vaan siksi että kaikkea ei ehdi.
Silloin ollaan ulkona aamusta iltaan.
Ymmärrän hyvin, että kaupungissa on nyt tukalaa. Itse mökillä, täällä nämä säät on ihan parasta. Uida voi koska tahansa, veneillä ja viettää koko päivän hiukset märkänä ja uimavaatteissa, ja omat lemmikitkin käy vedessä kahlaamassa ja vilvoittelemassa tarvittaessa.
Suomeen on tullut kunnon vuodenajat taas. Talvet on lumisia ja hitsin kylmiä, kesät on kuumia ja aurinkoisia. Syksyt on kunnon syksyjä ja keväät keväitä.
Tällä hetkellä toivon ja odotan, että tuo aika lupaavan näköinen pilvimuodostelma menee auringon eteen ja kehittyy kunnon ukkosmyräkäksi.
Ja jos näin käy niin sitten lähden joko lenkille tai ainakin menen ulos istumaan. Riippuu miten paljon lämpötila laskee.
Mikä märkäpyyhe vinkki? Kertokaa.
En tee yhtikäs mitään. Olen vieläkin yöpaita päällä nyt klo 14.23 ja saatan olla näin pukeutuneena huomiseen saakka. Aivan liian kuuma mennä minnekään ulos saati sitten tässä kuumassa asunnossa laittaa muuta vaatetta päälle.
Miksi ihmiset ette osta viilentäviä puhaltimia? Maksavat muutamasta kympistä muutamiin satasiin. Em siis tarkoita sellaista propeli- tai tornituuletinta vaan puhallinta, joka oikeasti viilentää ilmaa. Käytän sellaista pari, kolme tuntia ainakin joka päivä näillä kovimmilla helteillä tässä keskipäivän jälkeen. Mikäs tässä hätänä. Vähän töitä vielä tällä viikolla ja sitten kesäloma, muutto ja lapset muuttavat vaihteeksi mun kanssani asumaan. Loppukesästä mökkeilyä ja ehkä jokin ulkomaanlomamatkakin, syksymmällä pari työreissua ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt huomannut, että oma kipuraja menee 25 asteessa. Siinä pystyy hyvin olla ulkona ja jos sisällä on yhtä lämmintä, pystyy nukkumaan ilman tuskaista kieriskelyä.
Mulla 28 astetta kipuraja. Nyt on 35c ikkunoiden luona ja kauimpana 29c. Just otin suihkun, ja kylmää kahvia join.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ette osta viilentäviä puhaltimia? Maksavat muutamasta kympistä muutamiin satasiin. Em siis tarkoita sellaista propeli- tai tornituuletinta vaan puhallinta, joka oikeasti viilentää ilmaa. Käytän sellaista pari, kolme tuntia ainakin joka päivä näillä kovimmilla helteillä tässä keskipäivän jälkeen. Mikäs tässä hätänä. Vähän töitä vielä tällä viikolla ja sitten kesäloma, muutto ja lapset muuttavat vaihteeksi mun kanssani asumaan. Loppukesästä mökkeilyä ja ehkä jokin ulkomaanlomamatkakin, syksymmällä pari työreissua ulkomaille.
Siksi, että useissa on ilman kostutus mukana. Se vasta on, kun ei edes hikoilla voi.
mie paistan piirakoita, kaveri tilas muutama sata kun miu piirakka on paras.