Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, lähdetkö asunnosta jos miehellä juhlat 1krt/v??

Vierailija
26.06.2022 |

Tämä ei olekaan niin itsestään selvyys. Miten on, onko ongelma lähteä anopille lasten kanssa puuhamaahan jos mies kavereineen viettää asunnolla pari päivää? Koska hyvä mies niin kaikki on tip top, että siitä ei jää kiinni.

Itse lähtisin ihan mielellään silloin pois jos nainen kavereineen haluaa olla kämpillä. Vaikka kerta kuukaudessa :D

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen puhtauden ja siisteyden järjestäisi? Sinä vai vaimo? Missä vieraat nukkuisivat? Oletko varma, ettei kukaan heistä joisi itseään humalaan?

Mitä ihmettä? No kämpällä nyt olisi muutenkin perussiistiä ja jokainen mies "järjestää" sen siisteyden ihan olemalla kuten miehen kuuluu, ei mikään elukka. En tiedä mihin ikäluokkaan viittaat, mutta ainakin tuntemani miehet ovat jopa tarkempia tietystä järjestyksestä tai siisteydestä mitä monet naiset. Vieraille on aina nukkumapaikkoja, ainakin kolmelle neljälle. Patjat ja sohva ja voi etukäteen sopia että ottaa patjan mukaan. Olen aivan varma, että useat juovat itsensä kovaankin humalaan ja kuka päihtyy milläkin tavalla. Mutta kaikki ovat hyvällä tuulella, nauttivat elämästä ja toisten tarinoista. ..se on kuin pistäisi rahaa pankkiin.

- Eri

No tämän tekstin perusteella ehdoton ei. Lapsiperheessä ei OLE perussiistiä, se vaatii runsasta ja säännöllistä siivoamista, ja jos ei tuon vertaa tajua, ei voi kutsua vieraita.

Ja minä en halua kotiini humalaisia. Ja se raja minulla on täysi oikeus asettaa.

Vierailija
62/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sinä tarvitset miesseuraa, niin miksi tarvitset sitä juuri kotona? Jos vaimoa nyt ei huvita laittaa lapsikatrasta autoon ja yöpyä äidilläsi. Toi on oikeesti vaimolta melkoinen uhraus, hoitaa lapsia ihan koko vkl saamatta itse lepoa ennen maanantain työpäivää.

Niin kuten aiemmin on mainittu kyseessä siis miesporukka vanhoja kavereita. Olisiko tilanne eri, jos lapsia ei olisi tai jos lapset olisivat jo teinejä ja voisivat mennä mummolaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi kutsua kavereitaan kylään kerran vuodessa? Eikö se ole myös hänen kotinsa? Miten voi vaimolle olla niin vaikeeta lähteä reissuun pariksi yöksi. Jos perhe on samalla kotona, ei musiikin kuuntelu onnistuisi enää klo 22 jälkeen.

Niitä juhlia varten voi vuokrata vaikka mökin. Ei tarvi ajaa lapsia pois kotoaan.

Mökki ei ole lainkaan sama asia ja jos sitä alun perin on vaikka ollut joku pyöräretki suunnitelma mutta se on peruuntunut. Uskon, että lapsille se ei olisi niinkään ongelma, jos pääsisivät kylpylään tai puuhamaahan :)

Vuokramökki on erittäin kelpo ratkaisu majoittaa vieraat. Siellä ei ole perheen henkilökohtaista omaisuutta ja lakanat sekä pyyhkeet voi usein vuokrata myös, joten niitä ei tarvitse mukaan.

Ja hyi hele, en mene varmasti minnekään kylpylöihin lasten kanssa.

Vierailija
64/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoaan ei pidä kenenkään lähteä jos mies tuo porukkaa omavaltaisesti.  Kai semmoinen toisi muidenkin kotiin kaikkea, kun nainen ei voi sanoa mitään.  Nähty on kuinka vaikea on saada lähtemään pois, jopa neuvotaan naista, sinunhan se oikeasti kuuluu poistua.

Vierailija
65/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Tunnen miehen kaverit ja kohtuu käyttö on heille tuntematon käsite. Järjestettiin vuos sitten mun ja miehen yhteiset kolmekymppiset, ja osa miehen kavereista yrjös ja kuseskeli minne sattuu.

Vierailija
66/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinä tarvitset miesseuraa, niin miksi tarvitset sitä juuri kotona? Jos vaimoa nyt ei huvita laittaa lapsikatrasta autoon ja yöpyä äidilläsi. Toi on oikeesti vaimolta melkoinen uhraus, hoitaa lapsia ihan koko vkl saamatta itse lepoa ennen maanantain työpäivää.

Niin kuten aiemmin on mainittu kyseessä siis miesporukka vanhoja kavereita. Olisiko tilanne eri, jos lapsia ei olisi tai jos lapset olisivat jo teinejä ja voisivat mennä mummolaan?

Minä en kotiini huolisi humalaisia vaikka lasten tilanne olisi mikä. Et nyt ymmärrä ollenkaan, että koti on naiselle se pesä ja turvapaikka, ja moni sitä laittaa ja sisustaa itselleen. Ei jollekin ukkoköörille örvellyspaikaksi.

Vierailija
67/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varsinkaan silloin, jos lapset ovat teinejä, ei tuollainen onnistuisi. Tai ei ainakaan meillä, sillä teinit eivät ikinä antaisi yhdenkään vieraan käyttää huonettaan tai edes mennä sisälle huoneeseen. Se on teinin ikiomaa henkilökohtaista aluetta, ei jonkun isän ryyppykaverin.

Vierailija
68/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta puolisolta tuollaista pitää kysyä. Totta kai sopii jos hyvissä ajoin etukäteen sovittu. Pari päivää putkeen kyllä aika erikoista.

No mietipä jos parikin tyyppiä tulee vaikka 300 km:n päästä, on vasta myöhään iltapäivästä perillä. Siinä helposti kun kylpee ja aterioi ja fiilistelee niin menee se kaksi päivää. Ei ole sitten heti seuraavana aamuna niin kiire lähteä pois vaan voi vaikka pistää nuotion tulille ja alkaa rentoutumaan...

Vierailija
69/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varsinkaan silloin, jos lapset ovat teinejä, ei tuollainen onnistuisi. Tai ei ainakaan meillä, sillä teinit eivät ikinä antaisi yhdenkään vieraan käyttää huonettaan tai edes mennä sisälle huoneeseen. Se on teinin ikiomaa henkilökohtaista aluetta, ei jonkun isän ryyppykaverin.

Voi miten hauskaa, kun aikuiset tavallaan lankeavat lapsen tasolle tai heidän mielenmaisemaan. Teinit voi helposti moikata miehen kavereita, jollain on joku kiva tuliainenkin, kysellään kuulumisia ja vietetään siinä hetki aikaa vaimonkin kanssa. Minkä ihmeen takia kukaan kuvittelee, että aikuinen mies menisi sotkemaan jonkun kaverinsa lapsen huonetta? Kyllä on pimeetä porukkaa täynnä tämä palsta, huh...

Vierailija
70/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystå, mutta oma puolisoni kutsuu kavereitaan yleensä saunomaan sellaisina aikoina, kun olen itse työ- tai lomamatkoilla.

Jos hän johonkin muuhun aikaan haluaisi heitä kutsua, niin ihan mielelläni lähtisin esim Tallinnaan viikonlopun viettoon.

Vierailija
71/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kotiini huolisi humalaisia vaikka lasten tilanne olisi mikä. Et nyt ymmärrä ollenkaan, että koti on naiselle se pesä ja turvapaikka, ja moni sitä laittaa ja sisustaa itselleen. Ei jollekin ukkoköörille örvellyspaikaksi.

Olet kyllä huikeaa vaimomateriaalia, pakko myöntää :). Kiva lukea tällaista, kun niin usein saa lukea kun juuri ketään ei kiinnosta laittaa kotia ja tehdä kotitöitä jne jne. Juuri tuollainen konservatiivinen nainen näkee kodin syvällisempänä paikkana ja ammentaa siihen omaa naisellista persoonaa.

Huonekalut on tehty käytettäväksi ja kahvi juotavaksi. Siellä vähän Ilmestyskirja nyt -elokuvaa katsellaan ja juodaan laatuviinaa krokilaseista, taputellaan kavereita selälle ja keittiössä väännetään kättä :D. Mitään ei hajoa, nauru ja ilo raikaa ja shampanja virtaa...

Vierailija
72/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan eri juttu kutsua kaverit kotiin, kuin lähteä jonnekin mökille! Mies voisi haluta esitellä kavereille kotiaan ja harrastuksiaan. Ei ihme että eroja tapahtuu kun naisten asenne on se, että koti ei ole miehen vaan hänen.

Vai niin. Asunto on mun nimissä ja mä maksan vuokran.

Vierailija
73/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi homma noin päin. Se toimii ainoastaa niin että mies voidaan poistaa kodistaan että nainen saa ystävien kanssa juhlia mutta ei niin päin että nainen poistuisi

Meillä on käynyt vain miehen kavereita ja yhteisiä kavereita.

Vierailija
74/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien ja tyttöjen illat vietetään jossain muualla, eikä häädetä puolisoa lasten kanssa pois.

Vierailija
75/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo nyt tuntui vähän oudolta. Mun mies tapaa kavereitaan säännöllisesti, kokoontuvat entisten kurssikavereiden kanssa milloin missäkin päin Suomea ja käyvät välillä ulkomaillakin reissussa. Se on ok.

Silloin kun ollaan jonkun kotona, niin kaikkien vaimot on kutsuttu myös mukaan. Joskus vaimot ovat mukana myös ulkomaan reissuilla, halusivatpa äijät tai eivät. 

Pikkulapsia ei noissa aikuisten juhlissa ole ollut. Lapset voivat olla mukana silloin kun tavataan perheinä pienemmällä porukalla. 

Hyvin ymmärrettäviä esimerkkejä. No mikä siinä kuulostaa oudolta, jos "silloin joskus" eli vaikka juuri sinä kesänä, miehet haluavat kokoontua jonkun kotona, ihan miesporukalla? Hyväksyisitkö sen, jos se jonkun toisen kotona kuin teidän? Kannatan ajatusta, että vietetään aikaa juuri tuolla tavoin perheiden kesken, mutta sitten on juhlia joissa miehillä on hauskempaa ilman naisia. Ja varmasti päinvastoin! Se on sitä elämän monimuotoisuutta...

Oman mieheni ja hänen kaveriporukkansa tuntien se outous liittyy siihen, että kun eivät tähänkään saakka ole kenenkään kotona olleet ilman että siellä olisi ollut myös vaimot tai perheet, niin miksi nyt? Jos keskenään haluavat mennä, niin miksi eivät mene ukot keskenään vaikka kalastusreissulle tai Lappiin? Miksi pitää mennä jonkun kotiin ja häätää sieltä muut pois?

Vierailija
76/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, lapset ei ehkä halua mummolaan. Se tässä on se pontti, sinä et voi heittää perhettäsi ulos kotoaan kutsuaksesi kavereitasi tilalle. Jos perhe ja kaverit eivät sinun mielestäsi sovi kotiin yhtäaikaa, niin se olet sinä ja kaverisi jotka menevät muualle.

Ei vaimosikaan heitä sinua hankeen tai hotelliin kun anopiisi tulee kylään.

Vierailija
77/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan ehdottaisin, että menkää mieluummin vaikka meidän mökille, niin ei tarvi häätää ketään pois kotoa. Se on iso mökki, kakkosasunto. 

Vierailija
78/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Missä nämä vieraat nukkuvat? Pariskunnan ja lasten sängyissä ja sohvallako? Peseekö mies käytössä olleet lakanat ja viikkaa ne siististi takaisin kaappiin? Entä miesten käyttämät sauna- ja suihkupyyhkeet? Nekin mies varmaan pesee ja viikkoa kaappiin ennen kuin perhe kotiutuu.

Vaimon, lasten ja perheen omaisuuteen ei varmaankaan ole myöskään mitenkään kajottu, kaiveltu kaappeja ja komeroita, lainattu hieman kaikkea, syöty ruuat jne.? Mies on varmaan myös kuurannut kavereiden jalkasilsat pois kylppärin lattiasta ja pessyt hiet saunasta? Ihan varmasti.

Jos tällaiset asiat ovat naisen mielessä, niin toki ne käydään läpi. Olettaisin, että nainen hyvää miestä rakastavana olisi ainakin antanut valmiiksi lakanat ja tehnyt muutaman voileivän iltaa varten. Mutta sauna toki pestään ja paikat ovat siistinä.

Uskokaa nyt naiset, niitä miehiä ei helvetti soikoon kiinnosta teidän alaikäisten tai täysi-ikäisten lasten tavarat tai huone tai mikään! Tai sitten on miehenne huonosti kaverinsa valinnut. Ja voi kun ruoatkin on syöty, hehe. Kyllähän noille reissuille aina kuuluu että kaupassa käydään, mutta jos sieltä nyt jotain häviää niin sitten ostetaan kaupasta lissää.

Kyllä näitä juttuja on hauska lukee näin aikuisena ei hyvänen aika :D

Vierailija
79/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia olisi, jos me oltais lasten kanssa käymässä jossain ja siellä olisi sattumalta muutenkin talo tyhjänä miehellä käytössä. Silloin saisi kyllä kutsua kavereita. Mutta en mä sitä varten kyllä mihinkään erikseen lähtis. 

Vierailija
80/144 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt kysymystå, mutta oma puolisoni kutsuu kavereitaan yleensä saunomaan sellaisina aikoina, kun olen itse työ- tai lomamatkoilla.

Jos hän johonkin muuhun aikaan haluaisi heitä kutsua, niin ihan mielelläni lähtisin esim Tallinnaan viikonlopun viettoon.

No ihan fine jos haluat mennä. Mutta jos sinäkin haluat olla vkl kotona pesemässä pyykkiä seuraavaa työreissua varten? Pe tulet työreissusta kotiin ja mies osoittaa ovea, että ota lapset ja ole vkl puuhamaassa, varasin teille motellihuoneen nelostien varrelta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi