Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helle ja hermot

Vierailija
26.06.2022 |

Onko kohtalotovereita, joilla menee hermot, kun on hellettä? Mulla aivotoiminta pysähtyy ja haluan vain kiukutella. Miehen kanssa tulee riideltyä ihan turhan takia. Itkettää myös. Vähän kuin paha PMS! Olisi kiva tietää, mistä tämäkin johtuu, että nuppi sekoaa kun on kuuma.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali, muuta alaskaan

Vierailija
2/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sinun pitäisi olla jo nauttimassa helteestä eikä palstailemassa? Kello on puoli yhdeksän aamulla ja ulkona jo 22 astetta lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonakin voi palstailla samalla kun nauttii lämmöstä.

Vierailija
4/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, helle tekee mut toisaalta itkuiseksi ja toisaalta aggressiiviseksi. Viime kesänä hakkasin moneen otteeseen tyynyä, mikä esti sen etten raivonnut ihmisille. Valitin ja tuskailin kyllä, mutta niin teki moni muukin. Ainoastaan yksi mun läheisistä pitää helteistä.

Täällähän tästä lukee:

https://www.terve.fi/artikkelit/taman-takia-helle-hatuttaa

Vierailija
5/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sinun pitäisi olla jo nauttimassa helteestä eikä palstailemassa? Kello on puoli yhdeksän aamulla ja ulkona jo 22 astetta lämmintä.

Mä oonkin. Tämä palsta toimii hyvin myös puhelimessa mikä on helppo kantaa pihalle.

Mutta en oo kyllä tuo Alaskan mainitsija. Tsemppiä, koita muistaa juoda paljon nesteitä, mutta myös ottaa jotain suolapalaa. Ja vaikka viilentää kylmillä suihkuilla itseäsi.

Vierailija
6/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei, mutta miehestäni ja tytöstämme helle tekee tosi kärttyisen.

Vierailija
7/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä rutiset jos kaikki ei tykkää paahtua tuolla?

Vierailija
8/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee hermot kun ulkona on 25-30 astetta pakkasta tai jopa enemmän. Lämpö ei aiheuta samaa fiilistä. 

Vierailija
9/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oonkin. Tämä palsta toimii hyvin myös puhelimessa mikä on helppo kantaa pihalle.

Mutta en oo kyllä tuo Alaskan mainitsija. Tsemppiä, koita muistaa juoda paljon nesteitä, mutta myös ottaa jotain suolapalaa. Ja vaikka viilentää kylmillä suihkuilla itseäsi.

Valittamisen sijaan voisi aikaansa käyttää johonkin hyödylliseen eikä lukea aihe vapaalta näitä isoäidin aikaisia vinkkejä miten helteellä tulisi koko ajan lipittää jotain ja kyllästää itseään suolalla.

Vierailija
10/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittamisen sijaan voisi aikaansa käyttää johonkin hyödylliseen eikä lukea aihe vapaalta näitä isoäidin aikaisia vinkkejä miten helteellä tulisi koko ajan lipittää jotain ja kyllästää itseään suolalla.

Voisi. Mut täällä sä ja mä yhä ollaan😄

Vierailija
11/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mentää heromot? Joka kesä sama asia helle. Laita tuuletin pärrää viereesi helpottaa!

Vierailija
12/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tuli hiki kun pyyhin pölyt ja pesin lattiat, mut onneksi sen voi tehdä alasti. heh.

Vierailija
13/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa niihin neuvostokuutioihinne siirrettävä viilennyslaite. 500e kone riittää makkariin hyvin.

Vierailija
14/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa niihin neuvostokuutioihinne siirrettävä viilennyslaite. 500e kone riittää makkariin hyvin.

Ei viilennä riittävästi. Oli kyllä halvempi, noin kalliiseen ei olisi varaa.

Vierailija
15/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että Alaskassa on pakkasta vuoden ympäri? Sielläkin on karmean kuumaa kesällä.

Vierailija
16/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Ja siellä paahteessa pitää sitten olla koko päivä eli yli 20 tuntia.

Vierailija
17/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helleripuli alkoi. Ärsyttää. Nihkeä olo. Yölläkin kuuma. Syksyn tulo ainoa lohtu .

Vierailija
18/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, helle tekee mut toisaalta itkuiseksi ja toisaalta aggressiiviseksi. Viime kesänä hakkasin moneen otteeseen tyynyä, mikä esti sen etten raivonnut ihmisille. Valitin ja tuskailin kyllä, mutta niin teki moni muukin. Ainoastaan yksi mun läheisistä pitää helteistä.

Täällähän tästä lukee:

https://www.terve.fi/artikkelit/taman-takia-helle-hatuttaa

"ja monet joutuvat olemaan työnsä puolesta suurimman osan päivää sisällä." Helppoahan se on olla sisällä suojassa auringonpaisteelta. Minä teen ruumiillista työtä ulkona ympäri vuoden ja ei tuolla työmaalla ole varjoa kuin satunnaisesti, auringonpaahteessa on lämpömittarin mukaan ainakin 50-60 astetta kuumaa, sen mittarin viisari ei päässyt enempää näyttämään. Hikoilen hirvittäviä määriä, joka tauolla joudun laittamaan haalarin kuivumaan ja vaihtamaan aluspaidan kuivaan.

Vierailija
19/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ollut nyt urputtaa tässä ketjussa helteestä yleensä, vaan kysyä palaako muillakin pinna ihan mistä tahansa asiasta näillä säillä :)

Vierailija
20/22 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli on se, että säästää lämmityskuluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän