Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄKUISTEN ALKUVIIKKO**

Vierailija
17.10.2006 |

Kesäkuiset huhuu!!

Missäs te kaikki piileskelette? Vai oletteko niin väsyneitä ja pahoinvoivia, että aika menee levätessä? Toivottavasti ette! :-) En nimittäin eilen enkä tänään löytänyt minkäänlaista viestiketjua meille. Siksi päätin aloittaa sellaisen.

Omaan napaan kuuluu väymystä ja alakuloisuutta, kaikki tuntuu ärsyttävän, eikä mikään oikein kiinnosta. Lisäksi vatsa on turvoksissa varsinkin iltaisin ja onhan tuo nälkäkin jo lisääntynyt... Olikin pari kuukautta ihanaa, kun ei ollut koko ajan nälkä. Edellisen raskauden aikana oli jatkuva nälkä ja vielä pahempi nälkä oli sitten, kun poika syntyi ja siitä 6 kk eteenpäin, kun imetys kulutti niin paljon. Nyt saa taas aloittaa sen jatkuvan miettimisen mitä seuraavaksi söisi, ettei liian epäterveellisesti tulis syötyä!

Onko joku meistä jo käynyt neuvolassa? Mulla on eka neuvola 1.11. Aika pian siis, kun aika menee näin nopeasti.

Mukavaa viikkoa kesäkuisille! Ja pienille elämänaluille tarrasukkia! :-)

Kesäntuuli 5+5 ja poika 9kk

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille kesäkuisille!

N. rv 4+6 tai 5+0 (kierto 26-29) on menossa ja vähän tännekin puolen ajattelin vilkuilla. Vaarallisilla vesillä mennään ja tietty vielä kaikki, myös keskenmeno, on mahdollista. Mites noi raskausviikot muuten lasketaan, mulla kk-kierto on viimeisen 6 kk:n aikana ollut kahdesti 27 päivää, kahdesti 28 päivää, kerran 26 päivää ja kerran 29 päivää - viimeisin oli 27 päivää. Tulikohan tarpeeksi epäselvästi ilmaistua. :o

Vierailija
2/19 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin saan aikaiseksi kirjoittaa!

Olo edelleen epätodellinen mutta toisaalta uskomattoman seesteinen ja luottavainen. Vuodentakaisen keskenmenon rv 7+0 muistot ovat vielä tuoreessa muistissa mutta aion nyt nauttia tästä alkuraskaudesta niin kauan kuin voin. Olo on todella mainio; olen ehkä normaaliakin energisempi ja hyväntuulinen (ainakin vielä). Välillä huimaa ja heikottaa, rinnat on vähän arat ja turvoksissa, alavatsassa riipaisee aina äkkiliikkeissä sekä uskomattoman voimakas metallinmaku suussa! Toisaalta toivoisin oikein kunnollisia raskausoireita että tuntuisi todemmalta tämä raskaus mutta kun edellisetkin alkuraskaudet ovat menneet ilman pahoinvointia niin tuskin sitä tulee nytkään. Ultra on 31.10. ja jos kaikki on ok, seuraavana päivänä neuvola.

Geddy Lee rv 5+5 (tytöt 02 ja 04)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys muille tähän ketjuun kirjoittaineille!

Eli viikkoja kasassa kuukautisista laskien 5+2. Ei kyllä meinannut uskoa, sillä jätettiin pillerit pois syyskuussa ja tämä oli ensimmäinen kierto ilman pillereitä...mutta viikkoja on tosiaan kasassa vielä niin vähän, että ei vielä kattoon hypitä. Ensimmäistä siis odotellaan.

Oireita on jo pikkuhiljaa alkanut tulla. Alaselkää ja mahaa jomottaa, rinnat ovat turvonneet ja arat, röyhtäilyttää ja yöunet ovat katkonaiset. Siinäpä sitä jo kerrakseen ;).

Alkuraskauden ultraan ajattelin yksityiselle mennä. Neuvolaan kait soitellaan vasta noin 3vk kuluttua?

Vierailija
4/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kesäkuiset! Tällä kertaa melko hyvin nukuttu yö takana, heräsin " vasta" 6 maissa. Eilen nimittäin heräsin varmaan 5 jälkeen, enkä saanut enää unta. Olinkin aika rätti koko päivän. Mites muilla nukkumispuoli? Tuntuu, ettei koskaan saa tarpeeksi yöunta ja vaikka väsyttää kuinka, niin herään itsekseni 6 maissa. Liekö tää jotain hormoonihyrrää vai piilevää stressiä, vaikka töissäkään ei ole erityisen kiire tällä hetkellä. Päikkäreitä tekis mieli ottaa, mutta se ei onnistu kuin viikonloppuisin. UNTA PALLOON!

Vierailija
5/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin porskutellaan eteenpäin, eilen juuri huomasin tienneeni kaksi viikkoa olevani raskaana. Onhan tämäkin jo jotain, kun aika tuntuu matelevan :). No, ensi tiistaina on varhasiraskauden ultra, joten on ainakin jotain mitä odottaa.

Täällä olo on ihan hyvä. Pientä ällötystä on, mut ei pahaa. Kaikki raikas maistuu, esim. hedelmiä ja mehua menee aiempaa enemmän.

Joku kyseli viikkojen laskemisesta epäsäännöllisessä kierrossa. Ekassa ultrassa ne viimeistään tarkentuu. Nyt voit mielestäni laskea ne keskimääräisen kierron mukaan. Ei se niin tarkkaa ole, ainakaan aluksi.

Neuvolaan ainakin meillä suositellaan soitettavan noin viikolla 8. Itse varasin ajan, kun kävin esikoisen kanssa 2-vuotistarkastuksessa. Aika on vasta 10+6 viikolla.

Minullakin on univaikeuksia. Herään keskellä yötä ja sitten en saa millään unta. Onneksi tämä ei toistu joka yö. Mutta kyllä välillä väsyttää, kun en osaa nukkua päiväunia, eikä ne viikolla olisi edes mahdollisiakaan.

Mukavaa viikkoa minunkin puolesta!

Tiinuli74 6+1

Vierailija
6/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kyllä ole minkäälaisia univaikeuksia. Paitsi aamuyöllä heräsin pari kertaa ihan kamalan pahaan oloon. Lähinnä vaan vaikeutena on se, että en saa nukuttua tarpeeksi. Eli siis ihan turkasesti väsyttää koko ajan. Ja odottelenkin jo kovasti tytön päikkäri aikaa.:)

Ihan kamalaa kyllä tää pahoinvointi! En muistanutkaan miten tää osaa olla kauheaa. 24h on oksennus kurkussa. Tuntuu, että päivä päivältä muuttuu kamalammaksi. No onneksi tää ei ikuisesti kestä.

Nyt on lähdettävä tytön kanssa ulos leikkimään. Jospas se piristäs vähän omaakin oloa.

Tuuli@

Vierailija
7/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uuden uutta ei kerrottavana, kuvotus on hiukan hellittänyt, mutta NÄLKÄ on ihan koko ajan. Pari tuntia kunnon ruuan jälkeen ja taas pitää saada ruokaa. Ja keskellä yötä herään siihen , että maha kurnii... Joten UULA: kärsii täällä muutkin univaikeuksista;) Ärsyttää vaan, kun unta tosiaan tarvis, esikko nukkua puksuttaa pitkästä aikaa ihanan levollisia yöunia, ja minä se vaan valvon mouruavan mahan kanssa kun aina ei jaksais nousta syömään esim. 3.30...

pikku-pupunen, rv 5+5

Vierailija
8/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin vapaapäivästä pojan kanssa. Ilma on mitä ihanin, aurinko paistaa ja syksy on kyllä mielesäni kauneimmillaan tällaisina päivinä. Ulkonakin pyörähdettiin pikku lenkki koiran kera, vaikkakin molemmat ollaan vähän räkäisiä.

Muuten olo on ollut suhteellisen ok. Parina viimeisenä päivänä tai lähinnä iltana on ollut lievää kuvotusta, rinnat vähän arat ja turvonneet ja kiukku nousee sadasosa sekunnissa =) Jotenkin tässä vaan odottelee enemmän niitä oireita tulevaksi, että tuntuisi olevansa " oikeesti" raskaana " ) Neuvolan varasin kanssa jo ja sinne mennään 31.10. Viikkoja on silloin kasassa 8+1 eli aiemmin kuin esikoista odottaessa.

Ensi viikolla pääsen vihdoin odottamaani alkuraskauden ultraan! Sen päätin investoida, koska yksi tuulimunaraskaus takana, niin haluan varmistua oikeasti odottavani.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!

Chappi 6+2

Vierailija
9/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä sivusta käynyt seurailemassa keskusteluja ja nyt uskaltaudun itsekin kirjottelemaan muutaman sanasen (olen tosi laiska kirjottelemaan, mutta muutama sananen silloin tällöin onnistunee?!?!)!

Edellinen vierailuni tällä palstalla oli syyskuisissa -05, esikoiseni täytti 28.9. vuoden....kyllä aika rientää!

Nyt tein alkuviikosta testillä (Aconilla) haamun (menkat ois pitäny alkaa joskus viime viikolla, tosin edellisen imetyksen jäljiltä ovat olleet aika epäsäännölliset).

Raskaus oireet on kyllä melkoisen selkeät. Loppuviikosta olis tarkotus tehdä vielä varmistus-testi oman mielenrauhan vuoksi!

Oireissa täällä piisaa...Rinnat aristaa, pinna todella kireellä, lämpöä ollut kohta 3vk, nenä on ihan tukossa, vatsaa kivistelee, ruoka ei maistu, pulssi hakkaa ja väsymyksestä huolimatta TODELLISIA nukahtamis-vaikeuksia! ...Tämä kaikki on kun toisintoa edellisen odotuksen alkutaipaleelta!

Ensimmäinen lapsonen oli meille iloinen yllätys-vauva, mutta tätä toista ollaan tehty ihan suunnitelmallisesti! Eka odotus meni todella kivuttomasti (alun tahmeuden jälkeen). Synnytys oli helpohko ja nopea, ja vauva-aika hurahti pikavauhdilla...onneksemme esikkomme on ollut tosi kiltti ja tyytyväinen vauva!

Nyt vähän jännittää kaikki tuleva! Olen tällä hetkellä työttömänä ja hoidan vauhti-veikkoamme kotosalla...ja näyttää siltä, että työ-jutut saa unohtaa taasen joksikin aikaa! ...Tosin liikutaanhan sitä vielä " vaarallisilla" vesillä. Jatkoa ei vielä viitsisi kauheasti pohdiskella, kunhan saa nämä muutamat viikot onnekkaasti ohitse...sitten voi alkaa mietiskelemään työ/perhe- kuvioita uudestaan!

Nyt vaan pitää keskittyä nautiskelemaan kotona olosta ja koittaa kasata voimia tuleviin koitoksiin!!!

Kovasti onnenpotkuja kanssa-sisarille!

Poistun nyt hyvin ansaituille nokosille (kunhan vaan saisin jotekin tuon pää-kopan tyhjennettyä ja mielen " rennoksi" ! Pienet nokoset tekisivät tosiaankin poikaa!!!!!!

Nennu rv5+jotain ja poika 09/05.

Vierailija
10/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäs siltä että meille on tulossa kolmas lapsi kesäkuussa =)

Testin tein viimeviikolla torstaina. Menkat oli muutaman päivän myöhässä ja jotenki itse tiesin ja aavistin olevani raskaana.

Mulla on nyt ollu outoa mahakipua. Vähän huolestuttaa, mut toivon vaan, että kaikki on ok ja kivut on kohdunkasvukipua tmv..

Välillä myös mietityttää oma jaksaminen kolmen pienen lapsen kanssa. Esikko on nyt 3v8kk ja kuopus on 1v6kk. Eiköhän sitä kuitenkin jaksa, jostakin niitä voimavaroja sitten vaan kaiketi tulee.

Nyt kun vaan selviäisi tästä alusta kunnialla ja ilman kaameta pahoivointia. Esikosita odottaessani mulla oli ihan kamala pahoinvointi.

Neuvolaan menen 3.11, silloin yritetään kaiketi kuunnella sydänääniä. Sen jälkeen pääsen sitten varaamaan ekan ultran.

Jaksamista kaikille meille ja hyvät voinnit myös! =)

T: Lauriina rv7+1

Vierailija
11/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku univaikeuksista kysyi.. mulla ei ole minkäänmoista univaikeutta voisin nukkua vaikka kellon ympäri. tuo meidän poika heräilee vieläkin öisin ja usein välillä on parempia öitä mutta ääärgh taasen viime yönä oli huono yö ja heräs 5 kertaa:(

tänään ollu toosi ihana ilma ja ollaanki oikee urakalla ulkoiltu. raitis ilma tekee ihmeitä:) (hah miten rasittavan kuulonen tuo raitis ilma tekee ihmeitä) ootteko muuten muut huomanneet että onko teillä pinna kireämmällä kun ennen.. itellä ainakin tulee välistä ihme kiukku kohtauksia turhista asioista ja pienet asiat raivostuttaa!

huomenna olis sit aamulla se alkuraskauden ultra ja mua pelottaa ja jännittää niin paljon että mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin. eli ens yönä voi olla univaikeuksia:(

pää taas jotenkin tyhjä hih niinku aina.. joten jätän palstatila muille kirjoittajille:)

t:börri rv 6+3 poika 10kk

Vierailija
12/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänne tupsahtanut mukavasti lisää porukkaa... Enskojakin tunnistin :)

Mulla ollut vähän huonoa oloa muutama päivä. Ei niinkään pahoinvointia, vaan selkää jomottaa/koskee jatkuvasti ja pahenee iltaa kohden. Tänään ja eilen tuntui lisäksi parikertaa vihlaisuja vasemmalla alamahalla. Ihan kun olisi munasarjan kohdalla. Yritän olla ajattelematta asiaa enemmälti, mutta väistämättä km:n riski pyörii mielessä. Selkäkivut on nimittäin vähän menkkamaisia :( Nuo vihlaisut taas toi heti mieleen kohdunulkopuolisen... Kääk, kun näitä ei sais nyt miettiä!

Mietin, että tilaisko ajan varhaisultraan, vai menenkö vaan päivä/hetki kerrallaan.. Neuvolaan en ole vielä soittanut, enkä ainakaan tällä viikolla soita, katsellaan...

Noh, onneksi sentään rinnat on vielä arat ja turvonneet ja lämmöt pysynyt ylhäällä ja välillä vähän etoo :)

Mukavaa iltaa kaikille

T:Remukka rv 6+4

Vierailija
13/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas täällä.:)

Alkuraskauteen kuuluu just noita kuvailemisiasi vihlovia kipuja munasarjojen kohdalle ovat niitä kohdun kasvukipuja.:) Mulla tuntuu samanlaista vihlomista ja välillä repäiseviä kipuja, jos tekee äkkiliikkeitä. Ja muutamat kesikset on kertoneet pinoissa, että kärsivät alaselkä kivuista, että nekin voi kuulua alkuraskauteen.

Mutta siis vaikka itseäkin näillä viikoilla pelottaa km ja kaikki mahdollinen mikä voi mennä pieleen niin alku raskauteenhan kuuluu kaikennäköisiä nipistelyjä ja vihlontoja.

Onnea ultraan!:)

Vierailija
14/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se löytyy osoitteesta:

http://groups.yahoo.com/group/kesakuunkullanmurut2007/

Tervetuloa mukaan!

tontunäiti 5+2

Vierailija
15/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oirelistaan pitää vielä lisätä kamala jano etenkin iltaisin...onkohan ihan normaalia? Vessassa ei kuitenkaan tarvi normaalia enempää juosta. Ihanaa, että meitä kesäkuisia on jo näin paljon :).

Vierailija
16/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällimmäinen tunne tällä hetkellä. Olen niin väsynyt koko ajan, että en jaksa tehdä yhtään mitään! Viikon verran on kuvottanut ja välillä enemmänkin, oksennus ei sentään tule, mutta öklötys-olo on aika inha tunne, mutta ah, niin odotettu : )

Huomenna lähden tytön 8 v. kanssa Tukholman risteilylle ja näin aika kuluu taas parin päivän osalta nopeasti.. Mulla on ens viikolla neuvola ja sit kahden viikon päästä toinen ultra jo, kärsimätön kun olen ja pelokas.

Joku mainitsi jatkuvasta nälästä, mulla sama tunne ja pelkään, että liikunnan puutteessa syön itselleni heti alkuraskaudessa ylimääräisiä kiloja. Liikuntakaan ei ole maittanut kun väsymys ollut niin kovaa, mutta pitää yrittää skarpata

Nyt pitää lähteä nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä

Lauruska 7+3

Vierailija
17/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin, vaikka tuskin tulen tänne ahkerasti kirjoittamaan. Tällä hetkellä päällimmäisenä on väsymys ja kuvotus. Huonoon oloon auttaa parhaiten syöminen, vaikka mitään ei teekään mieli. Lihon varmasti jo alkuraskaudessa, sillä täytyy pysyä toimintakunnossa lasten takia. Neuvola-aika on vielä varaamatta.

Lauriina! Huomasin erityisesti sinut, sillä meillä on samankaltainen tilanne. Meillekin on kolmas tulossa. Esikoinen on 3 v 7 kk ja toinen 1 v 6 kk. Oma jaksaminen mietityttää myös täällä.

Onnittelut kaikille odottajille! Jaksetaan!

Tiu 7+5

Vierailija
18/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla viikkoja kai suunnilleen 5 ja eilen tein positiivisen testin, tuntuu todella uskomattomalta. Ensimmäinen raskaus aluillaan ja kaikki on vielä niin uutta. Minulla myös noita univaikeuksia, mutta pahaa oloa ei onneksi vielä ole ollut. Tänään sattui mahaan jonkin verran, mutta se ei ollu normaalia mahakipua vaan enemmänkin poltetta, onko muilla ollut vastaavaa ja onkohan se normaalia? Lisäksi huolettaa se, että en tiennyt olevani raskaana ja join pari viikkoa sitten reilummin alkoholia. Mistään en ole löytänyt tietoa alkuraskauden alkoholin aiheuttamista vaaroista. Onko kohtalotovereita? Muuten olen voinut loistavasti ja käynyt lihaskuntojumpissa.

Vierailija
19/19 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirryn tuolta toukokuisista tänne teidän joukkoon. menkkojen mukaan mun piti olla jo pidemmällä mut tänään ultrassa selvis että raskausviikkoja onkin vasta 7. eli ovis on ollu myöhempään kun oletin. mulla on kaksi lasta 01 ja 05 syntyneet ja nyt yllättävän nopeesti tämä kolmas ilmoitti tulostaan, ei kerenny olee kun kolmet menkat edellisen synnytyksen jälkeen joka oli siis vuosi sitten. edellisen raskauden pahoinvointi oli tosi rajua ja sitä kesti viikolle 17 asti. nyt on viikon verran ollu pahaa oloa ja toivon ettei tämä tästä pahenis! syöpötyttää aivan älyttömästi mutta kun se on ainut keino pitää ykä loitolla niin eihän se auta kun syödä! sainkin just ne huimat 22 kg pois mitkä viime raskaudessa tuli. joten taas mennään..

Onnea matkaan meille kaikille!!!