Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen, mitä kerrot juhannuksenvietostasi työpaikan kahvipöydässä tai muille uteleville?

Vierailija
26.06.2022 |

Suututtaa kun tiedän jo että kohta puhelin pirisee ja äitini utelee vaikka varsin hyvin tietää mitäs tuli juhannuksena tehtyä. No *ttu ei yhtään mitään, ei niin taaskaan yhtään mitään. Minne sitä yksinäinen menisi, katsomaan porukoiden ilonpitoa. Ja sitten vielä joudun tekemään tiliä asiasta ##57=?&

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelen etten kuullut kysymystä, jos kysymys toistetaan, leikin kuollutta.

Vierailija
22/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että en tehnyt mitään, ei se mua hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehdella ei kannata. "Ei mitään erikoista kotona vaan", on ihan hyvä vastaus. Itse olen samassa tilanteessa, ei siinä ole hävettävää.

Luin kirjaa, kävin kävelyllä ja uimassa, katsoin pari leffaa ja järjestelin vähän laatikoitakin.

Vierailija
24/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä huonoa käytöstä provosoida tai ilkeillä vastaukseksi vain siksi, että on itse ollut juhannuksena yksin. Ei mitään raskaita valituksia että ei ole rahaa mihinkään tms

Sen voi sanoa ihan häpeilemättä että kotosalla meni, laittoi ruokaa jne

Miksi pitäisi hävetä sitä jos ei ole rahaa mihinkään? Miksi sen kuuleminen on kuulijalle raskasta? Voitko avata?

Siksi koska ei ihmiset halua kuulla oikeita kuulumisia koska siitä voisi tulla vaikea olo, ihmiset haluaa kuulla kevyttä positiivista hömppää tai sitten kysymys on esitetty vain, koska niin 'kuuluu' tehdä kohteliaisuudesta.

Vierailija
25/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisenä sitä jatkossakin pysyy, jos työpaikalla esittää että ei kuullut toisen kysymystä tai vastaa tahalleen provosoiden.

Yksinäisyydestä tai rahanpuutteesta voi puhua myös työkavereille mutta sille pitää valita oikea hetki ja tunnelma ja aikaa. Kevyeen rupatteluun sellaisten tiputtelu voi olla raskasta.

Vierailija
26/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisenä sitä jatkossakin pysyy, jos työpaikalla esittää että ei kuullut toisen kysymystä tai vastaa tahalleen provosoiden.

Yksinäisyydestä tai rahanpuutteesta voi puhua myös työkavereille mutta sille pitää valita oikea hetki ja tunnelma ja aikaa. Kevyeen rupatteluun sellaisten tiputtelu voi olla raskasta.

Mikä siinä on raskasta? Ei mua ainakaan haittaa kuulla jos työkaveri toteaa ettei ole rahaa. Ei meillä kellään ole kun ollaan hoitajia kunnalla.

Vierailija
27/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylyä esittää että ei kuule toisen puhetta.

Vierailija
28/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpuute on tässä maassa tabu, josta ei saa mainita kuin korkeintaan anonyymina keskustelupalstoilla. Muuten sitten eletään vaikka pikavipeillä ettei kukaan vaan ajattelisi, eikä kiusaantuisi siitä, että jollain toisella ei ole rahaa. Sairas yhteiskunta.

Vierailija
29/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tylyä esittää että ei kuule toisen puhetta.

Vittuako utelee? Ihme ilpo

Vierailija
30/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on raskasta? Ei mua ainakaan haittaa kuulla jos työkaveri toteaa ettei ole rahaa. Ei meillä kellään ole kun ollaan hoitajia kunnalla.

Senkin voi sanoa monella tapaa, esitetyt näpäytykset kysyjälle ei ole niitä hyviä tapoja. Jos sanoo vaikka että rahasta tiukkaa, olin sitten kotona ja tein sitten sitä ja tätä on ihan ok

Jos esittää kuuroa tai sanoo että ei ole mihinkään rahaa ja lopettaa keskustelun, on ikävää keskustelua

Vierailija
31/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön miesvaltainen työpaikka, jossa ketään ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kukin tekee vapaa-ajallaan. Jokainen istuu huomisen omassa huoneessaan ja tuijottaa omaa työputkeaan. Vielä kerran eläköön huuto työpaikalle, jossa työ oikeasti vie niin mukanaan, että siinä eletään täysillä mukana.

Vierailija
32/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkin voi sanoa monella tapaa, esitetyt näpäytykset kysyjälle ei ole niitä hyviä tapoja. Jos sanoo vaikka että rahasta tiukkaa, olin sitten kotona ja tein sitten sitä ja tätä on ihan ok

Jos esittää kuuroa tai sanoo että ei ole mihinkään rahaa ja lopettaa keskustelun, on ikävää keskustelua

Huh olisipa _raskasta_ olla tuollaisella työpaikalla jossa on sinun kaltaisia lumihiutaleita, joiden kanssa kommunikointi on kuin kananmunankuorilla kävelyä: pitää varoa jokaista sanaansa ettei vaan lumihiutale koe näpäytyksenä, raskaana tai kiusallisena ihan realistisia asioita kuten rahanpuute. Onneksi meillä töissä keskitytään ihan työntekoon.

Vierailija
33/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sen rahanpuutteisen pitäisi kaiken puutteen ja häpeän lisäksi miettiä vielä pahoittaako jonkun mielen ikävällä keskustelutyylillä? Voi herranterttu sun kanssas...

Vierailija
34/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se riitä tukkimaan suut jos sanoo että oli kaalimato kaverina. 

Vierailija
35/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin mukavat ihmiset voi olla yksinäisiä?

Vierailija
36/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että juhannus meni rauhallisesti kotona. Ei kai enempää tarvitse kertoa. 

Vierailija
37/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan sanoin että "ystävien kanssa" yksilöoäi ättä sen tarkemmin

Vierailija
38/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan utelijat on kiusallisin ja röyhkein ihmisryhmä. Eräskin tivasi vuosien ajan minulta asumismuotoani, puolisoani, puolisoni sosioekonomista asemaa, jne. Sisällään kihisevän raivon suorastaan näki kun en kertonut hänelle yhtään mitään ympäripyöreiden vastausten lisäksi. Hän lopulta päätteli, että olen pelottava, kannan jotain synkkää salaisuutta ja puolisoni on varmaan vankilassa.

Todellisuudessa asumme ihan hulppeassa omassa talossa ja puolisoni on varakas yrittäjä. Lisäksi sellaisessa luottamustoimessa etten nähnyt tarpeelliseksi mainostaa kuka puolisoni on. Itsekään en köyhästä suvusta tule, vaikka en anna sen näkyä päällepäin esim. vaate-, laukku- tai autovalinnoissa.

Vierailija
39/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se riitä tukkimaan suut jos sanoo että oli kaalimato kaverina. 

Kaalimato - Tupperware - kutsut. 

Vierailija
40/50 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatöissä ja projektin kimpussa sain valmiiksi auton siivouksen. Luin matkailumainoksia, ei huvita lähteä ruuhkiin.

Ruuhkia olen välttänyt, rauhallisesti tässä voimia tankkasin. Kauheat ruuhkat ei kannata lähteä, tubtuu hyvältä kun ympäristö on hiljainen.

Näin teen aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi