Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten maksetaan vuokra?

Kokematon
27.06.2022 |

Ekaa kertaa maksamassa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirretään sovittu summa rahaa vuokranantajan tilille sovituin viitenumeroin.

Vierailija
2/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin muutkin laskut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimuksessasi pitäisi olla vuokranantajan tilinumero jonne sovittu vuokrasumma maksetaan. Jos ei ole viitenumeroa, voit pankkisi sivuilla kirjoittaa viestikenttään esim "kesäkuun 2022 vuokra".

Onnea omaan asuntoosi 🤗

Vierailija
4/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirretään sovittu summa rahaa vuokranantajan tilille sovituin viitenumeroin.

Tai jos viitettä ei ole annettu, voidaan viestikenttään kirjoittaa tyyliin "heinäkuun vuokra Asuntotie 1 a 1"

Vierailija
5/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maksetaan lasku? Matematiikankirja on laskuja täynnä...

Vierailija
6/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävän sävyisiä vastuksia. Moni opiskelija vuokraa nyt ensimmäistä kertaa elämässään oman asunnon. Nuori tuttavani ihmetteli samaa asiaa. 

AP, jos vuokrasit asunnon suurelta toimijalta olet todennäköisesti saanut tai saat vuokranmaksuerittelyn. Se lähetetään postissa paperisena tai usein sähköisesti sähköpostiisi. Yleensä se tulee nopeasti, muutaman päivän kuluessa siitä kun allekirjoitit vuokrasopimuksen. Jopa samana päivänä. Se annetaan usein samassa yhteydessä kuin sait vuokrasopimuksen sekä muut vuokraamiseen, muuttoon ja asumiseen liittyvät ohjeet.

Samaa erittelyä käytetään koko vuoden ajan. Jos vuokra muuttuu, saat uuden erittelyn. Jos erittelyä ei ole tullut, ota yhteyttä vuokranantajaan joka lähettää sinulle uuden erittelyn. 

Vuokranmaksuerittelyssä ilmoitetaan eräpäivä, tilinumero, maksettava summa sekä viite. Älä unohda viitettä. Se on välttämätön. Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
7/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra kannattaa laittaa menemään nettipankissa toistuvana maksuna, eli silloin ei tarvitse itse joka kuukausi muistella maksuajankohtaa. 

Vierailija
8/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muut vuokraan liittyvät kulut, kuten perusvesimaksu.

Vierailija
9/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra kannattaa laittaa menemään nettipankissa toistuvana maksuna, eli silloin ei tarvitse itse joka kuukausi muistella maksuajankohtaa. 

Kun maksaa oikeasti itse, pysyy kärryillä taloudestaan.

Vierailija
10/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maksaa oikeasti itse, pysyy kärryillä taloudestaan.

Silloin voi myös käydä niin, että unohtaa vuokran maksamisen.

Me olemme asuneet tässä aso-asunnossa yli 20 vuotta ja yhden (1) kerran unohtaneet maksaa vastikkeen. Elämässä oli paljon muuta stressiä ja kumpikin kai luuli, että toinen on maksanut. Opimme, että aso-yhtiö siirtää maksun perintätoimistolle tasan kahden viikon kuluttua sen kummemmin ilmoittelematta. Jouduimme jälkikäteen maksamaan perintäkirjeestä ja lisäksi viivästyskorkoa, ei se iso summa ollut, alle 6 euroa, mutta kyllä se kyrsi.

Vierailija
11/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ikävän sävyisiä vastuksia. Moni opiskelija vuokraa nyt ensimmäistä kertaa elämässään oman asunnon. Nuori tuttavani ihmetteli samaa asiaa. 

AP, jos vuokrasit asunnon suurelta toimijalta olet todennäköisesti saanut tai saat vuokranmaksuerittelyn. Se lähetetään postissa paperisena tai usein sähköisesti sähköpostiisi. Yleensä se tulee nopeasti, muutaman päivän kuluessa siitä kun allekirjoitit vuokrasopimuksen. Jopa samana päivänä. Se annetaan usein samassa yhteydessä kuin sait vuokrasopimuksen sekä muut vuokraamiseen, muuttoon ja asumiseen liittyvät ohjeet.

Samaa erittelyä käytetään koko vuoden ajan. Jos vuokra muuttuu, saat uuden erittelyn. Jos erittelyä ei ole tullut, ota yhteyttä vuokranantajaan joka lähettää sinulle uuden erittelyn. 

Vuokranmaksuerittelyssä ilmoitetaan eräpäivä, tilinumero, maksettava summa sekä viite. Älä unohda viitettä. Se on välttämätön. Onnea uuteen kotiin!

Mulla ei yksityisellä vuokranantajalla ole koskaan ollut mitään erittelyitä tai viitteitä käytössä. 

Vierailija
12/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sentään eikö vanhemmat enää opeta nuorille mitään?

Vierailija
13/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei, silloion kun voi olla varma ettei tule tilinylityksiä. Kaikilla ei vain taloudellinen tilanne ole niin hyvä, etteikö joutuisi varmistamaan tilillä olevan riittävästi rahaa.

Vierailija
14/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, ei kukaan voi olla noin avuton

Vierailija
15/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei yksityisellä vuokranantajalla ole koskaan ollut mitään erittelyitä tai viitteitä käytössä. 

Suuret vuokranantajat käyttävät erittelyitä.

Jos viite on annettu, sen käyttäminen on välttämätöntä.  Viite ohjaa maksun oikealle vuokrasopimukselle sekä asiakkaalle. Jos vuokranantaja on yksityinen henkilö joka vuokraa vain 1-2 asuntoa, viitteen puuttuminen ei aiheuta yhtä helposti sekaannusta. Viitettä ei ehkä edes ole annettu. Silloinkin on oman oikeusturvan vuoksi välttämätöntä laittaa viestikenttään vuokra-asunnon tarkka osoite. Tällöin voi todistaa maksun olleen nimenomaan vuokranmaksu.

Suurella vuokranantajalla voi olla yli 30 000 vuokra-asuntoa. Viitettä ei tällöin voi jättää pois.

Vierailija
16/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei, silloion kun voi olla varma ettei tule tilinylityksiä. Kaikilla ei vain taloudellinen tilanne ole niin hyvä, etteikö joutuisi varmistamaan tilillä olevan riittävästi rahaa.

Oman elämänhallintaan kuuluu myös se, että käydään töissä, säästetään ja pidetään huolta että tilillä on rahaa kun on laskunmaksun aika. Kyllä tuntuu olevan vaikeaa ihan yksinkertaistenkin asioiden hoitaminen!

Vierailija
17/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy äidiltäs

Vierailija
18/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sentään eikö vanhemmat enää opeta nuorille mitään?

Mun vanhemmat ei ainakaan ole opettaneet. Jos joskus jotain erehdyin kysymään niin vastaus oli :

"Hmph, opettele itse ottamaan selvää asioista "

Olin sitten todella uusavuton siinä kohtaa kun piti aikuista leikkiä.

Vierailija
19/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli, ei kukaan voi olla noin avuton

Luulen että voi vaikka en haluaisi uskoa asiaa.

Vierailija
20/52 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänhallintaan kuuluu myös se, että käydään töissä, säästetään ja pidetään huolta että tilillä on rahaa kun on laskunmaksun aika. Kyllä tuntuu olevan vaikeaa ihan yksinkertaistenkin asioiden hoitaminen!

Vuokra ja asumiskulut yleensä, ovat suurin yksittäinen maksu useimpien ihmisten elämässä, eikä kaikilla ole sen suuruista puskuria, vaikka sitä toki suositellaan. Pienistä tuloista on lähes mahdoton säästää sellaista summaa puskuriksi. Eikä tässä mielestäni ole kyse elämänhallinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme