Yli 30 astetta tänään. Mitä aiotte tehdä?
Kommentit (480)
Makaan sisällä tuulettimen edessä.
onneks oon päivän töissä uimahallin korjaushommis, ilmastointi, mutta helvetti kun menen takas opiskelijayksiöön jossa poikaystävä ja minä asutaan kahdestaan niin en enää tiedä, siellä ei voi nukkua eikä elää
Laitoin vaaleat kesähousut ja kävelin pienen lenkin.
Auringon UV-säteily on vaarallista lapsen herkälle iholle. Lapsilla on ohut iho, joka palaa helposti auringossa. Ovatko lapset uimataitoisia? Uimataidottomien lasten valvominen uimarannalla ja vedessä on täyttä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vie lapsenlapset uimaan, saa miniäni hiukan levätä kun nuorin nukkuu.
Olen koko päivän ulkona. Minua ei helle haittaa. En voisi olla sisällä tälläisenä päivänä. Luen kirjaa tai kuuntelen musiikkia. Käyn pienet kävelylenkit. Sisälle vasta puolilta öin. Toki syömässä käyn välillä.
Tänään olen ajellut autolla ympäriinsä, ilmastoidusta sisätilasta nauttien. Olen syönyt myös jätskiä ja kävin ostamassa uusia treeni vaatteita. Hetki sitten söin lounaaksi katkarapusalaatin yhdessä lounaspaikassa.
Illalla sitten kahdeksan aikoihin lähden melomaan 15-20 km pituisen lenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin leikata nurmikon ja siivoilla pensaiden alusia. Tarkenee ainakin.
Ei kantsi leikata näillä säillä. Se lyhyeksi kynitty nurtsi kärähtää ruskeaksi hetkessä. Nyt antaa vaan kasvaa ja muistaa kastella ja leikkaa sitten kun sää paranee ja muuttuu sopivaksi niin kasveille, eläimille kuin ihmisillekin.
Toivottavasti ensi viikon alussa. Ainakin etelä-suomeen olisi luvassa +22 astetta.
Käyn välillä ulkona, terassilla kahvilla tms. Mutta enimmäkseen sisällä ilmastointilaitteen vieressä. Kaupungissa on niin kuuma, että tuntuu kun kengät sulais kadulla. Hyi se. Pitäisi olla enemmän puita kaupungissa, niin ei kuumenisi tämmöseksi pätsiksi.
Pysyn sisällä koko päivän ja lähden lenkille joskus iltakymmenen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetten ihmisten valitusta kuumasta. Täällä pari viikkoa maksimissaan kuumaa ja maailmalla asuu ihmisiä alueella jossa on tukalaa koko vuoden. Täällä ei sitten kestetä sitä paria viikkoa. Ja tuolla köyhissä maissakaan ole kuin muutamilla ilmastointi. Niillä köyhillä ei ole mitään. Lapset hakevat aavikolla vettä kilometrien takaa. Toki itselle kelpaa myös pakkaset, mutta en todellakaan kehtaa väittää etten kestäisi suomen lyhyitä hellekausia. Jos jotain ajattelee niin jättää valituksen pois.
Noissa etelän maissa aurinko laskee ilta kuudelta ja nousee vasta aamulla. Täällä aurinko hohkaa kesällä 20 tuntia vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko päivän ulkona. Minua ei helle haittaa. En voisi olla sisällä tälläisenä päivänä. Luen kirjaa tai kuuntelen musiikkia. Käyn pienet kävelylenkit. Sisälle vasta puolilta öin. Toki syömässä käyn välillä.
Ilmeisesti sulla siis on oma piha. Mikäs siinä on ulkona ollessa näillä säillä kun taatusti löytyy varjoisaakin kohtaa. Aika monikin sisälle pakotettu olisi mieluusti jossain puun varjossa omalla pihalla vaikka lukemassa.
Mutta kun ei ole omaa pihaa niin mihin sitä menee olemaan ulos? Voi käydä kävelyllä, mutta ei sitäkään koko päivää jaksa ja varsinkaan kun kunnolla varjoisia paikkoja ei ole enää missään kun kaikki isommat puut on kaadettu veks. Samasta syystä ei ole paikkoja missä voisi istua vaan kaikki penkit ym on auringossa eikä niissä ole ketään muutakaan nauttimassa lämmöstä. Ei siis kelpaa ne edes hellefaneille.
Sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla kotona sisällä vaikka lämmin sielläkin on. Ei kuitenkaan niin kuuma kuin ulkona ja saa olla vaikka alasti sekä pääsee suihkun alle.
Mulla palaa naama nykyään TODELLA herkästi,joten pyrin nyt olemaan sisällä :(
Viikko sitten täällä hihkuttiin onnesta, jee, helteet tulossa! Ja nyt sit jo valitetaan..
Mä en tykkää helteistä mutta kestän tämän ajan, ensi viikolla jo viilenee sopivaksi.
Etätöissä kotona. Ilpo puhaltaa vieressä ja sisälämpötila on mukavat 23 astetta. Kun päästään töistä, syödään ja katsotaan leffaa. Illalla ulos kun vähän viilenee. Menisin myös helleiltoina uimaan, mutta täällä meillä päin on sen verran sinilevää, että nyt ei uiminen houkuta.
MGTOW-polku on vilpoinen ja hyvä poikalapsen vaeltaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetten ihmisten valitusta kuumasta. Täällä pari viikkoa maksimissaan kuumaa ja maailmalla asuu ihmisiä alueella jossa on tukalaa koko vuoden. Täällä ei sitten kestetä sitä paria viikkoa. Ja tuolla köyhissä maissakaan ole kuin muutamilla ilmastointi. Niillä köyhillä ei ole mitään. Lapset hakevat aavikolla vettä kilometrien takaa. Toki itselle kelpaa myös pakkaset, mutta en todellakaan kehtaa väittää etten kestäisi suomen lyhyitä hellekausia. Jos jotain ajattelee niin jättää valituksen pois.
Noissa etelän maissa aurinko laskee ilta kuudelta ja nousee vasta aamulla. Täällä aurinko hohkaa kesällä 20 tuntia vuorokaudessa.
No on täällä silti paremmat olosuhteet jos vähän miettii. Pakolaisleirit, slummit yms täynnä ihmisiä kurjuudessa. Ja jos mietti jotain tyypillisiä asuntojajin ulkomailla niin ei tietoakaan ilmastoinneista. Ei täällä ole mitään hätää. Mutta valitus on silti suurta. Kukaan täältä ei kestäisi viikkoakaan niissä oloissa. Siinä mielessä vahvoja ihmisiä. Ja joku mainitsi Ukrainan. Sielläkin soditaan säästä riippumatta ja sodassa yleensäkin. Ei voi säätä valita. Itseä ihmetyttää , kun ei kestä paria viikkoa hellettä yhdessä maailman kylmimmistä maista.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, oon nyt maaseudulla hirsitalossa, laudoitettu, ilmalämpöpumppu ja järveen vou pulahtaa. Eriasia kaupunki kodisaa johon menen n kkden päästä. Toivottavasti silloin on viileempää ja satelee.
Miten ilmalämpöpumppu toimii ja paljonko kuluttaa tuollaisessa talossa?
Ollaan vastaavassa, ilman pumppua, koska on ollut käsitys ettei ilmalämpö toimi vanhassa talossa, joka luonnostaan falskaa vähän joka nurkasta.
Töissä toimistolla, työhuoneessa 28 astetta lämmintä. Käytävillä vähän viileämpää, käyn siellä välillä tauolla.
Luotiliivit yllä ja kypärä päässä. Siihen vielä muu taisteluvarustus päälle. Rankkaa on.