Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toissapäivä oli melkein liian kuuma. Eilinen oli kauhea. Tänään tulee 2 astetta lisää, ja huomenna vielä 1 aste lisää

Vierailija
26.06.2022 |

En tajua, miten tästä selviää.

Vai oletteko te ihan että jee, mennään ulos?

Kommentit (41)

21/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kesä ja yllätyyys, saattaa olla lämmintä. Sairaat ei kestä helteitä mutta perusterve kyllä kunhan huolehtii nesteytyksestä. Kaikki ei pidä helteistä, itsekin kuulun siihen ryhmään mutta sää on asia jolle en mahda mitään, menee energia hukkaan jos siitä rutisee....joten kevyttä päälle ja nesteytys, kyllä se syksy sieltä tulee jolloin voi halutessaan valittaa pimeästä,märästä ja kurasta.

Vierailija
22/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat 8 päivää E-Suomessa 24-28 C. vasta tiistaina 5.7. alittuu 20 C. Miksi lähteä etelänlomille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavat 8 päivää E-Suomessa 24-28 C. vasta tiistaina 5.7. alittuu 20 C. Miksi lähteä etelänlomille?

En ole ikinä sään takia minnekään matkustanut. Nähdäkseni millaista muualla on.

Vierailija
24/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä sään takia minnekään matkustanut. Nähdäkseni millaista muualla on.

Ihmisillä, jotka eivät matkustele, on vankkumaton käsitys siitä, että etelään lähdetään vain, ja ainoastaan, makaamaan aurinkoon altaalle tai rannalle. Mitään muuta siellä ei voi tehdä, paitsi ehkä kännätä halpaa viinaa.

Vierailija
25/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti selviän. Mulla menee pitkälti sisällä oksentaessa, koska mun kroppa ei kestä kuumuutta.

Vierailija
26/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkumista taas. Suomessa on järkyttävän surkea ilmasto. Yli puolet vuodesta on pimeää, märkää, kylmää, kuraista. Parin hassun kesäkuukauden aikana on mahdollista, että tulee jokunen lämmin päivä. Sitten porukka itkee ja valittaa, että voi kamalaa, eikö tämä ikinä lopu.

Mottipäistä sakkia.

Onko käsittämätöntä tajuta, että jotkut pitävät siitä kylmästä ja pimeästä ja jopa siitä märästä ja kurasta enemmän kuin tällaisesta paahteesta?

Sä et varmaan ymmärrä sitäkään, että ihmiset tykkää erilaisista ruoista ja kuuntelee erilaista musiikkia tms.? Kaikki tykkää aina kaikesta samasta, eiks nii?

Vierailija
27/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että täällä pyörii läskiä jengiä kun eivät kestä ajatustakaan liikunnasta kuumalla säällä :D :D

Ilmiannettu.

Vierailija
28/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni valitti joskus, en muista minkä ikäisenä, kuumuutta. Kerroin, etten minä eikä kukaan muukasn voi sitä poistaa, ja valittaminen vain pahentaa omas oloa. Hän ymmärsi asian ja tehtiin se, miyä voitiin: käytiin uimassa, suihkussa hankittiin tuuletin laiyettiin kylmäkalleja sänkyyn ja märkä pyyhe peitoksi.

Mikään määrä valitusta ja kitinää ei viilennä ilmaa. Huomion kiinnittäminen siihen vain lisää omaa pahaa oloa. Kannattaisi ihan itsensä takia hyväksyä, että nyt sää on tällainen ja sen kanssa on vain elettävä. Ei äiti isä, yhteiskunta eikä jumala sitä muuksi muuta vaikka kuinka polkisi jalkaa.

Vierailija
29/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42269 kirjoitti:

Nyt on kesä ja yllätyyys, saattaa olla lämmintä. Sairaat ei kestä helteitä mutta perusterve kyllä kunhan huolehtii nesteytyksestä. Kaikki ei pidä helteistä, itsekin kuulun siihen ryhmään mutta sää on asia jolle en mahda mitään, menee energia hukkaan jos siitä rutisee....joten kevyttä päälle ja nesteytys, kyllä se syksy sieltä tulee jolloin voi halutessaan valittaa pimeästä,märästä ja kurasta.

Mutta kun kaikki ei ole perusterveitä. Itsellä eilen jo niin paha olo, että piti ottaa illalla lisäannos verenpainelääkettä. Sydän hakkasi (pulssi 120), näkö hämärtyi, pyörrytti ja oksetti. Ja vasta toinen päivä tällaista hellettä!

Vierailija
30/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foreca näyttää Turkuun +30 ja +29 koko seuraavan viikon ajan. Ei helekatti... jos haluaisin asua pätsissä, niin muuttaisin Etelä-Amerikkaan tms. Peevelin ilmastonmuutos. Pitääpä mennä autoajelulle, niin saa ilmastoinnista viilennystä (lol, maailma ei pelastu, mutta hetkeksi auttaa ihan kuin alleen kuseminen pakkasella).

Ilmatieteenlaitoken mukaan eilen oli vielä sama ennuste Helsinkiin. Nyt 5 astetta vähemmän. Luotan siihen.

Ihan siksi minä asun Suomessa koska täällä on talvi ja viileä ilmasto. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät muuta tropiikkin jos ainut keli mikä kelpaa on helle. Ei teidän kannata Suomessa asua.

Vierailija
31/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne helteet tulevat tänne Pohjois-Norjaankin, mutta päästään parilla päivällä ja max 27 asteella, jonka kyllä kestää kun meri viilentää. Kotona Pirkanmaalla ei enää kesiä vietetä, siellä olisi oltava koko ajan sisällä. Täytyy miettiä seuraavia siirtoja, ilmiö on näköjään pysyvä. 20-22 asteen kesä olisi ok, mistähän sen löytäisi?

Vierailija
32/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!

Olin uimassa 07 ja siihen mennessä juonut jo 2x aamukahvit terassilla auringossa. Pari uintikeikkaa vielä edessä.

Nyt tein pari tuntia puutaehahommia, kitkemistä ja kastelua kun huomenna lähdetään 5 vkoksi vielä lämpimämpään.

Kauppareissu, lounaan tekoa ja lisää pihahommia tiedossa:)

Vierailija
33/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä viihdyn. Kyllä tämän nyt kestää niin kuin edellisvuosinakin, kun on pakko. Pian on kuitenkin onneksi syksy ja toivottavasti runsasluminen ja kylmä talvi.

Vierailija
34/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä on ihmeen nihkeä ilma, ei kiva. Ulkona taas aivan liian kuuma.

Vierailija
35/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42269 kirjoitti:

Mutta kun kaikki ei ole perusterveitä. Itsellä eilen jo niin paha olo, että piti ottaa illalla lisäannos verenpainelääkettä. Sydän hakkasi (pulssi 120), näkö hämärtyi, pyörrytti ja oksetti. Ja vasta toinen päivä tällaista hellettä!

Mulla on pari kipusairautta mitkä estää ulkoilun jos on kylmää kosteaa ja tuulista.

Kärsin 8kk joista 6kk kotini vankina kaupassakäyntiä lukuunottamatta. Mun 24/7 tappavat kivut hellittää vasta kun on 25 tai yli.

Olen tosi kiitollinen näistä paristakin päivästä!

Kun kaikki ei ole perusterveitä! Tässä vähän perspektiiviä sinulle

Vierailija
36/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee!

Olin uimassa 07 ja siihen mennessä juonut jo 2x aamukahvit terassilla auringossa. Pari uintikeikkaa vielä edessä.

Nyt tein pari tuntia puutaehahommia, kitkemistä ja kastelua kun huomenna lähdetään 5 vkoksi vielä lämpimämpään.

Mitä te maksatte tuosta ajasta pihaa hoitavalle? Ja mitä hän tekee? Mietin, kun mekin tarvitaan pihanhoitajia .

Vierailija
37/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti selviän. Mulla menee pitkälti sisällä oksentaessa, koska mun kroppa ei kestä kuumuutta.

Diabetes??

Vierailija
38/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kehon normaailämpô on 35,7 ja kestän hyvin kuumuutta, johtuisiko juuri siitä

Vierailija
39/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee!

Mitä te maksatte tuosta ajasta pihaa hoitavalle? Ja mitä hän tekee? Mietin, kun mekin tarvitaan pihanhoitajia .

Lähistöllä asuva tytär pyörii tässä lapsen kanssa joka tapauksessa kerran pari viikossa mutta naapurin lapset käyvät joka toinen päivä kastelemassa kasvihuoneen. Ehkä 30-50€ per nuppi kun nyt näkee minkälainen kk tulee.

Meillä on 200m2 kukkapenkkejä mutta luonto saa hoitaa itsensä pääosin. Aamukastetta näyttää olevan joka päivä

Vierailija
40/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalaan vuodeosastolla työssä ja vanha rakennus jossa jo eilen potilashuoneissa 27 - 28 lämpöastetta. Lähipäivinä lämpö vain nousee. Me henkilökunnan jäsenet pääsemme välillä ilmastoituihin tiloihin myös työvuoron aikana mutta potilaat ovat tuolla 24 tuntia vuorokaudessa koska potilashuoneissa ei ole remontteja tehty. Pöytätuuletin ainoa apu ja niitäkin yksi per huone ja neljäkin potilasta samassa huoneessa. Sääliksi käy sairaat vanhukset. Vapaalla nautin itse helteistä täysillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan