Vietitkö juhannuksen lastesi (tai lapsen) kanssa?
Vai oliko lapsi/lapset hoidossa esim. mummulla, jotta pääsit(te) bilettämään kavereiden kanssa?
Kommentit (40)
Aina mukula on mukana ollut ja niin oli teini nytkin. Meillä juhannus ei ole biletysjuhla ilman lasta.
Lapset olivat kotona, kokkoa poltettiin, yhden lapsen kaveri oli täällä myös.
Kyllä vain. Hain mun parikymppisenä lapsen meille juhannukseksi. Perjantaina vietimme sukulaisten kanssa juhannusta, eilen mies ja lapsi kyläilivät mummin luona. Nyt vain ollaan. Ehkä mennään rannalle.
Vietin. Olimme koko perhe kotona. On vain grillailtu ja käyty uimassa, ei mitään merkittävästi arjesta poikkeavaa. Lapset ovat kaksi teiniä, kaksi ala-asteikäistä ja 4-vuotias.
Alakouluikäisten lasten ja keski-ikäisen miehen kanssa oltiin mökillä Saimaalla ja ollaan tietysti vieläkin, kun on oma. Uitiin, saunottiin, syötiin hyvin, käytiin kokolla, minä otin siideriä. Ihanaa.
Kaksi nuorintamme, 16 ja 18 vuotiaat, olivat meidän kanssamme koko juhannuksen ja oli ihan leppoisa juhannus kaikkien mielestä. 21 vuotias oli iltavuorossa töissä ja nukkui omassa asunnossaan. Eli kyllä, lapsemme olivat kanssamme.
Lapset on isänsä kanssa mökillä ja mä oon bilettänyt töissä.
13 ja 10 vuotiaat meidän kanssa mökillä, 22v festareilla, 20 ja 17 vuotiaat kotona ja töissä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt vanhoja mammoja vastaamassa. Ap
Voi harmi, kun et hoksannut laittaa aloitukseen vastaajille ikärajaa.
Olin juhannuksen yksin. Aivan ihana rauha. Olen syönyt hyvin ja nukkunut paljon.
Kyllä vietimme. Lapsi on vasta 5v.
Eroperheessä tämä juhannus meni niin päin, että lapsi oli isänsä kanssa mummon ja papan luona. Kiva hänelle, koska pääsivät näkemään kokon polttoa. Täällä Uudellamaalla kun oli kielto.
Minä olin kotona ja otin rennosti. Kaupungissa olisi ollut paljon ohjelmaa, mutta nautin omasta rauhasta. Nyt on jo lasta ikävä ja odotan häntä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 27 ja vietin juhannuksen lapseni (8v) kanssa
Oma lapseni vietti juhannuksen nykyisellä asuinpaikkakunnallaan jonne lähti opisekelemaan vuosia sitten, 500km päässä, mutta viestiteltiin ja soiteltiin kyllä.
Miehen lapset oli tässä meillä, ja kavereitamme tuli meille myös, ei tarvinnut niiden kanssa erikseen lähteä mihinkään.
Joo ryypättiin yhessä likan ja vävypojan kanssa ( likka 25vee ja vävypoika 26vee)
Kahdestaan kolmevuotiaan kanssa. En bilettänyt.
Kavereiden kanssa bilettäminen kuului teini-ikään ja nuoreen aikuisuuteen. Nykyään vietän juhannusta mieluusti puolisoni kanssa. Teini oli välillä kotona ja välillä kavereiden kanssa.
Lapset viettivät juhannusta perheidensä kanssa. Minulle joulu ja juhannus ovat sellaisia juhlia että ne vietetään pienten lasten kanssa, enkä kyllä olisi lastenlapsia ottanut juhannuksena hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttäjien keski-ikä pyörii jossain 30-32 vuodessa. En enää siinä iässä viihtynyt kavereiden juhannusbileissä, niiden aika oli joskus 15-25 v.
Eipä.tuo teini mihinkään muuallekaan lähtenyt joten perheenä viettiin, lilluttiin 2 iltaa paljussa.