Onko totta että Helsingin ns. " paremmat ihmiset"
Eivät käy koskaan kehä kolmosen ulkopuolella?
Eikä heillä ole mitään siis ei mitään ymmärrystä miten maaseutukunnissa eletään? Eivätkä tiedä että maanviljelijä tekee töitä sen heidän artesaanioluen eteen jokaisena vuoden päivänä?
Kommentit (47)
Kaikki me ihmiset ollaan yhtä huonoja.
Vai on vanhan kansan "Helsingin herrat"-ajattelu vielä jossain pimeimmän hiekkatien perukoilla vielä voimissaan? Aikamoista.
Siis mitä ihmettä nyt taas?
Kysymys kertoo nyt enemmän ap:sta ja hänen mielenlaadustaan kuin mistään muusta.
Nyt on kyllä vaikea sanoa onko aloitus tehty tosissaan vai huumorimielessä.
Ei pidä paikkaansa. Lentokentälle päästäkseen pitää mennä Kehä kolmosen ulkopuolelle.
Öö, paremmat ihmiset.
Itse asun Helsingissä 1970-luvun lähiössä, joka on Kehä ykkösen sisäpuolella. Työni, perheeni, sukulaiseni ja kaverini ovat Helsingissä myös. Minulla ei ole mökkiä, en todellakaaan ole hyväosainen, ihan perusduunari.
Miksi menisin Kehä kolmosen ulkopuolelle? En tunne sieltä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vai on vanhan kansan "Helsingin herrat"-ajattelu vielä jossain pimeimmän hiekkatien perukoilla vielä voimissaan? Aikamoista.
No tässä kyllä on kysymys niistä " paremmista ihmisistä".
Ei ole. Nytkin ovat lähteneet mökeille, tai maaseutuasunnoilleen.
Onko totta että joku ajattelee tuolla tavalla helsinkiläisestä?
Vierailija kirjoitti:
Öö, paremmat ihmiset.
Itse asun Helsingissä 1970-luvun lähiössä, joka on Kehä ykkösen sisäpuolella. Työni, perheeni, sukulaiseni ja kaverini ovat Helsingissä myös. Minulla ei ole mökkiä, en todellakaaan ole hyväosainen, ihan perusduunari.
Tähän voisi vielä lisätä, että on eri asia, onko tarvetta matkustella Suomessa ja se, että ymmärtääkö, miten maanviljelys toimii, tai mistä ne kanafileet tulevat. Myös meillä on harvemmin tarvetta poistua kehä ykkösen sisäpuolelta, välillä mökillä kuten nyt juhannuksena. Mutta ei se tarkoita, ettenkö arvostaisi kotimaista alkutuotantoa.
Koronavuosina kyllä kaikki joutuivat yrittämään kotimaan matkailua. Se ikävä tosiseikka vaan on, että ei siellä nyt kummoista katsottavaa ole. Ei jossain Mäntässä vaan ole mitään asiaa käydä ellei satu olemaan vaikka sukulaisia sieltä.
Onhan lähes kaikilla varakkailla mökki ja se sijaitsee kyllä kehien ulkopuolella. Useilla heistä ja muista hyväosaisista on myös metsää ja vielä useammalla juuret muualla Suomessa.
Maatiloja tosin on niin vähän, että ihan arkikokemusta on vain harvoilla. Itsekin olen Leppävirralla asunut 18 ensimmäistä vuottani, mutta koskaan en ole maatilalla käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Öö, paremmat ihmiset.
Teatteriin, taidemuseoon, tapahtumiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, paremmat ihmiset.
Noita on yllin kyllin Helsingissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että joku ajattelee tuolla tavalla helsinkiläisestä?
Ei tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, paremmat ihmiset.
Noita on yllin kyllin Helsingissäkin.
Ehkä toisilta vain puuttuu sellainen luontainen uteliaisuus nähdä oman elämänpiirin ulkopuolelle.
Landepaukkujen pitäisi olla kiitollisia että joku ostaa sen artesaanioluen.
Ei.