Parhaalle ystävälle ei aikaa ikinä? Muille kavereille kyllä
Vähän ihmetyttää kun henkilö joka usein mainostaa että olen paras ystävä joka hänellä on ikinä ollut, ei koskaan pyydä kylään tai ehdota tapaamista. Sen sijaan vähän väliä kertoo kyläilyistä ja menemisistä muiden kanssa
Viestittelee ja soittelee kyllä. Mutta luulisi että joskus ehdottsisi jotain yhteistä tekemistä jos pitää parhaana ystävänä. Ihmetyttää vähän.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (14)
Minäkin olin tuollainen "paras ystävä". Tarkoitti siis sitä, että minulle kipattiin murheet ja ongelmat silloin kun niitä oli, muulloin piti muiden kanssa hauskaa.
Sanookohan se kaikille muillekin, että he ovat heidän parhaita ystäviään?
Vierailija kirjoitti:
Sanookohan se kaikille muillekin, että he ovat heidän parhaita ystäviään?
No samaa olen miettinyt..
Paras = fiksuin ja luotettavin. Sitten on ne hauskat kaverit, joiden kanssa lähdetään baanalle.
Eikä sillä, pärjään hyvin ilman hänen seuraansa. Enkä itse ole tainnut hänelle ikinä sanoa että hän olisi paras ystävä tms.
Mutta hän on tuota niin moneen kertaan puhunut. Siksi vähän ihmetyttää, että puhuuko hän ihan puuta heinää kaikille. Itselleni tämä tilanne on ok, mutta ihmettelen vain tätä ristiriitaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin tuollainen "paras ystävä". Tarkoitti siis sitä, että minulle kipattiin murheet ja ongelmat silloin kun niitä oli, muulloin piti muiden kanssa hauskaa.
Täällä myös yksi tällainen "paras ystävä". Eli minulle on käyttöä, kun tarvitaan kuuntelijaa tai halutaan puhua jostain luottamuksellisesti. Hauskaa pidetään sitten muiden kanssa. Mun kanssa ei myöskään lähdetä harrastamaan mitään, olen ehdottanut jo monta vuotta sitten yhtä talvilajia ystävälleni, mutta ei ole oikein innostunut. Nyt keväällä ilmoitti, että aikoo ensi talvena alkaa harrastamaan tätä lajia uuden ystävänsä kanssa. Jep, aika kauan mun kesti tätä tajuta, mutta eihän me mitään parhaita ystäviä enää olla.
Tämä on niin surullista
Meillä on perhekaverit, jotka ovat tulleeet meille kylään, meidän mökille kylään, meidän perheen juhliin jne. Piti tehdä kaikkea yhdessä. Oli niin paljon yhteistä. Puheet olivat suureelliset yhteisestä asumisesta, matkoista, harrastuksista ja tekemisistä Vähän amerikkalaiseen tyyliin sitten kun
Yht äkkiä alkaa vaikeudet perheen äidin kanssa:
Kuulen muilta äideiltä, että pitäneet Hoplopissa vanhemman lapsensa synttärit, suurinpiirtein kaikki kutsuttu, paitsi meidän perheen jättivät pois. Meillä kaksi lasta muka parasta ystävää, jotka olisivat nauttineet 🥺🥺😓
Tämän jälkeen kuulin lukuisista reissuista, lähti ulkomaille ihan puolituttujen uusien ystävien kanssa. Asia jota puhuttu ja suunniteltu yhdessä. Me, luotettavina ihmisinä, ei voitu eikä voida ymmärtää, miksi jauhaa että tehdään yhdessä kun ei ole aikomustakaan, ja vielä vähemmän sitä että jättää ns parhaat ystävät ulkopuolelle.
Henkilö teki siis näillä monilla peräkkäisillä asioilla selväksi että emme olekaan parhaita kavereita perheenä, eikä mitenkään.
Lopetti seuraamasta Instassa, lopetti molemmat miehensä kanssa tykkäämästä meidän lasten jutuista (lapsellista).
Ajattelen, että kertoo henkilöstö enemmän kuin minusta.
Ajattelen, että on sisimmässään epävarma, ja ajattelen, että me löydämme parempia ystäviä. Sellaisia, että ei tarvitse kuulla matkoista 1/2 tuttujen kanssa, ja että meille järjestyy aikoja harrastuksiin ja yhteisiin tapaamisiin.
Tänä vuonna ei ole järjestynyt kertaakaan. Jos laitan hänelle viestiä, ei ilahdu, eikä ehdota mitään.
Itse olen hyväksynyt, että tälläisiä aikuisia elää joukossamme.
Hoviin kelpaat Ap, mutta et tasavertaiseksi. Ohareihin kelpaat, mutta et luotetuksi. Seuraan kelpaat, mutta niin että vain sinä ehdotat ja järjestät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin surullista
Meillä on perhekaverit, jotka ovat tulleeet meille kylään, meidän mökille kylään, meidän perheen juhliin jne. Piti tehdä kaikkea yhdessä. Oli niin paljon yhteistä. Puheet olivat suureelliset yhteisestä asumisesta, matkoista, harrastuksista ja tekemisistä Vähän amerikkalaiseen tyyliin sitten kun
Kuulen muilta äideiltä, että pitäneet Hoplopissa vanhemman lapsensa synttärit, suurinpiirtein kaikki kutsuttu, paitsi meidän perheen jättivät pois. Meillä kaksi lasta muka parasta ystävää, jotka olisivat nauttineet 🥺🥺😓
Tämän jälkeen kuulin lukuisista reissuista, lähti ulkomaille ihan puolituttujen uusien ystävien kanssa. Asia jota puhuttu ja suunniteltu yhdessä. Me, luotettavina ihmisinä, ei voitu eikä voida ymmärtää, miksi jauhaa että tehdään yhdessä kun ei ole aikomustakaan, ja vielä vähemmän sitä että jättää ns parhaat ystävät ulkopuolelle.
Henkilö teki siis näillä monilla peräkkäisillä asioilla selväksi että emme olekaan parhaita kavereita perheenä, eikä mitenkään.
Lopetti seuraamasta Instassa, lopetti molemmat miehensä kanssa tykkäämästä meidän lasten jutuista (lapsellista).
Ajattelen, että on sisimmässään epävarma, ja ajattelen, että me löydämme parempia ystäviä. Sellaisia, että ei tarvitse kuulla matkoista 1/2 tuttujen kanssa, ja että meille järjestyy aikoja harrastuksiin ja yhteisiin tapaamisiin.
Tänä vuonna ei ole järjestynyt kertaakaan. Jos laitan hänelle viestiä, ei ilahdu, eikä ehdota mitään.
Hoviin kelpaat Ap, mutta et tasavertaiseksi. Ohareihin kelpaat, mutta et luotetuksi. Seuraan kelpaat, mutta niin että vain sinä ehdotat ja järjestät.
Tuo rauhoittaa ja helpottaa, kun käsittää että tuollainen henkilö on jollain lailla tosi hukassa itsensä kanssa/häiriintynyt.
Tarvitsee sinua heikompia pönkittämään itseään. Matkii perässä ihan kaiken mitä teet.
Kannattaa antaa olla.
Olen ehkä vähän eri linjoilla kuin monet muut kommentoijat, mutta minusta on ihan luonnollista, että eri ystävien kanssa tehdään eri asioita. Pidän itse baareissa ja esimerkiksi festareilla käymisestä, ja minulle on vuosien aikana muodostunut käsitys siitä, keiden ystävistäni kanssa on juhliessa hauskaa ja keiden ei. Joku, joka ei ole kovinkaan antoisaa bileseuraa, voi olla erinomainen kaveri vaikka teatteriin. En koe itsekään jääväni ulkopuoliseksi, jos minut jätetään kutsumatta vaikka vaellusretkelle, sillä kyllähän läheiset ystäväni tietävät, että en ole ollenkaan erähenkinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin surullista
Tutustuin kanssa lasten kautta tälläiseen. Kaikki on niin ihanaa, mutta yhtään ei voi luottaa. Sanoo toista ja tekee toista. Jo yliopistossa oli tälläisiä tyyppejä. Rasittava eukko
Mainostaako hän edelleen että olet paras?
Jos ei niin hän on saattanut muuttaa mieltään.
Kannattaa katsoa peiliin. Käyttäydytkö alentavasti häntä kohtaan? Oletko arvostellut liikaa?
Oletko raskasta seuraa?
Toisaalta hänellä voi olla jotain muita syitä jotka eivät liity sinuun laisinkaan.
Ehkä hän ei jaksa antaa itsestään juuri nyt mitään kenellekään muille kuin ns pakollisille.
Minun paras ystäväni raahaa lapsensa aina mukaan, kun ehdotan tapaamista. Tämä on mielestäni selvä viesti siitä, että hän ei oikeastaan halua tavata minua, vaan haluaa yhteistä aikaa lapsensa kanssa ja minä olen vain väline siihen, että he voivat kahdestaan lähteä esim. kahvilaan. Minun seuraani ei siis oikeasti kiinnosta.