Kuinka nykyäänkin voi olla lomallaan näin läheisriippuvaisia naisia (eikä kyse pikkulasten vanhemmista)
Perinteisiä argumentteja:
"Kyllä loma täytyy yhtä aikaa miehen kanssa olla, mitä mä yksinkään tekisin?"
"Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään."
"Kenen muun kanssa muka voisin mitään tehdä?"
Mitä hittoa?
Kommentit (127)
Lasten vanhemmat ei yleensä lomailekaan yhdessä, vaan peräkkäin, varsinkin alakoululaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
So?
So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.
Kuten kenen muun? Mulla on vanhemmat kuolleet, sisaruksia ei ole ja ystävät lomailee perheineen. Yksinkö pitäisi koko loma nyhjätä? Samahan se olisi silloin olla sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Ukonretale? No mulla on ainakin niin kiva mies ja ihana perhe, että HALUAN lomailla heidän kanssa. Oletko tullut ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivaa mieheni kanssa.
Eikö ole ikinä kivaa yksin tai kenenkään muun kanssa, jos miehesi vaikka haluaisi tehdä jotain muuta lomallaan kuin pitää sinua kädestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, tämä joka lomailee miehensä kanssa, sanoo suoraa ettei mies tee juuri mitään ja on tylsää seuraa :D
Jossain mökillä käyvät ja ukko on kännykän ja tv ääressä koko ajan :D
Kaveri laittaa viestiä kuinka tylsää on kun toinen ei tee mitään, mutta ei hänellä ole "varaa" yksinkään tehdä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ikinä kivaa yksin tai kenenkään muun kanssa, jos miehesi vaikka haluaisi tehdä jotain muuta lomallaan kuin pitää sinua kädestä?
Eikö äiti päästä Perttiä leikkimään Riston kanssa? Vai mikä on ongelma?
Hyvä kysymys. Silti on olemassa tässäkin maassa tuloluokka nimenomaan naisvaltaisilla aloilla, joilla ei ole mahdollisuus esimerkiksi matkusteluun ilman puolisoaan. Kaikki tulot menevät yhteisen elämän pyörittämiseen. Harmillista, mutta kaikilla ei ole ollut tietoa ja ymmärrystä valita toisin. Toiset taas ihan oikeasti pitävät matala palkkaisesta työstään. Asiat ovat usein huomatavasti monitahoisempia kuin väitetään. Se ei pääsee unohtumaan, kun viettää aikaa muiden kuin omissa ympyröissään.
Me yritämme järjestää mieheni kanssa vähän vuosittain yhteistä lomaa jo ihan siitäkin syystä, että puoliso on parasta reissuseuraa. Hänen kanssaan ei tarvitse kinastella nähtävyyksistä tai joudu parin päivän shoppailukierteeseen. Toki onneksemme voimme molemmat maksaa reissumme itse, ja matkustelemme siten myös erikseen ystäviemme kanssa, jolloin lomien yhtä aikaisuudella ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?
Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Kuten kenen muun? Mulla on vanhemmat kuolleet, sisaruksia ei ole ja ystävät lomailee perheineen. Yksinkö pitäisi koko loma nyhjätä? Samahan se olisi silloin olla sinkku.
Eli heti jos lomaa ei vietetä yhdessä, koko parisuhde on turha? Ok
Kenen kanssa sitä sitten pitäisi lomailla jos ei oman perheensä? Läheisimpien ja rakkaitten ihmisten .. Tuntuisi kyllä kurjalta viettää lomat täysin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, tämä joka lomailee miehensä kanssa, sanoo suoraa ettei mies tee juuri mitään ja on tylsää seuraa :D
Kaveri laittaa viestiä kuinka tylsää on kun toinen ei tee mitään, mutta ei hänellä ole "varaa" yksinkään tehdä :D
Sinun kannattaa kysyä suoraan ystävältäsi, eikä tehdä oletuksia ystäväsi loman perusteella muiden lomista.
Minun kaverillani on taas mies jota ei kiinnosta mikään.
Ehkä auton rassaus ja tv.
Silti kaveri on aina haluamassa lomansa juuri miehensä kanssa, ja lopulta hän makaa lomat apaattisena ja masentuneena kun he eivät kumminkaan tee mitään. Siis yhtään mitään.
Vuodesta toiseen. En tajua tätä yhtälöä. Loman jälkeen odottaa töihinpaluuta, kun "taas oli niin tylsää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa kysyä suoraan ystävältäsi, eikä tehdä oletuksia ystäväsi loman perusteella muiden lomista.
Olen kysynyt ja vastaus on että ei ole mitään muutakaan ja on edes joku jolle jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.
Kenen kanssa sinä vietät lomasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Eli heti jos lomaa ei vietetä yhdessä, koko parisuhde on turha? Ok
Onhan se turha, jos ei viihdytä yhdessä vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa sitä sitten pitäisi lomailla jos ei oman perheensä? Läheisimpien ja rakkaitten ihmisten .. Tuntuisi kyllä kurjalta viettää lomat täysin erikseen.
No varmaan se on sitten parempi vaikka joka kerta on masentunut loman jälkeen, kun oli niin tylsää-en ymmärrä miksei sitten etsi uusia ihmisiä tai tee vaikka yksin jotain kivaa. Mikä pakkomielle lomailla miehen kanssa, jos olet suorastaan alakuloinen lopulta?
So?