Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Trombosoitunut peräpukama

Epätoivoinen äiti
26.06.2022 |

Epätoivoinen juuri synnyttänyt äiti täällä hakee apua, neuvoja, kohtalontovereita tai jotain.

Raskausaikana alkoi pukamavaivat (ei kivuliaat) jotka pahenivat todenteolla synnytyksessä. Peräaukkoon ei enää näkynyt pukamien keskeltä ja kipu on ollut sietämätön.
Eilen uskaltauduin päivystykseen jossa kirurgi viilsi pukaman auki ja puristi ulos kaksi isoa hyytymää. Kipu helpotti hieman, mutta palasi illalla takaisin. Tänään uusi keikka. Eri kirurgi, viisi viiltoa ja yli 10 (!!!!!!!!!) hyytymää pihalle. Operaatio kesti puolisen tuntia ja oli kivuliaaksi kuin synnytys tai mikään kokemani kipu aikaisemmin.
Peräaukolle laitettiin tuppo kuivia taitoksia joiden pitäisi olla paikallaan huomiseen.
Istuessa tuntuu edelleen kipua ja ahdistaa jo valmiiksi kun en tiedä johtuuko viilloista ja siitä kun pukamia rovelletiin niin kauan vai onko tilalle tullut taas uusi hyytymä.
Kolmatta kertaa en enää kykene toimenpiteeseen menemään. Häivääköhän kovat kipeät hyytymät itsestään jos moisia on taas tullut

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen äiti kirjoitti:

Jostain syystä mun kommentit ei tule läpi. Liekö liian yksityiskohtaisesti yritän kertoa :D

Tilanne tällä hetkellä ihan ok. Hyytymää ei ole tullut (koputtaa puuta x 100000) ja pukama ehkä hieman pienentynyt. Ts. ei ole enää niin turvoksissa. Oon suihkutellut monta kertaa päivässä niin kuumalla vedellä kun vaan takapuoli kestää ja samalla litistellyt pukamaa.

Kamalaltahan tuo näyttää, mutta en tosiaan uskalla mihinkään leikkauksiin lähteä. Toipuminen ilmeisesti todella raskasta ja siksi noita ei juuri edes tehdä.

Ap sen jälkeen kun olet suihkutellut kuumalla kannattaa ihan viimeiseksi vielä pukamaa suihkuttaa kylmällä jolloin verisuonet supistuvat. Ja vielä jos on pukamiin taipuvainen niin aina ulostuksen jälkeen eka lämmin suihkutus ja lopuksi tuo kylmä suihkutus. T pukamamista joskus kärsinyt

Vierailija
22/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä edelliseen. Tiedän, että toipuminen tulee olemaan luultavasti äärimmäisen kivuliasta ja kamalaa, mutta tämä asia vaivaa minua niin paljon, että se on sen arvoista. Ja kyllähän ihmiset (varsinkin naiset) tekevät itselleen hurjempiakin toimenpiteitä, esim. rasvaimut ja rintaimplantit...

Oletko käynyt jo juttelemassa kirurgin kanssa? Tule ihmeessä kertomaan sitten millainen leikkaus oli , toipuminen jne!

Mulla jää varmasti ihan kamalat hetulat tuonne, että niitä odotellessa kunhan tuo varmasti kunnolla paranee

24/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoinen äiti kirjoitti:

Jostain syystä mun kommentit ei tule läpi. Liekö liian yksityiskohtaisesti yritän kertoa :D

Tilanne tällä hetkellä ihan ok. Hyytymää ei ole tullut (koputtaa puuta x 100000) ja pukama ehkä hieman pienentynyt. Ts. ei ole enää niin turvoksissa. Oon suihkutellut monta kertaa päivässä niin kuumalla vedellä kun vaan takapuoli kestää ja samalla litistellyt pukamaa.

Kamalaltahan tuo näyttää, mutta en tosiaan uskalla mihinkään leikkauksiin lähteä. Toipuminen ilmeisesti todella raskasta ja siksi noita ei juuri edes tehdä.

Ap sen jälkeen kun olet suihkutellut kuumalla kannattaa ihan viimeiseksi vielä pukamaa suihkuttaa kylmällä jolloin verisuonet supistuvat. Ja vielä jos on pukamiin taipuvainen niin aina ulostuksen jälkeen eka lämmin suihkutus ja lopuksi tuo kylmä suihkutus. T pukamamista joskus kärsinyt

Hei kiitos vinkistä! Oon tosiaan pelkällä kuumalla suihkutellut niin vessareissun jälkeen kun ihan muuten vaan. Eli kylmää vettä perään siis !

Vierailija
25/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko käynyt jo juttelemassa kirurgin kanssa? Tule ihmeessä kertomaan sitten millainen leikkaus oli , toipuminen jne!"

En vielä, elokuussa olen menossa. Lupaan, että tulen kertomaan.

26/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli synnytyksen jälkeen takamus kaikkein kipein juuri pukamien vuoksi. Onneksi meni parissa viikossa pahin kipu ohi ja nyt kun kuukausia on jo kulunut, on peppu palautunut ennalleen. Tsemppiä ap:lle.

Ap kiittää!

Huomenna tulee synnytyksestä tasan kaksi viikkoa ja viimeisimmästä viiltämisestä tänään tasan viikko. Istuminenkin alkaa luonnistua jotenkin.

Täytyy tosin sanoa etten ole moista kipua kokenut koskaan ennen. Kylmät väreet menee kun lukee noita kirurgin kirjauksia: pistopuukolla viillot viiteen eri kohtaan. Saadaan +10 erikokoista hematoomaa puristettua ulos

Huhhuh

Vierailija
27/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok mutta turha lykätä kortisonia. Hirudoi Fortea vaan, voi käyttä vaikka koko ajan (alan lääkärin neuvo, Eiran sairaalasta).

Vierailija
28/37 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää!

Huomenna tulee synnytyksestä tasan kaksi viikkoa ja viimeisimmästä viiltämisestä tänään tasan viikko. Istuminenkin alkaa luonnistua jotenkin.

Täytyy tosin sanoa etten ole moista kipua kokenut koskaan ennen. Kylmät väreet menee kun lukee noita kirurgin kirjauksia: pistopuukolla viillot viiteen eri kohtaan. Saadaan +10 erikokoista hematoomaa puristettua ulos

Huhhuh[/quote]

Tämä kuulostaa jo suunnilleen samalta, kuin olisit käynyt leikkauksessa. Ei mikään ihme, että tekee "hieman" kipeää....

Vierailija
29/37 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩

Vierailija
30/37 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli anaalimasturboinnin jälkeen ulkoneva peräpukama, siis ulospäin pullahtanut peräaukon ulkopuolelle. Ei ole lähtenyt pois. 

Vierailija
31/37 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
32/37 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuli anaalimasturboinnin jälkeen ulkoneva peräpukama, siis ulospäin pullahtanut peräaukon ulkopuolelle. Ei ole lähtenyt pois. 

Kerrothan peräpukaman syyn myös, jos lääkärin pakeille menet.

Vierailija
33/37 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kaksinkertaisti viilletty auki trombosoitunut pukama. Eka kerralla lääkäri ei suihkauttanut muuta kuin kylmäspaytä ja sattui ihan kamalasti. 

Toisella kerralla pyysin puudutuksdn. Peräaukon alue puudutettiin ja ei sattunut yhtään se toimenpide. Eli kyllä voi puuduttaa. 

Vierailija
34/37 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla vastaava tilanne päällä. Synnytyksen jälkeen tyhjennettiin vastaava, pienen luumun kokoinen erittäin kipeä trombosoitunut pukama. Se kipu mitä ennen toimenpidettä koin on kyllä kadonnut, mutta istuminen edelleen mahdotonta ja siellä on edelleen erittäin isot pukamat, vaikkei enää painaessa kipeät. Enemmän sitä haavan parantelua, ja ylipäätään kirvelyä ja sellaista että peräaukon edessä on paljon tavaraa mikä ei sinne kuulu. Sanoit, että sulla kuitenkin helpotti tilanne ja pukama/pukamat kutistui. Kuinka kauan sulla meni että tilanne helpottui? Ja kuinka pieneksi pukama lopulta kutistui tuosta luumusta? Kiitos etukäteen vastauksesta. 

Vierailija
35/37 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että lopulta tilanne rauhoittui ja pukama kutistui, kauan tässä meni aikaa? 

Vierailija
36/37 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
37/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Mulla vedettiin 17 v sitten kolmesti trombosoituneet auki

Peräreikä jäi kamalan näköiseksi, kolme kookasta hetulaa, joissa myös pukamakudosta

Vaiva häiritsi vuosia ja tiistaina sitten leikattiin

Mulla ei oo ollu ollenkaan kipuja - hyvät lääkkeet kyllä ja ensimmäistä kertaa vuosiin näen mun reiän! ilman et pitää siirtää hetuloita

Olin varautunut koviin kipuihin -mut vielä ei oo ollut

Kakalla oon käynyt jo 5 x , ei ongelmia siinäkään

Huomenna jo 4. päivä